لیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظام

لیست گذاری سپاه و وحشت مقامات حکومتی از آن

گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران

در پی اعلام رسمی نام گذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی، همة سردمداران رژیم و سرکردگان سپاه پاسداران و اعضای مجلس ارتجاع با لباس پاسداری به صحنه آمدند تا در برابر این کلان ضربه که کل رژیم را تکان داده، به نیروهای رژیم روحیه بدهند. اما واقعیت چیست؟ توجهتون رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنیم:

گزارش:


خلیفة ‌ارتجاع دیروز به مناسبت باصطلاح روز پاسدار که به طور معناداری با لیست گذاری سپاه همزمان شده بود، تعدادی از پاسداران و نیروهای خود را در بیت خود جمع کرد تا در شرایطی که کلان ضربة لیست گذاری سپاه، پاسداران و نیروهای رژیم را به شدت متزلزل کرده، به آنها دلگرمی و قوت قلب بدهد.لیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظام

خامنه‌ای: سپاه امروز یک دستگاه برجسته هست در کشور، اگر مقابله با دشمن است از لحاظ سیاسی سپاه جلو است، اگر مواجهه دشمن است در میدان عملی و نظامی عملیاتی سپاه جلو است اگر این دشمن در داخل مرزهای ما داخل کوچه و خیابان ما است سپاه جلو است اگر این دشمن در چند هزار کیلومتر اونطرفتر در اطراف حرم حضرت زینب. باز هم سپاه جلو است برای همین است که میبینید چه گربه رقصانی برای سپاه، آمریکاییها میکنند البته به جایی هم نمیرسه اونها به خیال خودشون علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و علیه کشور نقشه می‌کشند

خامنه‌ای در عین حال که خود با کلماتی نظیر شیاطین، اشرار و احمقها نسبت به کسانی که سپاهش را در لیست قرار داده بودند عقده گشایی می‌کرد، اما به نیروهای رژیم هشدار داد که دل خود را با فحش دادن به آمریکا خوش نکنند و بدانند که مطالبات ۸۰میلیون جمعیت معترض با این حرفها حل نمی‌‌شود. خامنه‌ای در این رابطه گفت: حالا ما هی به اینها میگیم بی عقل و احمق میگیم خبیث و فلان این مشکلی رو حل نمی کنه مشکل آن وقتی حل می شود که ما بدانیم چکار می خواهیم بکنیم... خوب ما ۸۰ میلیون جمعیت هستیم این هشتاد و چند میلیون جمعیت عده ای که کودک و نوجوان و وارد مقولات نیستند ان عده ای هم که هستند بعضی هاشون مخالف این راه هستند

محبوبیت سپاه


روحانی هم دیروز همزمان با خامنه‌ای به صحنه آمد و در یک نمایشی که تحت عنوان سالروز ملی فناوری هسته‌یی برگزار شده بود، به لیست گذاری سپاه واکنش نشان داد و به زبان معکوس به تشدید تضاد درونی رژیم بر اثر این ضربه اعتراف کرد و گفت: شما فکر کردید اگر علیه سپاه سخن گفتید در ایران اختلافی ایجاد میشه؟ از محبوبیت سپاه کاسته می‌شه؟ بدانید از امروز محبوبیت سپاه از هر زمان دیگر در قلب ملت ایران و در منطقه بیشتر خواهر بود».

روحانی در همین سخنرانی برای قوت قلب دادن به نیروهای به شدت ترسیدة رژیم به سوت زدن هسته‌یی پرداخت و گفت:‌ شما اگر دیروز از IR1 ما می ترسیدید بفرمایید امروز ما IR6 را زنجیره ۲۰تایی اش را افتتاح کردیم. و اگر باز هم بیش از این به ظلم و ستم خودتون ادامه بدید، در آیندة نه چندان دور IR8 را هم مشاهده خواهید کرد».

عقب نشینی


اما روزنامة حکومتی وطن امروز در مورد این ادعای روحانی نوشت:« این اقدام سازمان انرژی اتمی، یعنی نصب یک زنجیره 20 تایی از سانتریفیوژهای IR6 به هیچ عنوان با مفاد برجام مغایرتی ندارد و با وجود خروج آمریکا از برجام و خروجلیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظام عملی اروپا از این توافق، باز هم دولت حسن روحانی خود را موظف به رعایت محدودیت‌‌های ایران در برجام می‌داند و ذره‌ای از تعهداتی که علیه برنامه هسته‌ای کشورمان داده است؛ عقب‌نشینی نمی‌کند!»

در پی این رجزخوانیهای پوشالی، روحانی بلافاصله شب گذشته در یک تماس تلفنی با مکرون رئیس جمهور فرانسه بر پایبندی رژیم به برجام تاکید کرد و با توسل به او خواهان تسریع اروپا در فعالیت اجرایی و موثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب برجام شد. روحانی افزود ایران با توجه به عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

اما واقعیتهایی را که سردمداران رژیم تلاش می کنند با های و هوی و رجزخوانی پنهان و پوشیده نگهدارند، برخی کارشناسان رژیم به تدریج برملا می کنند. در همین رابطه سایت حکومتی انتخاب به نقل از کارشناسان، نوشت: «این اقدام برای جان بولتون یک برد سه وجهی محسوب می شود چرا که با یک ضربه توانسته درِ مذاکره با ایران را بروی ترامپ، که احتمالا از پیامدهای این اقدام ناآگاه است، ببندد؛ بازگشت به برجام را برای رئیس جمهور بعدی دشوار سازد؛ و ایران را تحریک به خطا کند.

یک کارشناس دیگر رژیم به نام مطهرنیا نیز هشدار داد:‌ « اقدام (امریکا) حتی به شرکت‌ها و بانک‌های داخلی ایران هم اجازه همکاری با سپاه را نمی‌دهد و در صورت وجود ارتباط، آن‌ها را مشمول تحریم‌های جدید به بهانه همکاری با سازمان‌های تروریستی خواهد کرد.»

گفتگوی سیاسی


س: بعد از این لیست گذاری و با واکنش هایی که رژیم در قبال آن نشان داده وضعیت رژیم را چطور ارزیابی می کنید.


ج: مقامات و مهره ها و رسانه های حکومتی خیلی تلاش می کنند خودشون را از تک و تا نیندازنند و با شعار و عادی جلوه دادن این کلان ضربه چنین وانمود کنند که انگار چیزی نشده. ما ۴۰ساله تحریم هستیم و از این حرفها. اما این کارها مثل آواز لیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظامخواندن و سوت زدن از ترس در تاریکی است. این ترس از میان حرفهای خود خامنه ای هم دیده میشه. آنجایی که به پاسداراش گفت: «حالا ما هی به اینها میگیم بی عقل و احمق میگیم خبیث و فلان این مشکلی رو حل نمی کنه مشکل آن وقتی حل می شود که ما بدانیم چکار می خواهیم بکنیم...

خوب ما ۸۰ میلیون جمعیت هستیم این هشتاد و چند میلیون جمعیت عده ای که کودک و نوجوان و وارد مقولات نیستند ان عده ای هم که هستند بعضی هاشون مخالف این راه هستند». خامنه ای همینطور اعتراف کرد که سپاه اصلی ترین اهرم و تکیه‌گاه نظام برای حفظ بقاش بوده. گفت چه در سیاست و چه در صحنه های عملیاتی نظامی اینها جلو بودن. یا روحانی در حرفهاش اعتراف کرد سپاه اهرم اصلی رژیم برای مقابله با مجاهدین و عنصر اصلی نگهدارندة نظام بوده و به این وسیله از کلان ضربه یی که به این اهرم رژیم وارد شده، آه و ناله کرد.

با این وجود رژیم از روز اعلام در لیست رفتن سپاه همه رسانه هاش را زیر سانسور شدیدتری برده که فقط دود و دمها را تکرار کنند . ولی واقعیت چنان بزرگه که خواه و ناخواه وحشتزدگی و سراسیمگی رژیم به بیرون درز پیدا می‌کنه و از همین فردا پس‌فردا خواهیم دید که فریاد و فغانها همه جا راپر خواهد کرد.

س: شما گفتید رژیم فضا رو بسته و به روزنامه های حکومتی اجازه نمی‌ده واکنشهای واقعی رژیم رو بروز بدن ولی نمی تونند جلوی اونو بگیرند. بر چه اساسی این حرف را می زنید.


ج: براساس علائمی از داخل خود رژیم. کیهان خامنه ای روز ۲۱فروردین نوشته«اینکه یکی دو روز اول با شدت گرفتن هیجانات ضدآمریکایی لباس سپاه به تن کنیم و متحد و محکم جلوی آمریکا بایستیم اما رفته رفته با خوابیدن هیجان، از «لزوم مذاکره لیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظامبا ترامپ» بگوییم، پیام خوبی را برای حریف مخابره نخواهیم کرد» بعد هم اضافه کرده « از همین امروز و فردا احتمالا سر و کله برخی جریان‌های واداده پیدا خواهد شد که بگویند، نباید هیچ اقدامی در برابر آمریکا انجام داد چرا که پاسخ دادن به این کشور به جنگ منجر خواهد شد.

این طیف که معتقدند نباید «هیچ» واکنشی- تاکید می‌شود، هیچ واکنشی- به اقدامات دشمن نشان داد، همان طیفی هستند که تنها راه حل ممکن را «مذاکره» می‌بینند آن هم نه مذاکره برای گرفتن امتیاز بلکه مذاکره برای دادن امتیاز». گفتم ابعاد ضربه چنان سنگینه که علائم وحشتش را از همین حالا و به رغم سانسور رژیم با ز هم از حواشی رژیم میشه دید و شنید. مثلا زیدآبادی از مهره‌های باند اصلاح طلب با ابراز وحشت گفته:« «آیا این اقدام راه هر نوع تعامل احتمالی با جمهوری اسلامی را نمی‌بندد و سیاست "تغییر رفتار" ایران را به سیاست "تغییر رژیم" تبدیل نمی‌کند؟».

یا مطهرنیا گفته:« درست است که کشور‌های بزرگ اروپا در رقابت مشخصی با ایالات متحده قرار دارند، اما هرگز در برابر یک دیگر قرار نخواهند گرفت و حتی کشور‌های قدرتمند شرقی هم با توجه به شرایط ایران، سعی خواهند کرد در قبال امتیازاتی که دریافت می‌کنند، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند». بنابراین می بینید که این ضربه یک ضربه منحصر به سپاه نیست یک ضربه به تمامیت نظام تلقی میشه. ملاحظه می کنید که خودشون حتی بوی تغییر رژیم و سرنگونی هم از اون گرفته اند. فی الواقع این ضربه به سپاه یک گام بلند در راستای سرنگونی رژیم هست.

س: این اولین بار نیست که یکی از نهادها و اجزای رژیم تحت تحریم قرار می‌گیرد یا لیست گذازی می‌شود، چرا لیست گذاری سپاه رو ویژه تلقی می‌کنید و این را ضربه به کلیت نظام تلقی می دانید؟


ج: اگر چه در لیست قرار دادن نیروی مسلح رسمی یک رژیم حاکم، تا به حال در دنیا سابقه نداشته و معنی خودش را دارد، اما جایگاه سپاه در رژیم با جایگاه هیچ نیروی مسلحی در ساختار سایر حکومت ها قابل قیاس نیست. مثلاً و به فرض اگر به جای سپاه، ارتش رژیم لیست گذاری می‌شد، چنین معنایی و چنان عواقب و تبعات فاجعه‌باری برای رژیم نداشت. سپاه برای رژیم همه چیزه. سپاه معادل کلیت رژیم هست. در همین مجلس ارتجاع که اعضایش دیروز لباس پاسداری پوشیده بودند موید همین واقعیت است.

فی‌الواقع هم اکثر نماینده های مجلس، از خود لاریجانی تا بقیه پاسدار هستند. یعنی جزو چارت سازمانی سپاه هستند. اکثر وزرا پاسدار هستند. اکثر گردانندگان رژیم پاسدار هستن. به لحاظ اقتصادی هم نبض اقتصاد کشور در دست سپاه است. تمام کلان پروژهای اقتصادی در کشور دست سپاه.

سرنخ قاچاق مواد مخدر


سپاه از روزنامه و مرغداری بگیرید تا کشاورزی و خودروسازی و کشتی سازی برای خودش داره. از فرودگاه اختصاصی تا اسکله های خاص خودش که هیچ نظارتی برش نیست. سرنخ قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و قاچاق دختران و فروش آنها در لیست گذاری سپاه و سوت در تاریکی سردمداران نظامکشورهای دور و نزدیک و سایر کارهای کثیف در دست سپاهه.

حرف روحانی را بخاطر دارید که از سلاح به عنوان دولت با تفنگ نام برد و گفت نیرویی که هم سلاح دارد هم پول هم رسانه. در سیاست خارجی هم عمده سفرا بخصوص درکشورهایی که برای رژیم حساس هستند، پاسدار هستند. پرونده های حساس خارجی دست سپاهه مثل عراق سوریه و هسته ایی هم دست سپاه است. در جریان دعوایی که بر سر استعفای ظریف و این که در ملاقات با بشار اسد حضور نداشته، گفته شد که وزیر خارجة واقعی رژیم پاسدار قاسم سلیمانی است. خود خامنه ای هم با این بیان که سپاه همه جا در صف اول هستن. از سیاست تا سرکوب، به همین واقعیت اذعان کرد. بنابراین هرضربه به سپاه ضربه به تمامی نظامه.

س: شما گفتید این یک گام بلند در راستای سرنگونی رژیمه، می‌خواستم بیشتر توضیح بدهید که چگونه؟


ج: بی تردید سرنگونی رژیم بر عهدة مردم و مقاومت ایران و کانونهای شورشی است. اما سیاست مماشات، سالها دست مقاومت را با زنجیر لیست تروریستی بسته بود اما مقاومت ایران تونست به یمن پایداری رزمندگانش و درایت رهبریش در یک کارزار طولانی مدت در سال۹۱، ( ۲۰۱۲میلادی) این زنجیر را از هم بگسله و آن را به گردن خود رژیم بیندازه. الان این راهبند از سر راه مقاومت کنار رفته. این کلان ضربه یی که به ستون اصلی سرکوب رژیم وارد شده آثار خودش را هم در منطقه هم در تعادل قوای منطقه یی و بین المللی و هم در درون رژیم به سرعت خودشو بارز می کنه.

این امری است که سالها پیش باید اتفاق می افتاد و سالها درش تاخیر شده ولی مجاهدین و مقاومت ایران در تلاش هستند که پس از لیست گذاری سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات رژیم را هم که پابه پای سپاه در همه جنایت های رژیم دست داشته در لیست ببرند. اینها ضرباتی است که به ریشة این شجره خبیثه وارد می شه و آثارش را به سرعت شاهد خواهیم بود.



مطالب مرتبط

سرگیجه و هذیان گویی رئیس جمهور ارتجاع آخوند روحانی در مورد لیست گذاری سپاه پاسداران

وحشت رژیم ایران از اعلام لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای
لطفا به اشتراک بگذارید: