کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک- لزوم لیست گذاری سپاه پاسداران و اطلاعات آخوندی

کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک- لزوم لیست گذاری سپاه پاسداران و اطلاعات آخوندی

کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک، از دولت این کشور خواستار لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات حکومت آخوندی شد.

کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک: لزوم لیست گذاری سپاه پاسداران و اطلاعات آخوندی

دیوید کیلگور رئیس مشترک کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک و معاون سابق وزیر کشور کانادا روز دهم آوریل ۲۰۱۹در نامه ای ازسوی این کمیته خطاب به وزیر امنیت عمومی و آمادگی های اضطراری این کشور نوشت:

از این پیشتر ، درهشتم ژانویه ۲۰۱۹ طی نامه یی به شما خواستار لیستگذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران شدیم و نوشتیم: فعالیتهای مخرب سپاه پاسداران در منطقه حساس خاورمیانه کاملا مستند شده و مجلس نمایندگان کانادا در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ با تصویب قطعنامه ای از دولت خواست سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری کند. نخست وزیر جاستین ترودو نیز به این قطعنامه رای مثبت داد."

روز ۸ آوریل ۲۰۱۹، ایالات متحده تمامیت سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد و متعاقبا یک مقام ارشد امنیتی آلمان نیز در تایید این اقدام گفت : سپاه پاسداران، سازمانی است که اعمال تروریستی صورت می دهد، در کشورهای خاورمیانه دخالت می کند و در طراحی اعمال تروریستی در اروپا دست دارد.

از همین رو کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک، بار دیگر از دولت کانادا می خواهد با سرعت و با قاطعیت به خواست ما در موردلیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران عمل کند.

نامه کانادایی دوستان ایران دموکراتیک -۱۰ آوریل ۲۰۱۹

همچنین

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا شد

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد از تصمیم وزارت خارجه امریکا در نامگذاری سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی استقبال میکند. مدتها است که سپاه پاسداران در تمامیتش به عنوان اصلی ترین ساختار نظامی و اقتصادی رژیم ایران نه تنها عملیات نظامی در منطقه را هدایت میکند بلکه طرحهای تروریستی را نیز پیاده میکند و همچنین درگیر برنامه های موشکهای بالستیک بر خلاف قراردادهای بین‌المللی است.

اگرچه برخی از عناصر سپاه پاسداران قبلا در سطح بین المللی به عنوان تروریست شناخته شده بودند، ولی نامگذاری تروریستی تمامیت سپاه پاسداران از سالها قبل خواسته شورای ملی مقاومت ایران و رئیس جمهور آن خانم مریم رجوی بوده و اکنون نامگذاری تروریستی آن انجام طرحهای تروریستی رژیم ایران را چه در منطقه خاورمیانه و چه در سطح بین المللی دشوارتر میکند.

اتحادیه اروپا برای پیشبرد سیاست امنیتی اش بایستی هم سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات رژیم ایران را در لیست سازمانهای تروریستی خارجی وارد کند.

وزارت اطلاعات یک شبکه گسترده از مامورین را در خارج کشور دارد که در کشورهای مختلف اروپایی درگیر طرحهای تروریستی بود اند. فرانسه، بلژیک، آلمان و دانمارک محل اجرای عملیات تروریستی مامورین رژیم ایران در ماههای اخیر بوده اند. هم چنین طرح حمله تروریستی علیه کمپ پناهندگان ایرانی در آلبانی خنثی شده است.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بایستی با رویکرد مثبت نسبت به اقدام امریکا در لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران، به اقدام مشابه مبادرت کنند و این امر در مقابله با طرحها و تلاشهای رژیم ایران برای نفوذ در خاک اروپا ضروری است.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد

رم ـ ۱۱ آوریل ۲۰۱۹
لطفا به اشتراک بگذارید: