آسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادی

آخوند رئیسی و آسیب شناسی سیل - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۱۰

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « آخوند رئیسی و آسیب شناسی سیل » ، « سیل در معمولان » و « الشتر در میان گل و لای و کمبود امکانات »

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


ایران ششمین کشور پرتورم در جهان


صندوق بین‌‌المللی پول در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ به ۲۹.۶ درصد افزایش یافته و رتبه‌اش در میان پرتورم‌ترین کشورهای جهان به ۶ رسیده است.

نظام مالیاتی در حکومت ملاها در خدمت چپاولگران


یک کارشناس حکومتی: همچنین نظام مالیاتی کشور باید بسامان شود چون در خدمت چپاولگران است و ریالی از این گروه مالیات دریافت نمی‌کند. در حالی که بسیاری از نهادهای قدرت و ثروت تنها در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان سود ناخالص‌ داشتند که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن ناشی از افزایش قیمت فروش بود بدون آنکه قیمت نهاده‌ها تغییر کند یا بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رانت ارز توزیع شد، آن موقع این سیستم مالیاتی ما کجا بود؟

بی اعتنایی به هشدار سیل از طرف حکومت یا جنایت در حق مردمآسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادی


رییس انجمن صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان: از حدود ۷ ماه پیش مرتبا به مقامات ادارات مربوطه مثل آب و برق خوزستان پیرامون خطر وقوع سیل هشدار داده بودیم و تاکید کرده بودیم که کانال‌ها باید لایروبی شوند چراکه آب به سختی به هورالعظیم می‌رسد و به زور راه خودش را بازمی‌کند و نتیجتا وارد شهرها و روستاهای اطراف شده و هدر می‌روند. اما گوش شنوایی برای هشدارهایمان وجود نداشت.

روستاهای این مناطق و شهرها بسیار پرجمعیت هستند و گاه در هر خانه روستایی بین ۲۰ الی ۳۰ نفر زندگی می‌کنند. این آدم‌ها به کجا بروند؟ در این شرایط گرانی و نداری چه بکنند؟ چه کسی قرار است به آنها جا و پناه بدهد؟ مردم سردرگم شده‌اند. اگر که تمکین به دستور مقامات جهت تخلیه نمی‌کنند بدین خاطر است که جایی برای رفتن ندارند.

درگیری سه میلیون دانش آموز در سیل اخیر


در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی رژیم مطرح شد؛ سه میلیون دانش آموز درگیر سیل اخیر در کشور هستند

۷۰ هزار تن از ظرفیت تولید ماهی پرورشی در سه استان سیل زده از بین رفت


مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی: مزارع سه استان ، لرستان و کهکلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری بیشترین آسیب را از سیل دیدند و سهم زیادی از تولید ماهی قزل‌آلا داشتند به طوری که الان ما ۱۷۰ هزار تن تولید داریم که ۷۰ هزار تن آن از سوی این سه استان تامین می‌شد.

خسارت سنگین به کشاورزی و دامداری استان کرمانشاه بر اثر سیل اخیرآسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادی


رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه: ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به‌طور صد درصد آسیب‌دیده‌ و بقیه هم بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت خورده‌اند. ۲۰ دام سنگین و ۴۸۰ دام سبک تلف شده‌اند. بخش دامداری استان دچار خسارات جدی شده است. به دلیل حجم بالای خساراتی که سیل ایجاد کرده، هنوز نمی‌توان تمامی خسارات را به‌طور دقیق ارزیابی کرد.

تخریب کامل ۵۰۰ خانه در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد


" حسین جنتی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: سیل هفته گذشته، علاوه برتخریب این خانه‌ها به ۷۰۰ خانه دیگر هم خساراتی را وارد کرده که در مجموع به ۱۲۰۰ خانه در استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارده شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اهواز در معرض خطر سیل

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم برخی مناطق اهواز در معرض خطر سیل قرار دارند، گفت: باز شدن کانال سلمان اشتباه بود و با توجه به فرسودگی ای

آسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادی

ن کانال نباید اساسا آن را باز می کردند.
حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده و حاشیه استان تهران زندگی می‌کنند

یک کارگزار رژیم در استانداری تهران : بر اساس برآوردها در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای استان تهران و ۲ میلیون نفر نیز در مناطق بافت فرسوده ساکن هستند و در مجموع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت فرسوده و حاشیه استان تهران زندگی می‌کنند. هر ساله ۲۱۶ هزار نفر مهاجرت به شهرستانهای استان تهران صورت گرفته است. براساس برآوردها هر ۵ سال یکبار یک میلیون جمعیت استان تهران اضافه شده است.

...........................................
گزارش اول « آخوند رئیسی و آسیب شناسی سیل »


درحالیکه مردم شهرهای خوزستان ولرستان درگیر مهیب ترین سیل تاریخ خود بودند وبا بدن های خود ازسیل بندهایی که به دست خود ساخته بودند حفاظت می کردن و وضعیت فوق العاده وبحرانی در تمامی شهرهای این مناطق اعلام شده بود،آخوند جلاد رئیسی،‌بعد از هفته ها که از وقوع سیل در استان گلستان می گذره به این استان رفت تا به آسیب شناسی سیل بپردازد .
در همین رابطه گزارشی تهیه شده که به اون توجه کنید

گزارش دوم « سیل در معمولان »آسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادی


امروز گزارشی داریم از شهر معمولان در استان لرستان . شهری ویران و فراموش شده از آثار سیل ویرانگر .فیلم ها وتصاویرمنتشر شده حاکی از وضعیت وخیم زندگی مردم این شهر پس از گذشت هفته ها از وقوع سیل خبر میده . اما آنچه که خشم و درد مردم این شهر را افزایش داده رقابتها وخودنمایی های تبلیغاتی ووعده های رنگارنگ و پوشالی سردمداران این رژیم فاسد است که حتی از تهیه یک چادر برای سرپناه مردم هم عاجز ودردمانده است . همکارانم گزارشی از مشکلات این شهر تهیه کردن که به دیدن آن میریم

گزارش سوم « لولای الشتر»


هر چند که شهرهای پلدختر و معمولان در استان لرستان با خسارات بسیار زیادی در این سیل ویرانگر مواجه شدند اما سایر شهرها و شهرستانهای استان لرستان هم با خرابیهای بسیار مواجه شدند. یکی از هموطنان در یک تماس تلفنی از الشتر برای ما گفت: خساراتی که به شهر الشتر وارد شده اکثرا تو حوزه روستا وراه های منتهی به شهر الشتره در حوزه های روستای و راه ها که به شهر الشتر منتهی میشه جاده ها وپل هایست که تخریب شده و رودخانه باعث طغیان پل ها شده در بخش روستایی چند تا روستا رو ما داریم که کلا مسدود شدن و دارند به کمک مردمی آنها را باز گشایی می کنند.

دراین اطراف شهرهای نورآباد وپلدختر ودورود خیلی تخریب های خیلی زیادی داشته اند شهر معمولان والله روستاهی مثل روستای زشت قلایی و پل روستای گریان روستای دهان آباد هنام و روستای مقصود آباآسیب شناسی سیل به روش آخوندی - مجله اجتماعی،اقتصادیدبیشتر توی حوزه های روستای اطراف چون الشتر روستاهاش با شهر نزدیک هستند واکثرا تخریب پل ومسدود شدن راهها را داشته اند . زمینهای کشاورزی اکثرا زیر آب رفته اند زمینهای کشت مخصوصا کشت صنعتی خیار که خیلی آسیب دیده زمینهای کشاورزی اکثرا زیر آب رفته اند فقط ازلحاظ خسارت مالی خسارت به دام وزمین های کشاورزی وارد شده است ولی بخش دامی ما زیاد خسارت داشتیم .

بخش کشاورزی


بخش کشاورزی زمینها زیر کشت خراب شده اند روستای حسین آباد دوآب اکثر زمین ها ش زیر آب رفت کلا خسارت از نظر دامی وکشاورزی خیلی زیاد بوده . تا حتی دامی قسمت روستای اصلان شاه قسمت دامی شون اکثرا مقصود آباد ، منصور آباد شمالی ،اکبر آباد ، قلایی اینها قسمت دامی شون خیلی متضرر شده اند .بخش فیروز آباد کامل دچار حادثه شده .الشتر و فیروز آباد حدود ده کیلومترفاصله دارند ولی تخریب توی بخش فیروز آباد خیلی زیاد بوده چه از بخش کشاورزی که از بخش دامی در فیروزآباد تخریبا زیاد بوده .اونجا خیلی تاثیر منفی تری داشته

مطالب مرتبط

سیل در خراسان و نبود امدادرسان – مجله اجتماعی، اقتصادی

شلاق بر آب
لطفا به اشتراک بگذارید: