وزارت خزانه داری آمریکا-لیست گذاریهای مقابله با تروریسم و انتشار اسامی و نهادهای پاسداران

وزارت خزانه داری آمریکا-لیست گذاریهای مقابله با تروریسم و انتشار اسامی و نهادهای پاسداران

وزارت خزانه داری آمریکا

۱۵ آوریل ۲۰۱۹

لیست گذاریهای مقابله با تروریسم

لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دفتر کنترل داراییهای خارجی

همزمان با اجرایی شدن و ثبت لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران و کلیه نهادهای مرتبط با آن در فدرال رجیستر ، وزارت خزانه ‌داری آمریکا نیز متن ثبت شده این لیست‌گذاری و تمامی نهادها و اسامی مختلف مربوط به سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و بسیج را در سایت رسمی خود منتشر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن ثبت کلیه اسامی و نهادها ، تاکید کرده است :

نهادهای یاد شده به لیست موارد ویژه نامگذاری شده توسط دفتر کنترل داراییهای خارجی اضافه شده اند و تحریمهای ثانویه مربوط به تروریستهای جهانی که بطور ویژه نامگذاری شده اند شامل آنها میشود.

وزارت خزانه داری آمریکا هم چنین خاطرنشان کرده است شماری از این نهادها، مشمول مقررات تحریمهای مالی رژیم ایران یا مشمول مقررات مسدود کردن اموال در مورد مرتکبان نقض جدی حقوق بشر یا مشمول مقررات و تحریمهای مربوط به منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی هستند.

سایت خزانه داری آمریکا ۲۶/۱/۹۸

همچنین

رویترز در گزارشی از واشنگتن نوشت : فدرال رجیسترِ ایالات متحده روز دوشنبه پانزدهم آوریل،۲۶ فروردین با انتشار یک متن رسمی، لیست گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی را به ثبت رساند.

خبرگزای رویترز اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران را یک اقدام بی سابقه توصیف کرده و می افزاید:

سپاه پاسداران مسئول برنامه های موشکی و اتمی رژیم ایران است. این لیست گذاری پیگیرد قانونی شرکت ها و افرادی که در اتحادیه اروپا با رژیم ایران تجارت کنند را تسهیل می کند.

قانون آمریکا افراد آمریکایی را که با سپاه پاسداران معامله کنند تا ۲۰ سال زندان مجازات می کند زیرا سپاه پاسداران در لیست تروریست های ویژه جهانی آمریکا نامگذاری شده، که باسایر تحریمهای آمریکا متفاوت است.

خبرگزاری رویترز ۲۶/۱/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: