سیلابها در خوزستان و پیامدهای فاجعه سیل در سایر نقاط ایران و پیش بینی بارندگیهای بیشتر

سیلابها در خوزستان و پیامدهای فاجعه سیل در سایر نقاط ایران و پیش بینی بارندگیهای بیشتر

شهرهای خوزستان در محاصره سیلابها، نابودی گسترده مزارع کشاورزی ، پیش‌بینی بارندگیهای بیشتر دراستانهای مختلف کشور

سیلابهای ویرانگر بیش از نیم میلیون تن از مردم اهواز را آواره کرده است. براثر آب گرفتگی در میادین نفتی خوزستان تولید نفت در بعضی از چاه ها متوقف شد تعدادی از چاه ها در آب تیمور زیرآب رفته و در منطقه اهواز سه نیز بخشی از خطوط لوله دچار آب گرفتگی شده اندروز جمعه جاده کمر بندی اهواز بدلیل طغیان کانال سلمان مسدود شدبدنبال همسطح شدن آب کارون پل کیانپارس سیل به اهواز سرازیر شده و درنتیجه بیمارستان امام علی اهواز تخلیه شده است براثر شدت سیلابها دستور تخلیه چهار شهر دشت آزادگان به همراه روستاهای حوالی آنها صادر شده است. فاضلاب در شهر اهواز که از صدها نقطه در خیابانها جاری شده با نتایج فاجعه بار بهداشتی مردم را تهدید می کند. بسیاری از خیابانهای شهر براثر جاری شدن فاضلاب مسدود شده و مردم در خانه ها در محاصره آب هستند و امکان تردد ندارند.

سایر نقاط کشور نیز از گلستان و خراسان تا صفحات غربی کشور بویژه شهرها و روستاهای لرستان بشدت درگیر پیامدهای بحران سیل هستند.

مریم رجوی: فراخوان به همیاری و تشکیل شوراهای مردمی در اهواز برای مقابله با سیل

امکانات سپاه و ارتش و دیگر ارگانهای حکومتی باید فورا در اختیار مردم قرار گیرد

 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه ای در روز ۲۲ فروردین در باره گسترش سیلاب در استان خوزستان بویژه در اهواز نوشت: بخشهای وسیعی از هموطنانمان در خوزستان بی خانمان شده اند و میلیونها تن در معرض انواع خطرهای جدی قرار دارند.

خانم مریم رجوی ، مردم و جوانان اهواز و دیگر نقاط خوزستان را به همیاری و تشکیل شوراهای مردمی برای مقابله باسیل در هر شهر و محل فراخواند و تاکید کرد امکانات سپاه و ارتش و دیگر ارگانهای حکومتی، بویژه ماشین آلات و امکانات مهندسی، قایقها، هلیکوپترها، پناهگاهها، پادگانها و انبارهای آذوقه و تدارکات باید در اختیار مردم قرار گیرد. اینها متعلق به مردم و برای مردم ایران است و باید برای جلوگیری از سیل، نجات سیلزدگان، اسکان آنها و باز سازی مناطق سیلزده مورد استفاده قرار گیرد.

این امکانات به وفور در اختیار سپاه و ارتش و قرارگاه موسوم به خاتم الانبیا وجود دارد، اما تماما در خدمت سرکوب مردم، جنگ افروزی در منطقه و پرکردن جیب سردمداران رژیم قرار دارد. گزارشها و تصاویری که در سه هفته گذشته از مناطق سیلزده می رسد، نشان میدهد از اقدامات پیشگیرانه حکومتی، از امکانات نجات، وسایل جابجایی مردم و تسهیلات اسکان موقت خبری نیست و مردم به ناگزیر با دست خالی و امکانات اولیه به مقابله با سیل می پردازند. مردم از اولیه ترین وسایل بهداشتی و درمانی محرومند و در معرض اپیدمی بیماریهای خطرناک و حیوانات موذی قرار دارند
لطفا به اشتراک بگذارید: