اشرف-بزرگترین تهاجم موشکی رژیم آخوندی با۱۰۰۰موشک در۲۹فروردین۱۳۸۰

اشرف-بزرگترین تهاجم موشکی رژیم آخوندی با۱۰۰۰موشک در۲۹فروردین۱۳۸۰
موشک‌باران قرارگاههای ارتش آزادی در ۲۹ فروردین۱۳۸۰




۲۹فروردین۱۳۸۰، روزی است که ۷۷ موشک از سوی دشمن ضدبشر به ارتش آزادی شلیک شد. البته در مورد شمار موشکهای شلیک شده در آن حمله، سرکرده پیشین سپاه پاسداران پاسدار، رحیم صفوی در فروردین سال ۱۳۸۹ اعتراف کرد که سپاه پاسداران در یک حمله چند ساعته در بهار سال ۸۰، اشرف و دیگر پایگاههای مجاهدین را در سراسر نوار مرزی با عراق، با شلیک‌ هزار موشک و گلوله‌های توپخانهٴ دوربرد هدف قرار داد.

در آن سال ولی‌فقیه ارتجاع، برای غلبه بر شقه بالایی رژیم و ممانعت از رسیدن خاتمی به دور دوم ریاست‌جمهوری، به اقدامات مختلفی دست یازید. توقیف اغلب مطبوعات وابسته به خاتمی و دستگیری برخی مسئولان و قلمزنان این مطبوعات، بی‌خاصیت کردن مجلس از طریق صدور حکم حکومتی، دستگیری وابستگان به نهضت آزادی، محاکمه و برکناری «رئیس ستاد انتخابات کشور» و مهمتر از همه شلیک آن ۷۷، یا هزار موشک زمین‌به‌زمین کشتارجمعی به قرارگاههای ارتش آزادیبخش ملی در ظرف چند ‌ساعت در این شمار بود. چنین حمله‌یی حتی در جنگ ۸ساله بی‌سابقه بود.


تصمیم این حمله در بهمن‌ماه ۱۳۷۹، هنگام نخستین «همایش امنیت» رژیم در شورایعالی امنیت به‌ریاست خاتمی، برای مقابله با عملیات مجاهدین و خنثی‌ کردن «خطر براندازی»، گرفته شده بود. اما خامنه‌ای، به‌عنوان فرمانده کل قوای مسلح، زمان انجام آن‌را با تردستی تا آستانهٴ ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به تأخیر انداخت. خامنه‌ای همچنین دادن اجازهٴ نامزدی به خاتمی را به آخرین فرصت و مشخص شدن نتایج حمله موکول کرده بود و سرانجام در ملاقات دوشنبه شب ۱۰اردیبهشت ۱۳۸۰با خاتمی، به او اذن ثبت‌نام داد»

صبح۲۹فروردین۸۰ با صدای مهیب انفجارها آغاز شد. قرارگاههای ارتش آزادیبخش در شهرهای مختلف عراق از جلولا در شمال تا بصره د‌ر جنوب صحنهٴ فرود آمدن این موشکها بود.

در آن سلسله عملیات، پایگاه اشرف در شمال بغداد، پایگاه انزلی در جلولا، پایگاه فائزه در کوت، پایگاه حبیب در بصره، پایگاه همایون در عماره و پایگاه بنیاد علوی در منصوریه هدف قرار گرفتند.

یگانهای موشکی زمین به زمین نیروی هوایی سپاه آن روز صبح، به‌شدت مشغول جنایتی بودند که در جنگ هشت ساله‌شان هم انجام نداده بودند.

به گفته نشریهٴ جینز دفاعی در آوریل ۲۰۰۱ «طی جنگ ۸۸-۱۹۸۰ (جنگ هشت ساله) ایران-عراق، رژیم ایران تنها حدود ۱۴ موشک اسکاد شلیک کرده بود.

جالب این‌که روز ۲۸فروردین، فرماندهان ارتش و سپاه توسط شخص خامنه‌ای برای این سلسله موشک‌باران توجیه شده بودند!

همزمان با برگزاری رژه روز ارتش رژیم آخوندی در تهران که همه سران سیاسی و نظامی رژیم در آن شرکت داشتند، گردانندگان یکان موشکی رژیم شامل سرتیپ پاسدار احمد کاظمی فرمانده نیروی هوایی سپاه و سرتیپ پاسدار حسن مقدم تهرانی فرمانده یگان موشکی سپاه به مناطق مرزی، از جمله کرمانشاه، رفته و پرتاپ موشکها را فرماندهی کردند.

علاوه بر این، یگانهای تاکتیکی موشکی رژیم برای اجرای این عملیات در استانهای مرزی شامل کرمانشاه، ایلام و خوزستان مستقر شده بودند. از یک هفته قبل از این سلسله عمل تروریستی و در روزها و ماههای بعد از ارتکاب آن، عناصر باند خاتمی با تمام قوا به حمایت از آن جنایت می‌پرداختند و تصریح می‌کردند که سیاستهای خاتمی رئیس‌جمهور سابق رژیم، زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی این موشک باران را فراهم کرده است. رژیم آخوندی هم بعد از این موشک‌باران رسماً مسئولیت آن را به‌عهده گرفت.

 





لطفا به اشتراک بگذارید: