بیانیه همدردی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران با هموطنان سیل زده در ایران

بیانیه همدردی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران با هموطنان سیل زده در ایران

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

۲ آوریل ۲۰۱۹

نمایندگان پارلمان انگلستان

حمایت خود را از مقاومت ایران ابراز

و با بازماندگان قربانیان سیل در ایران همبستگی می کنند

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان همدردی خود را با خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، و خانواده های داغدار در شیراز و شهرهای دیگر، متأثر از سیل ویران کننده در سراسر ایران ابراز کردند.

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان به جوامع ایرانیان مقیم انگلستان پیوستند تا دولت انگلستان را فراخوانند واکنش سرکوبگرانه رژیم به اعتراضات علیه فقدان کمک را محکوم کند. آنها مصرانه از دولت انگلستان خواستند همراه با اتحادیه اروپا بر مقامات رژیم ایران فشار بیآورند تا سرکوب مردم در مناطق تحت تأثیر سیل را متوقف سازد.

اعضای پارلمان تأکید کردند که رژیم ایران در داخل در ضعیف ترین وضعیت خود بوده و در جهان منزوی تر شده است.

این رژیم، از فرط استیصال تلاش می کند با پیگیری حذف فیزیکی جنبش مقاومت ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران، از طریق توطئه های تروریستی در خارج و لکه دار کردن چهره ائتلاف اپوزیسیون دموکراتیک از طریق بسیج بزرگ دروغ پراکنی درداخل و خارج ایران، به سلطه اش ادامه دهد.

سخنرانان ابراز امیدواری کردند که امسال سال پیروزی نهایی مردم ایران بر رژیم سرکوبگر باشد. آنها دولت انگلستان را فراخواندند یک سیاست قاطع را بر اساس حمایت از خواسته های دمکراتیک مردم ایران برای تغییر واقعی اتخاذ کند و جنبش مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران، به مرهبری خانم مریم رجوی، و برنامه 10 ماده ای ایشان برای آینده ایران را بعنوان یک آلترناتیو معتبر در مقابل دیکتاتوری مذهبی کنونی، برسمیت بشناسد.

سر دیوید ایمس ، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران گفت:

امروز، ایران در یک موقعیت بحرانی حساس در تاریخش قرار دارد و همانطور که رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی گفت یک تغییر دمکراتیک در ایران از طریق مردم و مقاومت ایران بسیار در دسترس است. تشکیل واحدهای مقاومت در سراسر ایران برای کمک و سازماندهی اعتراضات عمومی، اثبات کننده حمایت فزاینده از جنبش خانم مریم رجوی است. ما بار دیگر دولت انگلستان را فرامی خوانیم از خواسته های دمکراتیک مردم ایران حمایت کند و شورای ملی مقاومت ایران را برسمیت شناسد. بریتانیا باید به کارزار آمریکا برای اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران بپیوندد. اکنون زمان آن آست که انگلستان در کنار میلیونها ایرانی بایستد و نه در کنار آخوندها. آینده ایران به آنهایی تعلق دارد که علیه دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری مذهبی ایستادند و مبارزه کردند.

دکتر ماتیو آفورد در اظهاراتش از تصمیم اخیر وزارت کشور انگلستان برای نامگذاری حزب الله در تمامیتش بعنوان یک سازمان تروریستی به منزله یک گام مثبت در جهت درست استقبال کرد.

دکترماتیو آفورد گفت، ”دولت انگلستان باید گام مشابهی در مورد سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران بردارد، و آنها را در تمامیت شان بعنوان سازمان های تروریستی نامگذاری کند. بخشی از وزارت اطلاعات رژیم اخیرا بدلیل طراحی توطئه بمبگذاری خنثی شده در گردهم آیی بزرگ شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال گذشته توسط اتحادیه اروپا با حمایت بریتانیا در لیست سیاه گذاشته شد.“

دیوید جونز ، وزیر پیشین امور ولز در دولت انگلستان ترس و وحشت فزاینده رژیم از اپوزیسیون اصلی ایران، مجاهدین خلق ایران، را مورد توجه قرارداد و گفت، ”بدنبال شکست آن در حذف اعضای مجاهدین خلق ایران با چندین حمله موشکی مرگبار علیه قرارگاههای آنها در عراق، رژیم دو توطئه تروریستی را علیه آنها در آلبانی طراحی کرد. خوشبختانه، مقامات آلبانی این توطئه ها را خنثی کردند و نتیجتا دو دیپلمات ایرانی، از جمله سفیر رژیم، را از آن کشور اخراج کردند.“

استیو مک کیب ، گفت ”حقوق بشر همچنان در ایران بدتر می شود. سرکوب وحشیانه رژیم علیه یک سال مداوم اعتراضات سراسری ضد رژیم و اعتصابات کارگران نشان می دهد که سران رژیم نه حاضرند و نه می خواهند به خواسته های به حق و مشروع مردم ایران رسیدگی کنند. انگلستان باید اکنون با حمایت جامعه بین المللی و اروپا، جهان را در جهت تضمین یک پروسه پاسخ گویی برای حسابرسی از رژیم بخاطر نقض های جدی حقوق بشرش، از جمله قتل عام هزاران زندانی سیاسی در ۱۹۸۸، هدایت کند.“
لطفا به اشتراک بگذارید: