خبرگزاری رویترز-بحرین-محکومیت ۱۳۹نفر از تروریستهای سپاه پاسداران

خبرگزاری رویترز-بحرین-محکومیت ۱۳۹نفر از تروریستهای سپاه پاسداران

خبرگزاری رویترز به نقل دادستان عمومی بحرین خبر داد ۱۳۹ تن از عوامل مرتبط با سپاه پاسداران پس از محاکمه به زندان محکوم شدند و تابعیت بحرینی آنها لغو شد.

۶۹ تن از آنان به خاطر طراحی انجام عملیاتی در بحرین به حبس ابد محکوم شدند.

دادستان عمومی بحرین گفت: افرادی که مورد محاکمه قرار گرفته‌اند با جنش حزب‌الله لبنان در ارتباط بودند و در ایران و لبنان دوره‌های آموزشهای نظامی را گذرانده‌اند.

رویترز ۱۶ آوریل ۲۰۱۹

همچنین

دادگاه عالی کنیا، تصمیم دادگاه این کشور در مورد حکم ۱۵سال زندان دو مأمور نیروی تروریستی قدس را مورد تأیید قرار داد.


این دو مأمور به زندان ماکزیمم کامیتی منتقل شدند تا بقیه حکمشان را در آنجا سپری کنند. در ۱۶ اسفند ۹۱ یک دادگاه کنیا موسوی و احمد محمد را به حبس ابد محکوم کرده بود.


این دو مأمور نیروی تروریستی قدس ۵سال در زندان به‌سر بردند و حالا ۱۰سال بقیه حکمشان را می‌گذرانند. این دو در اسفند ۹۱ در نایروبی هنگام جابه‌جایی ۱۵کیلو گرم ماده انفجاری آر.دی.اکس دستگیر شدند.


ماه گذشته میلادی طرح هادی فرجوند سفیر رژیم ایران در کنیا در تلاش برای خارج کردن دو مأمور نیروی تروریستی قدس از زندانهای این کشور لو رفت.


به گفته پلیس کنیا روز یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ سفیر رژیم آخوندی به‌دنبال تماسهای سطح بالا در دولت(کنیا) قصد داشت به‌طور غیرقانونی احمد ابوالفتحی محمد و منصور موسوی را از کنیا خارج کند.


پلیس کنیا به نشریه نیشن گفت سفیر رژیم ایران آن‌قدر نسبت به آزادی دو مأمور نیروی قدس مطمئن بود که از دفتر یک شرکت هواپیمایی سه بلیط برای خود و دو مأمور رژیم رزرو کرده بود.


این دو مأمور نیروی تروریستی قدس در تلاش برای اقدام تروریستی در سال ۹۱ بازداشت شدند.


مقامات کنیا معتقدند که این دو تبعه ایرانی از اعضای نیروی قدس، واحد نخبه سپاه پاسداران هستند که مأموریتهای مخفی خارجی از جمله حملات تروریستی را انجام می‌دهد.


در ژوئن ۲۰۱۸ انترپل از تلاش مقامات ایرانی برای تبانی با کارمندان ارشد دولت و سیستم قضایی کیفری برای آزاد کردن آنها هشدار داده بود.


روز جمعه افسرانی از اداره تحقیقات جنایی (DCI) دو کنیایی، وسلی کیپ تنویی کیپ کمویی و شمگرنت آگایی را به‌خاطر فریب دادن این سفیر با مبالغ نامعلومی پول دستگیر کردند که مدعی شده بودند مقاماتی از وزارت کشور می‌باشند که می‌توانند به او کمک کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: