ابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی

نمایی دیگر از ابعاد گسترده سیل ویرانگر 


مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « سیل پلدختر و ترس سپاه ضدخلقی از مردم » ، « بحران تلفات دامهای مردم در سیل ویرانگر » و « مدیریت بحران سیل وجود ندارد »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی-بیکاری دست کم ۵ هزار کارگر و تخریب ۲۰۰ واحد تولیدی در استان گلستان در اثر سیل


خبرگزاری حکومتی ایلنا: آسیب‌دیدگی حدود ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا و تخریب واحدهای تولیدی در گلستان باعث بیکاری ۳ تا ۵ هزار نفر از کارگران این استان شد. تعداد کارگاه های بیرون از شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان حدود ۱۰ تا ۱۵ کارگاه می‌باشد. حدود ۶۰ واحد مرغداری نیز تحت تاثیر سیل دچار آسیب شده و در عین تلف شدن طیور، خسارات مالی نیز به آن ها وارد شده است.

میلیاردها تومان خسارت به اماکن مسکونی درگمیشانابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۸


یک کارگزار حکومتی در گلستان: قریب به ۳۳۰ میلیارد تومان به شهرستان گمیشان خسارت وارد شده است. هزار و ۷۰۰ منزل مسکونی شهری در گمیشان بر اثر سیلاب نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

پروژه های زیرساختی در کشور فدای غارت و چپاول کارگزاران حکومتی


رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ما خیلی طبیعت را دست‌کاری کرده‌ایم؛ پل‌هایی را که ساخته‌ایم براساس دبی جیب‌مان بوده نه دبی رودخانه.

سیلابها هیچ ربطی به تغیییرات اقلیمی ندارند


یک کارشناس اقلیم شناسی دانشگاه تهران با اشاره به این سیلاب‌های اخیر گفت: این سیلابها حاصل بی‌تدبیری‌ها و دیدگاه مهندسی و اقتصادی به محیط‌زیست است، وی افزود: این سیلاب‌ها هیچ ارتباطی به تغییرات اقلیم ندارند.

گرانی ۳۰۰ درصدی قیمت ارز و گوشت قرمز طی یکسالابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۸


رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار رژیم: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در اسفندماه سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار تومان بود؛ اما در هفته‌های پایانی سال گذشته به حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته؛ به این معنی که قیمت گوشت در بازه یک ساله حدود ۳ برابر شده است. قیمت دلار که در بازار آزاد در اسفندماه سال گذشته حدود ۳۸۰۰ تومان بود، پس از طی فراز و نشیب‌های پیاپی در هفته‌های اخیر حول ۱۳ هزار تومان نوسان داشته است؛ بنابراین نرخ دلار هم در این بازه زمانی بیش از ۳ برابر رشد داشته است.

کتمان آمار تلفات آلودگی شهرهای ایران توسط کارگزاران رژیم


وقتی در اتحادیه اروپا اعلام می‌شود ۴۰۰ هزار نفر و در بریتانیا ۵۰ هزار نفر در اثر آلودگی هوا کشته شده اند باید در آمار خودمان شک کرد. جمعیت بریتانیا تقریبا برابر ایران است. استاندارد خودرو آن یورو ۶ است و سوخت یورو ۶ مصرف می‌کند. حال چطور ممکن است در ایران که فقط ۲۰ درصد سوخت یورو ۴ است و شاید ۱۰ درصد خودرو‌ها استاندارد بالای یورو ۴ داشته باشند، فقط ۳۵ هزار کشته در اثر آلودگی ثبت شود؟! معلوم است عدد واقعی بالاتر است و اعلام نمی‌کنند که مردم نگران نشوند.

غارت حقوق بازنشستگان توسط کارگزاران رژیمابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۸


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران : تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان آن همه به مدت ۷ ماه، وجهه سازمان تامین اجتماعی را نزد بازنشستگان خراب می‌کند، بازنشستگان بر این باورند که مدیران تامین اجتماعی حقوق‌های بالا می‌گیرند و خودشان در بهترین شرایط زندگی می‌کنند بنابر این به فکر بازنشسته‌ای نیستند که می‌خواهد با حقوق یک و نیم میلیون تومانی در ماه با گرانی و تورم ۳۰۰ درصدی زندگی کند.

کارگر ایرانی، جزو ارزان‌ترین کارگران جهان است!


برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کارگران ایرانی کم‌درآمدترین کارگران جهان هستند؛ حال اگر دستمزد را با دستمزد حداقلی در کشورهای اروپای شرقی مثل بلغارستان نیز مقایسه کنیم متوجه می‌شویم،کارگر ایرانی کمتر از نصف کارگر بلغارستانی دستمزد می‌گیرد. با این حساب، در شرایطی که همه چیز اقتصاد در سطوح کلان و خرد به نرخ دلار وابسته است، افزایش سرسام‌آور این نرخ، معیشت کارگر ایرانی را به شدت زمین زده است؛ امروز کارگر ایرانی، جزو ارزان‌ترین کارگران جهان است!

...........................................
گزارش اول « سیل پلدختر و ترس سپاه ضدخلقی از مردم »ابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۸


امروز گزارشی داریم از شهر سیل زده پلدختر .شهری که روزهای متوالی است که در محاصره . سیل قرار گرفته و مردم ایران صحنه های تکان دهنده ای ازویرانی وبی خانمانی مردم شریف این شهر را با چشمانی اشک بار مشاهده کردن . در میان تصاویر صحنه های همیاری وکمک مردم برای نجات سیل زدگان شرف وغیرت هر ایرانی وطن پرستی را به جوش می آورد ودرنقطه مقابل این وحدت ملی و انسانی ، واماندگی و بی عملی ارگانهای حکومتی بیش از هر زمان دیگر موجب خشم وانزجار مردم این شهر شده است . درهمین رابطه گزارشی از منطقه سیل زده پل دختر تهیه شده که توجهتون را به اون جلب می کنم.

گزارش دوم « بحران تلفات دامهای مردم در سیل »


ابعاد خسارات و ضایعات ناشی از سیل، براستی یک فاجعه ملی را به نمایش می‌گذارد و کمر مردم را که پیش از این نیز زیر بار فقر و فشار اقتصادی خم شده بود، را در هم می‌شکند.یکی از ده ها فاجعه ای که براثر سیل ویرانگر گریبان مردم محروم روستاها ی سیل زده را گرفته تلفات دامی است ولی مقامات حکومتی نه تنها از آمار واقعی تلفات دامی طفره می روند بلکه ازهم اکنون دستگاه تبلیغاتی خودش را به راه انداخته تا از دادن خسارت به مردم محروم که همه دارایی خودشان را از دست داده اند شانه خالی کند . دراین رابطه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب میکنم

گزارش سوم «مدیریت بحران وجود ندارد »


ابعاد گسترده سیل ویرانگر - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۰۸


ارگانهای نمایشی حکومتی که فقط برای غارت وچپاول تاسیس شدن در رژیم ولایت فقیه کم نیستند یکی از این نهادهای حکومتی که رسوایی آن این روزها زبان زد خاص وعام درمناطق سیل زده شده ارگانی است موسوم به « مدیریت بحران» که به قول هموطنان سیل زده مون خودش بحران شده و جز نمایشات مسخره آخوندی کاری ازدستش ساخته نیست . همکارانم گزارشی از مدیریت بحران سیل تهیه کردن که به دیدن اون میریم

مطالب مرتبط

سیل ویرانگر و رویارویی مردم با کارگزاران -مجله اجتماعی

سیل در خوزستان - سیل وارد حاشیه اهواز شد
لطفا به اشتراک بگذارید: