هشدار عراقچی به سخنان سفیر فرانسه در آمریکا و احضار سفیر جدید فرانسه به تهران

هشدار عراقچی به سخنان سفیر فرانسه در آمریکا و احضار سفیر جدید فرانسه به تهران

عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم در واکنش به سخنان سفیر فرانسه در آمریکا با سوزوگداز گفت: اگر توییت‌های اخیر ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن، موضع دولت این کشور باشد، "ما با نقض جدی هدف و مقصود برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (شورای امنیت) روبرو هستیم. پاریس باید بلافاصله شفاف‌سازی کند وگرنه ما واکنش متناسب نشان می‌دهیم."

حکومت آخوندی در ادامه واکنشهای غیظ آلود خود، سفیر جدید فرانسه در تهران را که پس از هفت ماه نبودن سفیر این کشور، روزشنبه برای ارائه استوارنامه خود به وزارت خارجه رژیم آخوندی رفته بود، احضار کرد.

منبع: ایسنا و خبرگزاری فارس ۲۵/۱/۹۸ ـ ای بی سی نیوز ـ ۱۴آوریل ۲۰۱۹

همچنین

حاجی بابایی رئیس باند خامنه‌ای در مجلس رژیم با اذعان به شکست کامل برجام و بیهودگی چشم دوختن رژیم به برجام اروپایی گفت: وزارت خارجه تمام ظرفیتش را در اختیار اروپا گذاشته و همه تخم مرغ‌ها را در سبد اروپا قرار داده است و آن‌ها هم می‌گویند که در قبال یک لقمه نان از شما CFT و پالرمو را می‌خواهیم.

وی افزود: این مسئله نشان‌دهنده اشتباه استراتژیک (نظام است) نه مشکل اروپا، ما نباید همه ظرفیت‌های خود را در اختیار اروپایی‌ها و ارتباط با آنان بگذاریم.

منبع: روزنامه رسالت(رژیم) ۲۴/۱/۹۸

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره سازوکار اروپایی گفت: در مذاکرات با رژیم ایران بطور کامل در رابطه با شرایطی که اجازه میدهد که دو ساختار، اجرایی شوند، صحبت شده است. این ساختارها باید قابل اتکا و مطابق با استاندارهای بین المللی مالی باشد.

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم نیز با سرخوردگی گفت: تعلل اروپایی ها درعملیاتی شدن سازوکار مالی اروپا با (ما) غیرقابل قبول است. وی با اعتراف به ابهام در سرنوشت اینستکس گفت: نمی‌دانم برای یک سازوکار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند. اروپایی ها هم اکنون هیچ بهانه ای برای عدم آغاز رسمی کار مالی خود با جمهوری اسلامی ندارند.
لطفا به اشتراک بگذارید: