عیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی

عیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « عیدی به مردم به سبک آخوندی » ، « آرزوی بچه ها در ایران » و « مشکلات محله قلعه قاسم زرین شهر »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


افزایش ۱۵ درصدی قیمت دارو


وزیر بهداشت رژیم: افزایش قیمت دارو به غیر از افزایش سنواتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نخواهیم داشت. این افزایش قیمت در حالی صورت خواهد گرفت که اقشار زحمتکش جامعه برای تامین هزینه‌های سلامت خود با مشکل جدی مواجه‌اند. بنا به اعتراف کارگزاران رژیم در جنوب تهران مراجعه مردم به درمانگاهها به دلیل هزینه‌های بالا بمیزان زیادی کاهش یافته است.

۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیر خط فقرندعیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱


رئیس کانون بازنشستگان شهر ری: سبد حداقل معیشت برای یک خانواده ۴ نفره ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است. اگر به حداقل دستمزد نگاه کنیم، می‌بینیم که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با سبد معیشت حداقل فاصله داریم. بیش از ۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، سهم کارگران و بازنشستگان از اقتصاد و مدیریت امروز، شرمندگی برای خانواده است.

سقوط دستمزدها به پایین ترین میزان خود در یک دهه اخیر


رئیس فراکسیون کارگری مجلس ارتجاع: حدود ١٥ سال است که حداقل دستمزد بیشتر از ٤٠ درصد هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.دستمزدها را سرکوب کردند؛ خصوصا از دهه ٨٠ به بعد آنها موازی با خصوصی‌سازی بر سر دستمزد زدند و کاری کردند که در یک دهه دستمزد به بدترین وضعیت خود سقوط کند‌.

غارت و چپاول به اسم واردات کالاهای اساسی


رسانه حکومتی آرمان امروز: بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار ارزی که برای واردات کالاهای اساسی در سال ۹۷ داده شده اصلا به کشور برنگشته و مبالغی کالاهای دیگر وارد شده و مبالغی کالاهایی وارد شده که مجددا صادر شده و اصلا وارد بازار ایران نشده و بلافاصله بارگیری شده و به کشورهای همسایه رفته و آنچه که وارد شده هم با قیمت ۴۲۰۰ تومان محاسبه نشده بلکه با قیمت بازار آزاد به مردم فروخته شده است؛

گرانی افسار گسیخته خشکبار و آجیل در آستانه عیدعیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱


خبرگزاری حکومتی ایسنا: نگاهی به بازار محصولات خشکباری و آجیل نشان می‌دهد که فاصله چند برابری با شب عید سال گذشته داریم. چرا که به عنوان مثال هر کیلوگرم پسته در بازار بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام و مغز بادام از ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم بادام هندی از ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، هر کیلوگرم فندق از ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، هر کیلوگرم تخمه کدو از ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم نخود و کشمش از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

پسته از سفره های عید مردم خارج می‌شود


رسانه حکومتی سازندگی: آمارها نشان می‌‌‌‌دهد در سال جاری، قیمت کالاهای اساسی که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هم به آنها تخصیص داده می‌‌‌‌شود، حدود ۴۲ درصد رشد کرده است و این افزایش قیمت برای کالاهای غیراساسی بیش از ۷۰ درصد است. افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید مردم و تغییر انتخاب آنها شده است.

اگر در گذشته برای شب عید پسته می‌‌‌‌خریدند، حالا سعی کرده‌‌‌‌اند ذائقه خود را تغییر دهند و خریدشان را هم کمتر کنند.یک فروشنده می‌گوید: «سال گذشته تا همین موقع (۱۸ اسفند) حدود ۲۰۰ کیلوگرم فروش کرده بودم اما حالا به ۵۰ کیلوگرم رسیده است. این یعنی ۵۰ میلیون تومان فروشم به ۱۰ میلیون تومان رسیده.»

قشرهای آسیب‌پذیر، قربانی گرانی ناشی از غارت و چپاول عوامل حکومتی در شب عیدعیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱


یک رسانه حکومنی: اسفند که شروع می‌شود، باید بساط عید را آماده کرد؛ اما انگار امسال این بساط با آشفته بازار شب عید برای خیلی‌ها بازار گرم و پررونقی نیست و قشرهای آسیب پذیر، قربانی گرانی شب عید هستند...بازار آجیل فروشان، کفاشی ها، فروشندگان پوشاک مردانه و زنانه و میوه فروشی ها این روزها با کسادی واقعی بازار روبرو هستند و در بخش پوشاک یکی از فروشندگان مازندرانی می گوید: در بدترین شرایط قرار داریم و حتی هزینه آب و برق مغازه هم با این اوضاع و احوال در نمی آید چه برسد به اجاره بها.

گزارش اول « عیدی به مردم به سبک آخوندی »


سال به سال دریغ از پارسا ل
کسادی بازار در آخرین روزهای سال ۹۷ نمایشی از ورشکستکی حاکمیتی است که حتی دیگر توان وظرفیت دادن امیدهای پوشالی را هم به مردم نداره تا جاییکه مهره های ریز ودرشت ناگزیر یکی یکی به صحنه آمدند و اعتراف می کنن که مغازه ها خالی هستند و انگار نه انگار که در آستانه عید هستیم . این هم عیدی به سبک آخوندی که فقط زخم های مردم را تازه تر میکنه . گزارشی از رکود بی سابقه بازار در شب عید تهیه شده که با هم به دیدن اون می ریم .

.عیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱

گزارش دوم «آرزوی بچه ها در ایران »


بار دیگر به سراغ کودکان کار می ریم کودکانی که به نان آوران کوچک مشهورن .کودکانی که با پاهای کوچک خود کوچه وخیابون های شهر را زیر پا می گذارن تا امید به زندگی را به خونه هاشون ببرن . برای کودکان کار روزهای عید مثل همه روزها است . باید در سطل زباله ویا سر چهارراهها ساعتها جان بکنند تا در آزمون مرگ وزندگی موفق بیرون بیان «آرزوی بچه ها در ایران» نام گزارشی است که شما تادقایقی دیگر شاهد شنیدن آن خواهید بود آرزوهایی که زیر آوار غارتگری های آخوندی مدفون شدن ولی هرگز این آرزوها فراموش نخواهد شد و بی شک روزی تبدیل به خشم وعصیانی علیه دزدان عمامه دار خواهد شد تا طومار تبهکاریهایشان را در هم بپیچد . به این گزارش توجه کنید

گزارش سوم « مشکلات محله قلعه قاسم زرین شهر »عیدی حکومت آخوندی به مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۱


با گذشت بیش از چهار ده از حاکمیت فاسد آخوندها، گسترش حاشیه نشینی به‌ویژه در حاشیه کلان شهرها آن چنان وسعت بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است که نشان‌دادن یک تصویر واقعی و همه‌جانبه بسیار دشوار و گاه حتی ناممکن به‌نظر می‌آید. شهر اصفهان ومحله های اون از جمله شهرهایی است که ساکنینش از حداقل های یگ زندگی شهری بی بهره اند به گزارشی از محله قلعه زرین اصفهان توجه کنید

مطالب مرتبط:

گرانی ، رکود و انهدام تولید – مجله اجتماعی، اقتصادی

مشکلات اقتصادی و معیشتی فوق طاقت مردم در آستانه عید

لطفا به اشتراک بگذارید: