رویترز- صادرات نفت رژیم ماه آوریل در پایین ترین سطح در سال جاری

رویترز- صادرات نفت رژیم ماه آوریل در پایین ترین سطح در سال جاری

خبرگزاری رویترز گزارش داد: آمار نفتکش‌ها و منابع صنعت نفت نشان میدهد صادرات نفت خام توسط رژیم ایران در ماه جاری میلادی به پائین ترین سطح خود در سال جاری رسیده است.

رویترز با مخابره این خبر افزود: دو کمپانی که صادرات نفت را کنترل می کنند گفتند صادرات نفت ایران در ماه جاری بطور متوسط زیر یک میلیون بشکه در روز بوده است... صادرات نفت ایران در ماه مارس، ماه گذشته میلادی حداقل یک میلیون و صدهزار بشکه در روز تخمین زده میشد...

خبرگزاری رویترز(انگلیسی) _ ۲۷/۱/۹۸

همچنین

رویترز نوشت: این معافیت باعث شده بود ژاپن بتواند ۱۸۰روز دیگر از ایران نفت خریداری کند و در اوایل ماه مه منقضی می‌شود.


با این‌حال پالایشگاههای ژاپن به‌دنبال این هستند که تمامی محموله‌یی که بار زده شده و قرار است به ژاپن برسند و پرداختهای خود را تکمیل کنند.


یک سخنگوی فوجی اویل گفت با یادآوری این‌که بانکها و شرکتهای بیمه می‌خواهند مطمئن شوند که تمامی نقل و انتقالات به‌خوبی قبل از انقضای مدت معافیت انجام می‌شوند گفت ما فکر می‌کنیم خیلی مشکل خواهد بود که بعد از مارس بتوان تحریم‌ها را لغو کرد.


آخرین محموله نفت ایران در نفتکش کیسوگاوا انتظار می‌رود در ۹آوریل به شیبای ژاپن برسد. با این‌حال واشنگتن معافیتهای موقت نسبت به بزرگترین مشتریان نفت ایران یعنی ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، یونان و ترکیه تعیین کرد.


پالایشگاههای ژاپن چهارمین مصرف کننده نفت جهان، بارگیری نفت ایران را در اواسط سپتامبر متوقف کرده بود و تنها در اواخر ژانویه بود که بانکها تضمین دولتی دریافت کردند و این بارگیری از سرگرفته شد...


ژاپن ۱۵ و ۳دهم میلیون بشکه نفت خام ایران را در سه ماهه اول سال جاری بارگیری کرد که معادل ۸۶هزار و ۴۳۰بشکه در روز است.


این نشان می دهد که بارگیری از ایران ۳۳درصد از میزان متوسط ۱۲۹ هزار و ۳۰۰بشکه در روز افت داشته است...

لطفا به اشتراک بگذارید: