تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی

تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « چرا باران تبدیل به سیل – ویرانی و عزا شد؟ » ، « اخاذی در جاده‌ها در عین خراب بودن آسفالتها » و « اهالی نفرآباد و له شدن توسط شهرداری »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


گرانی ۹۰ درصدی مسکن و ۴۰ درصدی اجاره بهای در یکسال اخیر


خبرگزاری حکومتی ایلنا: از زمستان ۹۶ تا پاییز ۹۷ در تهران قیمت مسکن حدود ۹۰ درصد افزایش داشت بنابراین این عامل هم موجب رشد نرخ اجاره شده است. البته عواملی مانند نرخ تورم و تغییرات نرخ بهره بانکی هم بر تعیین نرخ اجاره تاثیر گذار هستند. تمام این عوامل باعث شد که در فصل اول سال جاری شاهد افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها در شهر تهران باشیم. البته واقعیت بازار معمولا اعداد و ارقام بالاتری را از میزان افزایش قیمت اجاره بها نشان می‌دهد.

غارت و چپاول حقوق کارگرانتبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴


حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: در واپسین روزهای سالی قرار داریم که از لحاظ معیشتی، اقتصادی و مواردی از این دست سال سخت و دشواری برای ملت ایران بود. در حال حاضر متاسفانه حدود ۹۷ هزار کارگر از دو ماه تا یک سال نتوانسته‌اند حقوقی دریافت کنند. همچنین ۱۴۷۰ واحد تولیدی دچار مشکل شدند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کاهش ۶۰ درصدی قدرت خرید مردم


بی‌نظمی‌های بازار اقتصادی کشور در طول یک سال گذشته مشکلات بسیاری را متوجه معیشت و قدرت خرید خانوارهای کشوری کرد. این موضوع از یک سو در خلال افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت کالاهای مشمول دریافت ارز دولتی و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت کالاهای وارداتی، به کاهش ۶۰ درصدی قدرت خرید مردم انجامید و از سوی دیگر با افزایش حدود ۸۵ درصدی قیمت مسکن، به افزایش نرخ اجاره‌بها و رهن مسکن مورد نیاز دهک‌های پایین درآمدی انجامید.

در حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از حوزة آبخیزکشور رها شده است.تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴


مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوان داری رژیم: ۱۲۵ میلیون هکتار سطح حوزه های آبخیز در کشور است که نیازمند اجرای فعالیت است. توسعه فعالیت های آبخیز و آبخوانداری در پیشگری از وقوع سیل موثر است. و می‌توان از تهدید سیل به عنوان فرصتی برای مقابله با کم آب و خشکسالی استفاده کرد. برای افزایش سطح آب سفره‌های زیر زمینی و کاهش مخاطرات سیل، نیازمند انجام عملیات آبخیزداری در ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور هستیم که از گذشته تا به امروز برروی ۲۷ میلیون هکتار، اقدام صورت گرفته است.

تاراج ثروت ملی با رانتهای حکومتی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: فقط در این یک سال اخیر ما شاهد تاراج ثروت ملی در توزیع رانت ارزی، طلا، سکه و هدر رفتن منابع ارزی به دلیل تصمیمات مکرر اشتباه بودیم. بیش از ۶۰ تن طلا هدر رفت، حداقل ۵ تا ۶ میلیارد دلار رانت ارزی در اقتصاد توزیع شد. میزان تورم از تورم ۲۵ درصد فعلی بیشتر می‌شود. به تدریج بار تورمی در اقتصاد تخلیه می‌شود و احتمالا نرخ تورم سال ۹۸ به حول و حوش ۳۵ درصد برسد.

پرداخت یارانه با هدف پروار کردن دهکهای پردرآمدی وابسته به حکومت


یک کارشناس رژیم: پرداخت یارانه باعث شد که از دولت نهم تا پایان کار دولت دهم تورم ۵۶ درصد افزایش یابد و حجم نقدینگی کشور ۶ برابر افزایش یافت . یارانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی باید به دهک‌های کم‌درآمد اختصاص یابد و مصرف رفاه شود، اما در خدمت فرادستان و دهک‌های پردرآمد است. یارانه نقدی متناسب با درآمد خانوار پرداخت نشد. ازاین‌رو نه‌تنها آثار مثبتی را در سفره‌های فقر شاهد نبودیم؛ بلکه تورم اتفاق افتاد.تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴

گزارش اول «جرا باران تبدیل به سیل وویرانی وعزا شد ؟ »


بهار و عید مردم ایران با آمدن باران تبدیل به سیل وویرانی وعزا شد . این ارمغان حکومتی است که چهل سال است که ثروت وسرمایه های آن را صَرف مطامع تروریستی خود می کند . حاکمیتی که،‌ سیاست خود را بر چپاول و ایران‌فروشی بنا کرده است هرگز به‌دنبال این نبوده و نخواهد بود که مردم را در برابر وقایع طبیعی مصون کند. آن چیزی که به‌عنوان خسارت‌های عظیم سیل شاهد آن هستیم نتیجه ۴۰سال جنایت و خیانت رژیم ولایت فقیه است که اکنون پیش روی ماست . همکارانم گزارشی در این باره تهیه کردن که به دیدن اون می ریمتبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴

گزارش دوم « اخاذی در جاده‌ها در عین خراب بودن آسفالتها »


هر کسی که به ناگزیر از اتوبان قم کاشان عبور کرده حتما با صحنه های فجیع تصادف و کشته و مجروح شدن مردم میهنمون روبرو شده است صحنه های دردناکی که از ذهن وخاطر آدم پاک نمیشه وچنان تاثر انگیزه که دل هر انسان شریفی را به درد میاره در این بخش از برناممون گزارشی از وضعیت مرگبار این جاده به عنوان نمونه ای از جاده‌های مرگ در ایران تهیه شده که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش سوم «وضعیت مردم در نفر آباد تهران »تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۴


محله نفرآباد» پهنه وسیعی از یک محله قدیمی چند صد ساله شهرری تهران است ولی وقتی که به این محله قدیمی می ریم انگار که زمان وتاریخ در این محله متوقف شده ونه تنها از حداقل های خدمات شهری خبری نیست بلکه ویرانه ایست که مردم محروم این منطقه مجبور هستند با تحمل همه سختیهای آن در آنجا زندگی کنند . امروز به سراغ این محله وپای صحبت مردم می نشینیم تا از زبون خودشون بخش ناچیزی از دردورنجی را که می برند را بشنویم.

مطالب مرتبط:

سیل و علل وقوع غیر طبیعی آن – مجله اجتماعی، اقتصادی

سیل ویرانگر



لطفا به اشتراک بگذارید: