This browser does not support the video element.

سیل ویرانگر سراسری-اعتراف به تخریب زیرساختها و محیط زیست توسط رژیم ایران-گزارش

سیل ویرانگر سراسری-اعتراف به تخریب زیرساختها و محیط زیست توسط رژیم ایران-گزارش


در اذعان به ابعاد خیانت و تخریب عمدی محیط زیست و زیرساختها توسط رژیم آخوندی،یک رسانه حکومتی به نقل از یک کارشناس رزیم می نویسد: همه‌ افرادی که تاکنون گذرشان به شهر قم افتاده، لابد متوجه خشکه‌رود قم‌‌ و عرض و عمق نسبتاً قابل توجه آن شده‌اند که چگونه از مرکز شهر عبور کرده و از کنار جوار مرقد حضرت معصومه (علیهاالسلام) و ساختمان حوزه علمیه قم می‌گذرد.

آن معبر عریض و نسبتاً عمیق بیش از هر چیز یک واقعیت را نشان می‌دهد؛ واقعیتی که البته در شمار اصلی‌ترین قوانین حاکم بر مناطق خشک و بیابانی جهان است.

این کارشناس حکومتی افزود: این مقدمه را گفتم تا شگفتی خویش را از طرح موسوم به درآمدزایی شهرداری قم برای تبدیل حریم رودخانه قم به پارکینگ عمومی اعلام نمایم!

سال گذشته در بازدیدی که به اتفاق همکاران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از منطقه داشتم، به صراحت به این موضوع پرداختم و چندین عکس هم از عملیات ساختمانی نابخردانه‌ای که در بستر این خشکه‌رود در جریان بود – آن هم برای زیباسازی منظر – گرفتم. نکته عبرت‌آموز این بود که ظاهراً اغلب کارشناسان امور آب استان هم با این اقدام شهرداری و استانداری قم مخالفت کرده و هشدار داده بودند که ممکن است، چنین سازه‌ها و موانع فیزیکی سبب افزایش خسارت ناشی از سیل را به بار آورد.

نگارنده خود، وقتی در پاییز سال گذشته با مسئول پارکینگ رودخانه قم! صحبت کرده و به او وقوع چنین روزی را هشدار می‌دادم، با این پاسخ حیرت‌انگیز مواجه شدم:

«آقای مهندس! نگران نباش؛ آنقدر پول از محل پارکینگ درآورده‌ایم که اگر همه تأسیسات ما را هم آب ببرد، دوباره بتوانیم با بخشی از آن، مجدداً خسارت‌ها را جبران کنیم!»

حالا آن روز فرارسیده و البته نه‌تنها تمامی تأسیسات شهرداری قم کاملاً نابوده شده است، بلکه دست‌کم دو نفر از هموطنان ما کشته و ۴ نفر دیگر هم مفقود شده‌اند.

امّا آیا کسی هست که بتواند به انبوهی از زائرین و مسافرانی که در سیل قم، عزیز خود را و یا اموالشان (از قبیل اتومبیل و تمامی مدارک معتبر و باارزش‌شان) را از دست داده و بعضاً دچار جراحت و ناراحتی‌های روحی شدید شده‌اند، پاسخگو باشد؟! به راستی مقصر اصلی در بروز این احمقانه‌ترین سیل جهان کیست؟!

خبرهای مرتبط :‌

لشکر کشی به مناطق سیل زده به جای کمک رسانی به قربانیان نشانگر ترس رژیم از خشم مردم است

وقاحت روحانی و رئیس ستاد بحران ، شما در رنج و مشکلات هستید ولی اصل باران نعمت خداوند است

مریم رجوی مردم را به همبستگی ملی در برابر سیل ویرانگر و سیلاب شوم ولایت فقیه فرا میخواند

پیامدهای سیل ویرانگر ناشی از سیاست‌های تخریبی رژم ایران -اظهارا روحانی وقیحانه‌تر از قبل

سیل ودرخواست تشکیل پرونده قضایی توسط ارگانهای رژیم آخوندی-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: