مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی

مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

این روزها کشورمان بر اثر فاجعه سیل در خشم و اعتراض است .خشم و اعتراضی از نحوست چهل ساله آخوندها که مسبیین اصلی این فاجعه ملی در سرتاسر میهنمون شد . ولی دیر نیست که سیلاب خشم مردم بنیان حکومت غارتگران را از جای بر کند و به زباله دان تاریخ خواهد انداخت .

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم » ، « زلزله زدگان کرمانشاه همچنان در محرومیت » و « پیامدهای واردات بی رویه سنگ از چین »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


غارت و چپاول کارگزاران بجای مدیریت کشورعامل تشدید ویرانگری سیل


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: پر شدن سدهای"گلستان" و "وشمگیر"، لایروبی نکردن مصب رودخانه ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت های وقوع سیل در مناطق مسکونی است.

فروش مرغ ۲۴ هزار تومانی


خبرگزاری حکومتی تسنیم: در روزهای ابتدایی نوروز، در برخی نقاط تهران قیمت مرغ از مرز ۲۰ هزار تومان گذشت تا اینکه روز گذشته در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف در تهران، مرغ قیمت حدود ۲۵ هزار تومان را هم تجربه کرد.

رکود تورمی در حوزه مسکن در سال گذشته


یک رسانه حکومتی: بازار مسکن در سال ۹۷، توانست پس از ۵ سال روی رونق به خود ببیند. اما این رونق که با تورم شدید همراه بود سبب شد تا قیمت مسکن در یک سال حدود ۹۰ درصد به طور میانگین افزایش یابد. این افزایش قیمت در برخی مناطق تهران به سه برابر هم رسید. اتفاقی که سبب شد تا رونق تورمی مسکن به رکود تورمی و بعد به رکود غیر تورمی تبدیل شود.

در سال ۹۷ با نوسانات ارزی ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی زیر خط فقر سقوط کردندمصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵


بحران‌های ارزی و تلاطمات حاصل از آن ۹۰ درصد از جامعه را متضرر و تنها ۱۰ درصد از اقشار بالای درآمدی را منتفع کرد، آن هم در شرایطی که قدرت خرید مردم در سال ۹۶، هنوز به قدرت خرید سال ۹۰ دست نیافته بود. با آنکه براساس گزارش‌های آماری ۳۷ درصد خانوارهای ایرانی زیر خط فقر با معیار دهک سوم در سال ۹۴ بوده‌اند، در سال ۹۷ نوسانات ارزی، ۵۰ درصد خانوارها را به زیر خط فقر با معیار دهک سوم رساند.

ایران تحت حکومت آخوندی رکوردار در تبعیض جنسیتی در جهان


مجمع جهانی اقتصاد رتبه کشورها در هفت شاخص بین‌المللی را منتشر می‌کند. داده‌های این سازمان نشان می‌دهد که رتبه ایران در شاخص توانمندسازی تجاری در سال ۲۰۱۶میلادی ۱۳۲ از میان ۱۳۶ کشور بوده است. در شاخص سرمایه انسانی نیز مطابق اطلاعات سال ۲۰۱۷، رتبه ایران ۱۰۴ از میان ۱۳۰ کشور بوده است. رتبه ایران در شاخص شکاف جنسیتی در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۴۲ از میان ۱۴۹ کشور جهان ثبت شده است.

به اسم مطبوعات به کام غارتگران حکومتی


انجمن پیشکسوتان مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران: ۲۰۰ هزار تن کاغذ با ارز دولتی در سال ۹۷ وارد کشور شده اما تنها ۱۴هزار تُن توزیع شده و در خصوص ۱۸۴هزار تُن دیگر کسی روشنگری نمی‌کند.مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵

مافیای شهرداریها در حاکمیت آخوندی و استثمار وحشیانه کودکان کار


دبیر اتحادیه صنایع بازیافت رژیم : این بازار مافیا دارد و تأمین کنندگان آن که پیمانکاران شهرداری هستند، نیروی کارشان را از بین کودکان کار و مهاجران افغان انتخاب می‌کنند؛ بنابراین هزینه بیمه و مالیات پرداخت نمی‌کنند و دفتر مالی و مکان مشخصی نیز ندارند.

گزارش اول «مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم»


حاکمیت تبهکار ولایت فقیه وقتی پای موجودیت خودش در میان است آسمان را به زمین می‌دوزد. در زیر کوه تونل می‌زند. در همان حال با خرج‌های صدها میلیاردی تأسیسات سری اتمی ایجاد می‌کند.. در رساندن موشک و پول به حزب‌الشیطان کیسه مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵ولایت فقیه از پول نفت ملت ایران را کامل شل می کند.

اما وقتی در جای‌جای کشور سیل جاری می‌شود آنچه که برای آخوندها کمترین ارزشی ندارد جان و مال مردم محروم است که در سیل ویرانگر به نابودی کشیده شد وحتی حاضر نیست ذره ای از انبوه امکانات وتجهیزاتی که در قبضه سپا ه پاسداران است صرف حفظ دفاع ازآنها بکند ولی تا بخواهید نگران درز اطلاعات واخبارمربوط به این همه ویرانی وبدبختی است که به سر مردم آورده است و مرتب مردم را تهدید می کند. در همین رابطه همکارانم گزارشی تهیه کردن که به دیدن اون می ریم

گزارش دوم « زلزله زدگان کرمانشاه همچنان در محرومیت »


امروز به سراغ مردم زلزله زده سرپل ذهاب درمنطقه غربی کشور می ریم بعد از گذشت قریب یک سال ونیم از وقوع این زلزله اکنون بحران انسانی، عدم رسیدگی، نبود دارو و درمان، آب آشامیدنی، برق، مواد غذایی، سوخت، وجود انواع و اقساممصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵ بیکاری‌ها به موازات نبود سرپناه همچنان بیداد می‌کند .

واین وضعیت وخیم جان صدها هزار تن از هموطنان ما را در منطقه سرپل ذهاب در معرض خطرات جدی قرارداده وهمچنان در وضعیت بسیار اسفناک زندگی میکنن . گزارشی از این منطقه ومشکلات مردم تهیه شده که از نظرتون می گذره

گزارش سوم « پیامدهای واردات بی رویه سنگ از چین »


گزارشی داریم از کارگاههای سنگ بری میهنمون که هرروز شاهد ورشکستگی و تعطیلی کارگاهها وبیکاری کارگرانشان هستیم . درکشوری که درشمار ۵ کشورجهان در داشتن ذخائر معادن سنگ است . حالا براثر سیاستهای تبهکارانه آخوندی کار بهمصیبت سیل و نمک بر زخم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۵ جایی رسیده که سنگ ساختمانی از چین وارد میشه وباعث رکود و ورشکستگی تولیدات داخلی شده . گزارشی از کارگاههای سنگ بری تهیه شده که به اون توجه کنید .

مطالب مرتبط

تبدیل باران به سیل و ویرانی و عزا – مجله اجتماعی

جنایتکارانه‌ترین سیل جهان (۱)
لطفا به اشتراک بگذارید: