تلاشهای رژیم آخوندی برای پوشاندن ابعاد واقعی خسارتهای جانی و مالی سیل ویرانگر

تلاشهای رژیم آخوندی برای پوشاندن ابعاد واقعی خسارتهای جانی و مالی سیل ویرانگر و


اعترافات تکان دهنده سرکرده نیروی زمینی سپاه در مورد بی عملی رژیم


16 روز پس از شروع سیل، رژیم ضد بشری آخوندی ابعاد واقعی خسارتهای جانی و مالی را پنهان میکند و در عین حال با حرکتهای نمایشی و گزارشهای دروغ از کمک رسانیهای دولت و سپاه و ارتش، از بروز خشم مردم جلوگیری میکند.

پاسدار پاکپور سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز در یک گزارش تلفنی به پاسدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از گوشه ای از ابعاد فاجعه بار سیل ویرانگر و بی عملی رژیم آخوندی در مقابله با این فاجعه پرده برداشت.

وی گفت «دو سه روز گفتن سیل میاد تخلیه کنید بدون هیچگونه پیش زمینه ای بدون اینکه مثلا بهشون چادر بدهند حالا تخلیه کنند کجا بروند، بروند روی کوه سرد است، الان هم همه جا را آب برده، جاده ندارند، فقط یک جاده گاز باز شده ... خیلی از روستاها اغلب روستاها جاده هاشون رفته، هیچی چیزی نیست فقط با بالگرد یک غذایی براشون برده میشه آنجا.... برق قطع است چون اصلا همه کابلها افتاده».

وی افزود «مشکلات بسیار زیاده مدیریت نیست هیچ مسئول دولتی جرات نمی کنه برود آنجا، وحشتناک است خدا شاهد است اصلا عاصی هستند من تا الان فقط توانستم به یک شکلی از دستشون در بیام بیرون ... خیلی ناراحتند خیلی عصبانی اند و خوب وضع بسیار اسفباری دارند» (خبرگزاری تسنیم 13 فروردین 1398)

این در حالیست که ساعاتی قبل رحمانی فضلی وزیر کشور آخوندها در یک دروغ آشکار گفت: «از روز گذشته به طور لحظه ای پیگیر امداد رسانی به پلدختر بودم و ... در نیمه های شب مشخص شد تاکنون به جز مشکلاتی که به دلیل خرابی های ناشی از سیل و تخلیه برخی از منازل مسکونی به دلیل آبگرفتگی برای برخی از هوطنانمان در پلدختر ایجاد شده بود، آسیب های جدی و خاص انسانی گزارش نشده است»

در همین حال پاسدار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان گفت «حدود ۶۰۰ خانه در بخش جنوبی معمولان به صورت کامل زیرآب رفته، همچنین ۳۰ درصد شهر پلدختر از شب گذشته تا به امروز در محاصره آب قرار دارد...» و در یک دروغ وقیحانه افزود «اما با وجود تمامی این مشکلات خوشبختانه تنها شاهد یک فوتی در این مناطق بوده‌ایم» وی نیز تلویحا مردم را مقصر قلمداد کرد و گفت «علت اصلی خسارت‌های ناشی از سیل اشتباهات سالیان گذشته بوده که به ساخت و ساز و کشت ‌و کار در حریم و بستر رودخانه پرداخته‌اند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا)

در همین حال وزیر کشور رژیم اعلام کرد «برخی مناطق حاشیه رودخانه های خوزستان به ویژه مناطق سوسنگرد، شوش و دزفول» باید تخلیه شود. اما معلوم نیست که مردم محروم این مناطق باید به کجا بروند. وی با وقاحت مقصر خسارتهای مالی و جانی را خود مردم دانست و گفت «با وجود پیش بینی و اطلاع رسانی و اختصاص و تجهیز برخی اماکن امن اما برخی از هوطنانمان از ترس سیلاب ترجیح دادند در منازل خود بمانند یا به ارتفاعات اطراف پناه ببرند».

خبرگزاری فارس سپاه پاسداران نیز نوشت: «دستور تخلیه شهر فتح المبین و تمامی روستاهای حاشیه رودخانه در شوش، شوشتر و دشت آزادگان صادر و از مردم خواسته شد تا به اماکن امن و اردوگاه های اسکان اضطراری بروند». اما نه پاسداران و نه وزیر کشور آخوندها نگفتند این اماکن امن و اردوگاههای موهوم کجا هستند.

خانم مریم رجوی سیل ویرانگر و قربانیان و خسارتهای فراوان آنرا یک فاجعه ملی توصیف کرد. مسئول این فاجعه رژیم ضد بشری آخوندی و سردمداران و سپاه پاسداران آنست که با قتل عام محیط زیست، نابودی جنگلها، دزدی های کلان، هدر دادن سرمایه ها در سرکوب و تروریسم و جنگ افروزی، ایران را در برابر حوادث طبیعی بی دفاع گذاشته اند.

خانم رجوی افزود امکانات سپاه و ارتش و تمام امکانات حکومتی باید در اختیار مردم قرار گیرد. رژیم باید راه کمکهای بین المللی را هم باز کند اما تاکنون راه همیاری ملی و کمک های جهانی را بسته است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۱۳ فروردین ۱۳۹۸(۲آوریل ۲۰۱۹)


 
لطفا به اشتراک بگذارید: