احتمال قرارگرقتن سپاه در لیست تروریستی

احتمال قرارگرقتن سپاه در لیست تروریستی


اعلام لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای در روز دوشنبه، رژیم آخوندی را در وحشت فرو برد.

255 عضو مجلس آخوندی از لیست گذاری سپاه پاسداران را تهدیدی علیه« امنیت نظام و نیروهای مسلح و خطوط قرمز» رژیم توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا(رژیم) ۱۸/۱/۹۸

یک رسانه حکومتی هم نوشت: فهرست تروریستی خارجی، مهمترین فهرست گروههایی است که آمریکا آنها را تروریستی می‌خواند و مسئول تهیه آن وزارت خارجه آمریکاست. معنای دیگر قرار گرفتن(سپاه پاسداران درلیست تروریستی) رویارویی نظامی و دفاعی با نیروهای آمریکایی است.

منبع: تابناک ۱۸/۱/۹۸

اکنون توجه شما را به نمونه های دیگری از ترس و وحشت رژیم از تصمیم آمریکا به قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی جلب می کنیم:

گزارش

در پی اعلام تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی مهره‌ها و رسانه‌های رژیم از پیامد این اقدام ابراز وحشت کرده اند:

امیرعلی ابوالفتح یک کارشناس رژیم هراسان از معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی گفت: «زمانی که یک گروه یا جماعتی به‌عنوان گروه تروریستی معرفی می‌شود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی آمریکا وظیفه پیدا می‌کنند که با این تروریست‌ها مبارزه کنند و هر جا که آنها را یافتند یا به قتل برسانند یا دستگیر و مجازات کنند».

وی به حضور نیروی تروریستی قدس در کشورهایی مانند سوریه و عراق، اشاره وبا وحشت اضافه کرد: «در صورت عملیاتی شدن این طرح، تمام نیروها و تاسیسات سپاه به‌عنوان اهداف تروریستی قلمداد می‌شود و زمینه برای حمله آمریکا به نیروهای انسانی یا تاسیسات سپاه فراهم می‌شود»

این کارشناس حکومتی هم چنین گفت :«بنا بر ادعای آمریکا سپاه سلطه کامل بر اقتصاد ایران دارد و اگر به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود امید آمریکا این است که طرف‌های تجاری نظام در خارج نسبت به همکاری با ما ابا داشته باشند؛ چراکه ممکن است در مظان اتهام و مجازات آمریکا قرار گیرند» (دنیای اقتصاد – 17فروردین98).

علی خرم سفیر سابق رژیم درچین و درمقراروپایی ملل متحدنیز نسبت به پیامدهای اجتماعی لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران هشدار داده می گوید: « ایجاد چنین شرایطی، به معنی ایجاد بسترهایی جدید برای اعتراضات اجتماعی خواهد بود. اعتراضاتی که ممکن است ریشه در عواملی اقتصادی چون افزایش تورم یا بیکاری، کمبود کالاها و خدمات، بحران‌های زیست‌محیطی یا افزایش حساسیت به حکومت داشته باشند، اما در قالب اعتراضاتی با شعارها و مطالبات سیاسی ظهور کنند. چون حتی اگر مشکلات منجر به این اعتراضات کاملا معیشتی باشند، قابل تصور است که بسیاری از معترضان، حاکمان را مقصر اصلی مشکلات خود بدانند و اعتراضات آنها، متوجه حکومت شود»(روزنامه همدلی -18فروردین98).

روزنامة حکومتی همدلی نیز درباره پیامدهای تحریمی لیست گذاری سپاه پاسداران نوشته است:« بدون شک این تحریم ها به‌دنبال زمین‌گیر کردن اقتصاد و سیاست های نظام در منطقه و جهان و به تعبیر سناتورهای آمریکایی« ShutDown- » شات داون» کردن و خاموش کردن اقتصاد (نظام )است»(روزنامه همدلی – 18فروردین98).

  1. واشینگتن تایمز: سپاه پاسداران یک بخش کلیدی حمایت رژیم ایران از تروریسم است

لطفا به اشتراک بگذارید: