سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی

سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست » ، « همه دستفروش شده‌اند » و « کشتی‌های چینی به ساحل جاسک می‌آیند »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


ایران رتبه ۹۴ از ۱۰۰ کشور فقیر جهان در سال ۲۰۱۹


به نقل از اتاق بازرگانی رژیم سایت «NaijaQuest» که اطلاعات کلی و عمومی دست اول را در سراسر جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد، گزارشی تهیه کرده و بر اساس آن فهرستی به‌روز را از ۱۰۰ کشور فقیر جهان در اوایل سال ۲۰۱۹ ارائه کرده است که نشان می دهد رژیم آخوندی ایران را از بسیاری کشورهای فقیر آفریقا هم عقبتر برده است. در این فهرست وضعیت کشورهای فیجی،مقدونیه،نامیبیا و اردن از ایران بهتر است. این رتبه‌بندی بر مبنای تولید ناخالص داخلی (GPD) و برابری قدرت خرید (PPP) برای هر نفر در هر یک از این کشورهاست.

کاهش صادرات آلمان به حکومت آخوندی


سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶

خبرگزاری حکومتی فارس به نقل از یک نشریه خارجی نوشت یکی از مقامات وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان عنوان کرده است که سیاست قاطع ضدایرانی سفیر آمریکا در آلمان و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور منجر به ۹ درصد کاهش در صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۱۸ شده است. به گفته نوسبائوم، صادرات آلمان به ایران از ۳.۱۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ به ۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

غارت و چپاول حکومت آخوندی با افزایش تورم برای درآمد زایی


روزنامه حکومتی همدلی به غارت مردم توسط حاکمیت آخوندی با افزایش نرخ تورم اعتراف کرد و نوشت: این دولت چه کار کرده است؟ مزدها را پایین نگه داشته به هوای اینکه بخش مولد را سرپا نگه دارد. اما در شرایطی که مزد ماهانه کارگران به سختی جوابگوی ۲۵ درصد زندگی شان است شاهد تعطیلی بیش از پیش کارخانجات هستیم. دولت از بالا رفتن تورم و بالا رفتن قیمت ارز درآمد‌زایی می کند.

حداقل دستمزد در ایران حدود ۱۰۰ دلار استسیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶


اگر بحرانی‌ترین و کم‌درآمدترین کشورهای اتحادیه اروپا یا کشورهای اروپای شرقی را مدنظر قرار دهیم، به عددی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو برای دستمزد ماهانه‌ کارگران می‌رسیم. اما در مورد کارگران ایرانی، اگر حداقل دستمزد سال ۹۷ را دست‌ و دلبازانه و خوشبینانه با در نظر گرفتن همه مزایا (بن، حق عائله و حق مسکن) یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم و نرخ میانگین هفتگی دلار و یورو را از «میانگین موزون سنا» استخراج کنیم، با احتساب این ارقام متوسط و حداقلی، حداقل دستمزد و مزایا، ۱۰۷ دلار است.

گوشت قرمز از سفره اکثر مردم خارج می‌شود


رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی: به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز ۸۰ درصد مصرف این پروتئین کاهش یافته و به سمت گوشت مرغ آمده است. زیرا با توجه به وضعیت کنونی، مردم توان خرید گوشت قرمز را ندارند.

فعالیتهای آبخیزداری فدای غارت به اسم ادغام نهادهای ذیربط


یک کارشناس اقتصادی رژیم: می‌توان با اقدامات آبخیزداری جلوی خطرات سیل را گرفت و سفره‌های زیرزمینی را تقویت کرد. در سال ۱۳۸۱ و دوره ریاست جمهوری خاتمی و پس از ادغام جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی معاونت آبخیزداری حذف و جزو زیرمجموعه سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور شد و همین منجر به کاهش بودجه آبخیزداری به کمتر از یک دهم و کند شدن فعالیت‌های آبخیزداری در کشور شد. به گفته دبیر ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور با اجرای طرح‌های آبخیزداری سالانه از فرسایش ۹ تن در هکتار خاک جلوگیری خواهد شد.

گزارش اول « آق قلا فریادرسی نیست »


سیل در نقاط مختلف ایران فجایعی پدید آورد وپرده از بسیاری از سیاستهای خائنانه رژیم آخوندی برداشت و طشت رسوایی تا جایی رسید که رسانه های حکومتی که کارشان فقط مجیز گویی دربار ولایت فقیه ازترس خشم و اعتراض مردم ناگزیز به سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶اعتراف شدند.یکی از همین رسانه های حکومتی به اسم رویداد ۲۴ اعتراف میکند:‌ «بی هیچ تردید وتعارفی امروز تاوان بدرفتاریهای احمقانه ای را که با طبیعت داشته ایم را می دهیم مسیلها را شکافهایی نابه هنجارپنداشتیم وپرشان کردیم . در مسیر صدها وشاید هزاران ساله سیلاب ها خاکریزی کردیم وراه آهن ساختیم تا آبهای خروشان به جای آن که در دشتهای خالی ازسکنه فروکش کنند یا به دریا بریزند به سمت شهر ها بیایند.

جنگلها ومراتع را تراشیدیم وویلا ساختیم درکنار رودها ، خانه و رستورانهای مجلل ساختیم و کارهای نابخردانه دیگری از ایندست فراوان مرتکب شدیم. بله دوستان : این اعترافات بخش بسیار ناچیزی از عمق فاجعه ای است که خلافت ولایت فقیه برسرمردم ایران آورده است امروز گزارشی داریم از شهر آق قلا وصحبتهای هموطنانمون در این شهر که با هم می بینیم

گزارش دوم « همه دست فروش شده اند »


در ایران آخوندزده دست فروشی دیگر منحصر به اقشار پایین اجتماع نیست و حالا دیگر بخش وسیعی از اقشار جامعه را در برگرفته . تا جاییکه در هر گذر شاهد مردان وزنانی هستیم که حتی با تحصیلات دانشگاهی به دلیل مشکلات اقتصادی ومعضلسیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶ بیکاری درگوشه وکنار خیابون با شغل دست فروشی روزگار می گذرانند . اما این شغل که آخرین شانس برای گذران زندگی است خالی ازخطر نیست وهرلحظه با هجوم وحشیانه ماموران شهرداری مواجهه می شن و هست ونیستشون به تاراج میره .دراین رابطه گزارشی از مشکلات دستفروشان تهیه شده که به اون توجه کنید .

گزارش سوم «کشتی های چینی به ساحل جاسک می آیند »


امروز گزارشی داریم از صیادان خطه جنوب صیادان زحمتکشی که برغم به‌جان خریدن انواع مشکلات کار صیادی ، اما اکنون دادشان بر آسمان بلند است که صیادان چینی دریا را جارو می‌کنند و مجالی برای آنها در صید ماهی باقی نمی‌گذارند.سیلاب آق‌ قلا فریادرسی نیست - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۶
اجازه به کشتی‌های چینی برای «جارو کردن کف دریا» در خلیج‌فارس و دریای عمان هیچ شانسی برای صیدبرای اونها باقی نگذاشته و هرروز با تورهای خالی به ساحل برمی گردن .
این تبهکاری آخوندی در زمره همان سیاستهای وطن فروشانه خائنانه ایست که برصیادان محروم خطه جنوب تحمیل کردن . بهتره که عمق فاجعه ای که در جریان است را از زبان صیادان بشنویم به این گزارش توجه کنید

مطالب مرتبط:

مصیبت سیل و نمک بر زخم مردم – مجله اجتماعی، اقتصادی

بحران سیل در ایران -شهرهای آق قلا و گمیشان در محاصره سیلاب - پنجشنبه ۸فروردین۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: