ایتالیا-جریمه یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری گروه بانکی یونی کردیت به خاطر نقض تحریمها

ایتالیا-جریمه یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری گروه بانکی یونی کردیت به خاطر نقض تحریمها

بانکهای گروه یونی کردیت در کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا برای پرداخت ۶۱۱ میلیون دلار جریمه به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه رژیم اعلام آمادگی کردند.

این جریمه بخشی از جریمه یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری است که وزارت خزانه داری آمریکا به خاطر نقض تحریمهای این کشور علیه دیکتاتوری آخوندی تعین کرده بود و اکنون این بانکها با دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای پرداخت این میزان به توافق رسیده اند.

یونی کردیت آلمان در فاصله بین سالهای ۲۰۰۷ تا پایان ۲۰۱۱ بیش از ۲۰۰۰ پرداخت مجموعا به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را در نقض قوانین تحریمی آمریکا مخفیانه از طرف خطوط کشتیرانی رژیم ایران انجام داده است.

مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اندریا گاکی Andrea Gacki درباره علت این جریمه ها گفت: موسساتی که از نظام مالی آمریکا به نحوی استفاده می کنند که برنامه های تحریمی آمریکا را تضعیف کند هدف تحقیقات ما هستند و ما قوانین و مقررات تحریم های آمریکا را با قدرت در مورد آنها اعمال می کنیم.

سایت خزانه داری آمریکا ۲۷/۱/۹۸

همچنین

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با انتشار بیانیه‌یی گفت بعضی از اتهامات علیه بانک یونی کردیت در ارتباط با بکارگیری حسابهای بانکی ایالات متحده برای خطوط کشتیرانی رژیم ایران بین سالهای ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱می‌باشد...

دستیار وزیر دادگستری آمریکا (برایان بنزکوفسکی) Brian Benczkowski گفت: « استحکام سیستم مالی ما نیازمند این است که مؤسسات مالی از قوانین ما تبعیت کنند و یونی‌ کردیت آگاهانه از اینکار سرپیچی کرده است».


او اضافه کرد « ۱.۳میلیارد دلار جریمه صرفاً برای مجازات تضعیف تحریم‌های ایالات متحده و در خطر قرار دادن سیستم مالی ما می‌باشد.»


این بانک ایتالیایی به رژیم ایران در جابه‌جایی پول در بانک‌های آمریکا کمک می‌کرد.


هفته پیش استاندارد چارترد انگلستان نیز پذیرفت که جریمه یک میلیاردی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را پرداخت کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: