جشن چهارشنبه سوری در سراسر کشور به جنبش اعتراضی علیه رژیم آخوندی تبدیل شد

جشن چهارشنبه سوری در سراسر کشور به جنبش اعتراضی علیه رژیم آخوندی تبدیل شد


برغم تدابیر گسترده سرکوبگرانه، مردم و جوانان در شهرهای مختلف کشور، مراسم چهارشنبه سوری را به اعتراض علیه رژیم آخوندی تبدیل کردند.

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که خامنه‌ای در وحشت از حرکات اعتراضی مردم امروز در یک فتوای مسخره اعلام کرده بود ”چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و اگر مستلزم ضرر و فساد یا موجب ترویج اعتقادات باطل باشد، جایز نیست”. علاوه براین دژخیمان قضایی رژیم آخوندی در شهرهای مختلف هشدار داده بودند که با ”متخلفان” با شدت عمل برخورد خواهد شد.

در تهران و بسیاری از شهرها مانند کرمانشاه، مشهد، کرج، مسجد سلیمان، خرم آباد، سمنان، ایلام و ماهشهر جوانان با برافروختن آتش، شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور، تو دیکتاتور من آرش و آتش جواب آتش سر دادند و عکسها یا مترسکهای خامنه‌ای و خمینی را در آتش سوزاندند.

در بسیاری از شهرها مردم با نارنجکهای صوتی و ترقه به مراکز حکومتی حمله کردند. در دیواندره مراسم چهارشنبه سوری به رویارویی بین مردم و جوانان منجر شد و نیروهای سرکوبگر به شلیک هوایی مباردت کردند.

در بسیاری از شهرها مانند اصفهان نیروهای سرکوبگر با حمله به مردم تلاش کردند مراسم چهارشنبه سوری را متوقف کنند که موفق نشدند.

رژیم آخوندی برای جلوگیری از انتشار فیلمها و عکسهای اعتراضات مردمی اینترنت را در برخی از نقاط کشور قطع و در برخی نقاط بشدت ضعیف کرده است.

ستاد اجتماعی مجاهدین در 10 اسفند ۱۳۹۷ در اطلاعیه‌ای به جوانان فراخوان داده بود تا در جشن ملی چهارشنبه سوری همراه با کانونهای شورشی تصاویر منحوس خامنه‌ای و خمینی و مظاهر حکومت پلید آخوندی را در هر کوی و برزن به زیر بکشند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


28 اسفند 1397(19مارس 2019)


 
لطفا به اشتراک بگذارید: