This browser does not support the video element.

سران کشورهای عرب دخالتهای ایران در کشورهای منطقه را محکوم کردند

سران کشورهای عرب دخالتهای ایران در کشورهای منطقه را محکوم کردند


سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست سالانه خود، دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه را محکوم کردند.

گزارشی در این رابطه

در بیانیه اتحادیه سران عرب آمده است که روابط و همکاری های بین کشورهای عرب و رژیم ایران باید بر اساس حسن همجواری باشد، و نه دخالت در امور یکدیگر.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در این اجلاس گفت: دخالتهای رژیم ایران در منطقه باعث طولانی‌تر و پیچیده شدن بحرانها در کشورهای عربی شده است. و کشورهای عربی باید در مقابله با این رژیم به صورت متحد عمل نمایند.

ملک سلمان، پادشاه عربستان نیز گفت: سیاست های خصمانه رژیم ایران نقض فاحش تمام نرم ها و اصول بین المللی هستند. جامعه بین المللی باید رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهدو با سیاست های اهریمنی و شرورانه این رژیم مقابله کند و حمایت رژیم ایران از تروریسم را متوقف کند.

بن مبارک، معاون نخست وزیر بحرین در اجلاس سران اتحادیه عرب، گفت:رژیم ایران اولین حامی تروریست، نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان است و این رژیم با توسعه برنامه موشکی‌اش قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی افزود: رژیم ایران با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی مانع از دستیابی به توافق و راه‌حلی برای خروج از بحران این کشور می‌شود.

معاون نخست‌وزیر بحرین هم‌چنین گفت: رژیم ایران به دنبال برهم زدن ثبات کشورهای منطقه از طریق ایجاد فتنه است. به همین خاطر جامعه جهانی باید برای توقف دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی فشارهای خود را بر این رژیم افزایش دهند.

در جلسه اتحادیه عرب، هم‌چنین منصور هادی، رئیس جمهور یمن، با اشاره به جنگ‌افروزیهای رژیم برای غصب پایتختهای کشورهای منطقه گفت: این رژیم قصد دارد که با کنترل صنعا توسط شبه‌نظامیان حوثی دیگر پایتختهای کشورهای عربی را به زیر سلطه خود درآورد.

 

خبرهای مرتبط :

انتشار قطعنامه سازمان ملل در مورد تأمین مالی تروریسم و اجرای اف.ای.ت.ا، فشاری دیگر بر رژیم ایران

افشای ارسال پول و ثروت مردم به حزب‌الله توسط رژیم ایران در حالیکه مردم ایران دچار گرانی و فقر هستند

اخراج دو خبرنگار اصلاح‌طلب از رادیو فردا و واکنش سفیر رژیم ایران در انگلستان

 
لطفا به اشتراک بگذارید: