طرح مک کال و استماع سنای آمریکا و پاسخ وزیر خارجه آمریکا و شرکت اشرف نشانها

طرح مک کال و استماع سنای آمریکا و پاسخ وزیر خارجه آمریکا و شرکت اشرف نشانها

به دنبال لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا در کنگره آمریکا، طرح مایکل مک کال در مجلس نمایندگان ثبت شد.

 این طرح در صورت تصویب، هم برنامه موشکی و هم فعالیت های مالی سپاه را هدف قرار می دهد.

مایکل مک کال گفت: «رژیم ایران به تولید و آزمایش موشک هایی با توانایی حمل سلاح های اتمی ادامه می دهد. رژیم ایران همچنین با فرستادن عوامل نیابتی و سلاح های پیچیده و هدایت و حمایت، شعله مناقشه در منطقه خاورمیانه را بیشتر می کند. سپاه پاسداران مشغول اَعمال تخریبی در سوریه، لبنان و عراق است. بی صبرانه منتظر همکاری با نمایندگان دموکرات هستم تا این طرح را پیش برده و نهایی کنیم

در جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا در سنای این کشور، مایک پمپئو لیست گذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی را بیان واقعیت تروریستی این نهاد توصیف کرد و گفت:‌ آمریکا به تشدید فشار علیه حکومت آخوندی ادامه می‌دهد.

در این جلسه در کمیته خارجه سنا، اشرف نشانها شرکت داشتند و شماری از سناتورها بر ضرورت و اهمیت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران تأکید کردند.

سناتور مارکو روبیو گفت: من از لیست گذاری سپاه پاسداران حمایت می کنم واین تصمیم درستی بود.

 

روز سه شنبه نیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع زیر کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت: لیست گذاری سپاه پاسداران هزینه تروریسم را برای رژیم ایران در سراسر جهان بالا می برد. ما ۱۲ماده را تعیین کرده و از سران رژیم ایران خواسته ایم که آن را انجام دهند، ما از مردم ایران حمایت کرده و به آنها کمک می کنیم تا خواسته ها و اَعمال رژیم ایران را تغییر دهند.

 

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از «همکاریها، در حفظ ثَبات و امنیت منطقه و فعالیت ضدتروریسم برای مقابله با نقش شرورانه رژیم آخوندی» تقدیر کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: