حفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومت

گفتگو با رضا هفت برادران در رابطه با دغدغه اصلی سران حکومت که حفظ نظام می باشد



در روزهای اخیر، شاهد ابراز وحشت شدید رژیم در مورد شرایط امنیتی از جانب همة سطوح رژیم هستیم، از خامنه‌ای و روحانی تا اعضای دولت و سرکردگان سپاه پاسداران، تا امام جمعه‌ها و کارشناسان و مهره‌های ریز و درشت رژیم همه به زبانهای مختلف به موقعیت خطرناک امنیتی نظام ابراز نگرانی و وحشت می‌کنند و به یکدیگر در این رابطه هشدار می‌دهند، چه عامل یا عواملی موجب این همه سرآسیمگی و وحشت در رژیم شده است؟ گزارشی در این باره:

گزارش:


خامنه‌ای روز گذشته در دیدار با جمعی از عوامل رژیم ضمن اشک تمساح ریختن برای سیلزدگان و مصائبی که خود او بر سرشان آورده، در وحشت از شرایط به شدت بحرانی رژیم، به عوامل خود هشدار داد «مراقب» خودشان باشند چرا که شرایطحفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومت همانند «جاده باریکی» است که «اطرافش پرتگاه» است و دشمنان در کمین‌اند.

« مراقب خودمان باشیم مراقب خودمان مثل کسی که از یک جاده باریکی عبور می‌کند که اطرافش پرتگاه است دو طرفش پرتگاه است اینجا هر قدمی که برمیدارید زیر پای تون رو نگاه می‌کنید. بدانید که آنچه که امروز دشمنان علیه جمهوری اسلامی به یک صورت و علیه امت اسلامی به یک صورت منتهی ظهور دشمنیها نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر است

همزمان با خامنه‌ای، روحانی نیز در جلسه شورای عالی فضای مجازی، از انتشار اخبار مربوط به سیل و فجایع آن در فضای مجازی ابراز وحشت کرد و در حالی که آن را انتشار برخی مطالب غیرواقعی و شایعات در فضای مجازی که موجب نگرانی می‌شود، گفت: برهم زدن امنیت روانی مردم اقدامی بر خلاف امنیت جامعه بوده و باید سیاست گذاری لازم برای پیشگیری از انتشار اخبار جعلی و شایعات در شورای عالی فضای مجازی انجام شود و دولت آماده است در این مورد لایحه‌یی تدوین کند».

شایان ذکر است که ارگانهای اطلاعاتی رژیم در همین رابطه 24نفر را که به انتشار اخبار مربوط به سیل در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند، دستگیر کرده است. خشم و نفرت مردم از رژیم و مقامات آن چنان است که تا کنون در چند مورد به حمله و گوشمالی مقامات انجامیده، تا آنجا که نجار رییس سازمان مدیریت بحران رژیم از مقامات رژیم درخواست کرد از سفر به مناطق سیلزده خودداری کنند، زیرا تأمین حفاظت آنها و این که باید تعداد زیادی از مأموران را به کار حفاظت آنها اختصاص داد ، در این شرایط مشکل است

وضعیت انفجاری


رژیم به منظور کنترل همین وضعیت انفجاری و مرعوب کردن مردم هستی‌ از دست داده در مناطق سیلزده، پاسداران و بسیجی‌های جنایتکار عراقی خود را به خوزستان فرستاده و پاسداران افغانی موسوم به فاطمیون را نیز به پلدختر اعزام کرده است. حفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومتامری که به شدت خشم و انزجار بیش از پیش مردم را برانگیخته است.

در برابر این فضای انفجاری، مهره‌ها و دستگاه تبلیغاتی رژیم می‌کوشند حضور آنها را تحت عنوان کمک توجیه کنند. در همین رابطه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع گفت:‌ ورود این نیروها به کشور در قالب همکاری‌هایی است که دو کشور در زمینه انسانی و عقیدتی با هم دارند. یعنی همان همکاری که دو کشور در موکب اربعین انجام می‌دهند، همین همکاری هم در حمایت از سیل‌زدگان نیز صورت می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه در عین حال با اشاره به کارکرد روانی حضور این مزدوران، افزود:‌ «به نظر من ارزش معنوی حضور نیروهای حشد‌الشعبی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است». در حالی که رژیم آوردن حشدالشعبی را تحت عنوان کمک به سیلزدگان عنوان می‌کند، خود سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی مهندسی این سازمان روز پنجشنبه گذشته برای منحرف کردن جریان سیل و حفاظت از مناطقی از عراق که احتمال آب‌گرفتگی در آن‌ها می‌رود، وارد خاک ایران شده است.

حشدالشعبی


در این بیانیه آمده است: ورود نیروهای حشدالشعبی به خاک ایران به‌منظور حفاظت از مناطق عراق، به‌خصوص شهر عماره، مرکز استان میسان از ورود سیل است. اگر این ادعا درست باشد، حشدالشعبی آمده است تا جریان سیل را از عراق به طرفحفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومت خاک ایران برگرداند. اما واقعیت چیز دیگری است.

رسوایی آوردن حشدالشعبی و سایر مزدوران خارجی، موجب تشدید تضادها در درون رژیم شده است. در همین رابطه تاجزاده از مهره‌های ریزشی باند اصلاح طلب طی یک پیام توییتری نوشت:‌ «با مردم بی پرده سخن بگوییم، هدف از تاسیس #حشد_الشعبی مشخص است ، تحقق آرمان های امام که عبارتند از: نابودی ایران و ایرانی، به قدرت رسیدن و ثبات یافتن ولایت فقیه و مذهب تشیع تا ظهور منجی، باید یک پایگاه دائمی و مجهز در قلب تهران به این گروه تروریستی اختصاص یابد».

وی در یک پیام توییتری دیگر با طعنه به صادق زیباکلام که چندی پیش گفته بود که اگر نظام به خطر بیفتد، حاضرم سلاح به دست بگیرم و برای دفاع از آن بجنگم نوشت: «حفظ نظام از اوجب واجبات است ، اگر خطری از جانب ملت نظام را تهدید کند، بنده به تبعیت از برادر عزیز آقای زشت کلام حاضرم دوشکا بر دوش گرفته و به همراه برادران سپاهی مردم معترض را در خیابان به رگبار گلوله ببندم». از سوی دیگر زیباکلام نیز در یک برنامة‌ تلویزیونی به منظور سفیدسازی خود، سپاه پاسداران را مسئول اصلی فاجعة سیل اخیر دانست و گفت:‌

گفتگوی سیاسی


گزارش را دیدیم. این گزارش حاکی از این بود که احساس ناامنی که رژیم از شرایط موجود می کنه به یک وضعیت عاجل تبدیل شده. سوالات مختلفی در این رابطه مطرحه. آیا این وضعیت در اعداد همان شرایطی است که همیشه رژیم داشته یا اینکه این یک وضعیت جدیدی است؟ مشخصات شرایط کنونی چیست؟ چرا رژیم عوامل و مزدوران برون مرزی اش را با سرعت آورده. آوردن مزدوران حشد الشعبی و نظایر آن چه پیامدها و آثاری داره؟ اینها سوالاتی است که در گفتگوی امروز با رضا هفت برادران مطرح می کنیم.

س: رژیم همواره طی این سالها مشکل و دغدغة امنیت و حفظ و موجودیت خودش را داشته. آیا میشه گفت الان بایک شرایط ویژه مواجه هستیم.


ج: طی همین چند روزی که از سال جدید می گذرد، دو شوک عظیم و دو کلان ضربه خرد کننده و به‌کلی بی‌سابقه بر رژیم وارد آمد. یکی سیل و یکی هم در لیست رفتن سپاه. و این دو واقعه در بستری از فروپاشی اقتصادی و تحریمهایی که مرتبا تشدید حفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومتمیشه و نارضایتی و اعتراضات برآمده از این وضعیت صورت گرفته. این هردو واقعه در تمام عمر رژیم به کلی بی سابقه است و یک تحول کیفی جدیدی را در همة امور مربوط به رژیم رقم زده است.

از یک طرف سیلی در این ابعاد و با این گستردگی و این حجم از خسارات و ضایعات تا کنون سابقه نداشته که البته آثار و پیامدهای آن بعد روشن خواهد شد. کما اینکه رحمانی فضلی گفته بود«تا الان ۳۰ درصد کار انجام شده و ۷۰ درصد کار از الان به بعد است.» و گفته بود ابعاد واقعی خسارتها هنوز معلوم نیست چون خیلی جاها هنوز زیر آبند و هنوز هم در برخی نقاط با سیلهای جدید روبر هستیم». حرفش این بود که پیامدهای سیل بدتر از خودشه. قرجه طیار عضو مجلس ارتجاع هشدار داد:« سیل ما را هم با خود خواهد برد».

لیست گذاری


شوک بعدی یعنی لیست گذاری سپاه پاسداران هم نه تنها در رژیم سابقه نداره بلکه در دنیا هم بی سابقه است که نیروی مسلح رسمی یک کشور توسط آمریکا در لیست تروریستی قرار بگیره. بخصوص که موقعیت سپاه پاسداران در رژیم با موقعیت نیروی مسلح هیچ کشوری قابل مقایسه نیست. و همچنانکه در خود رژیم هم اذعان می کنند این تنها تحریم سپاه نیست. تحریم کلیت رژیمه و تمام زمینه ها را شامل میشه. از سیاسی و اقتصادی تا سایر موارد.

شاهد این مدعا این است که همین امروز بعد از رسمی شدن در لیست رفتن سپاه شبکه اینستاگرام حسابهای بالاترین سرکردگان سپاه را مسدود کرد. این تازه ابتدای کار است و بدیهی که این حلقة محاصره و انزوا در عرصه های مختلف روز به روز تنگ تر خواهد شد.

س: شما گفتید این مرحلة جدید و کیفیت جدیده، این مرحله جدید و کیفیت جدید چه ویژگیهایی داره؟حفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومت


ج: معادلات رژیم را در تمام زمینه های سیاسی، منطقه‌یی و فرا منطقه‌یی تغییر داده. اما ازآن مهم تر تغییر توازن بین مردم و رژیم است که همین روزها در خشم و اعتراض مردم نسبت به تمام مقامات رژیم می توان دید. که به نظر میرسه قالبهای قبلی را شکسته است. مردم به طور فیزیکی هم مهره های رژیم را مورد حمله قرار میدن. عضو مجلس ارتجاع گفت منو راهی بیمارستان کردند و به لاریجانی هم گفت این وضعیت در انتظار تو هم هست.

اما فراتر از این یا آن رویداد در مورد این یا آن مهرة رژیم اظهارات اسماعیل نجار رییس مدیریت بحران رژیم خیلی قابل تامله که در اظهارات علنی که در رسانه هاهم منتشر شده اکیدا به مقامات رژیم توصیه می کنه که ازسفربه مناطق سیلزده خودداری کنند چون قادر نیستند مسائل حفاظتی آنان را حل کنند. حالت تهاجمی مردم و حالت کاملا تدافعی رژیم گویای یک تغییر کیفی در تعادل قوا میان مردم و رژیم است. چیزی که تا به حال سابقه نداشته و رژیم را به شدت وحشت زده کرده است.

س: آیا می توان گفت که آوردن پاسداران غیر ایرانی مثل حشدالشعبی و النجبا و گروه موسوم به فاطمیون هم در همین رابطه است؟


ج: بله دقیقا. تازه درخبرهای بود که حسن نصرالله سرکردة حزب الشیطان هم به مزدوراش فراخوان داده برای کمک به رژیم به ایران بروند. خود این هم یک علامت دیگر از تغییر دوران است. در جریان قیام ۸۸ و دیماه ۹۶ هم در بین مردم گفته میشد حفظ نظام دغدغه اصلی سران حکومتکه مزدوران برون مرزی را مشاهده کردند.

ولی رژیم آنرا تایید نکرد ولی این بار خود رژیم است که اخبار حضور مزدوران را به رغم اینکه می داند با چه خشم و تنفر اجتماعی مواجه می شود علنا از تلویزیون خود اعلام می کند. البته سعی می کند به شکل رقیقی به آن وجهة کمک بدهد اما در عین حال ابایی ندارد از اینکه به طور تلویحی نقش سرکوبگرانة آنها را مورد تایید قرار دهد.

کما اینکه فلاحت پیشه می گوید ارزش معنوی حضور اینها خیلی بیشتر از نقش مادی آنهاست. روشنه که مقصودش از ارزش مادی کمکهایی است که ادعا می کنه اینها آورده‌اند و منظورش از ارزش معنوی نقشی است که اینها در سرکوب و ارعاب می توانند ایفا کنند. از طرف دیگر یکی دیگر از کارکردهای حضور این مزدوران جنایت کار روحیه دادن به پاسدارانی است که از درلیست رفتن سپاه به شدت ترسیده و در معرض ریزش قرار گرفته اند.

س: پیامدهای سیاسی اجتماعی این اقدام رژیم را چطور ارزیابی می کنید؟


ج: در صحنه سیاسی این اقدام تایید دیگری بر ماهیت این رژیم به عنوان پدرخواندة تروریسم بین‌المللی و سیاست صدور تروریسم رژیم است که تا لب هم از آن دست بر نمی دارد و بلکه بیشتر و بیشتر به آن می‌آویزد. در صحنه داخل ایران هم درة عمیق میان مردم و رژیم آخوندی را هرچه عمیق تر می کند. چیزی که در ادبیات خود رژیم هم با عباراتی مانند «بی اعتمادی مردم» یا «گسل اجتماعی بین مردم و نظام» از آن یاد می کنند.

این وضعیت، افق جدیدی را پیش روی مردم و مقاومت آزادی ستانشان و مشخصا کانونهای شورشی باز می کند و آنها را بر می انگیزد که با عزمی دو چندان مردم را در جهت تهاجم به رژیم و مصادرة امکاناتی که متعلق به مردم است و رژیم آنها را از مردم آنهم در سخت ترین شرایط دریغ می کند، عمل کنند. و از این طریق به یاری و نجات هموطنان سیلزده بیایند.

مطالب مرتبط

حفظ نظام به جای نجات سیلزدگان، دغدغه اصلی رژیم خامنه‌ای

روزنامه البیان مصر: لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران.. یک تحول کیفی
لطفا به اشتراک بگذارید: