سوز و گداز جواد لاریجانی از محکومیت بین المللی نقض حقوق بشر رژیم

سوز و گداز جواد لاریجانی از محکومیت بین المللی نقض حقوق بشر رژیم

جواد لاریجانی مهره خامنه‌ای برای توجیه اعدام و شکنجه، در واکنشی غیظ آلود نسبت به محکومیت بین المللی نقض حقوق بشر توسط حکومت آخوندی، گفت:

جواد لاریجانی-۲۷ فروردین۹۸


لاریجانی: لیست کسانی که غرب بهعنوان حقوق‌بشر ازشون دفاع میکنه لیست بسیار مفتضحی است لیست بیآبرویی است و لذا خود بررسی این لیست نشان میده که اغراض اینها به چه سمتی متوجه هست.

منافقین نمونه بسیار بارز هست منافقین اقلا ۱۷ هزار مردم بیگناه ما را شهید کردند اینها را به سازمانهای بینالمللی به خود دولت فرانسه دادیم خب شما ببینید چه حمایتی از منافقین از قبل تا حالا کردند الآن که دیگه فرش قرمز می‌گذارند برایشان این برای فرانسه فضاحت است.

تلویزیون شبکه دو(رژیم) ۲۷/۱/۹۸

همچنین

هیومن رایتس واچ اعلام کرد رژیم ایران سرکوب مدافعان حقوق‌بشر و مدافعان حقوق زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندی را تشدید کرده است. این سازمان با اشاره به بازداشت چندتن از وکلای مدافع حقوق‌بشر طی چند روز گذشته، خواستار آزادی فوری آنها شد. به‌گفته هیومن رایتس واچ، بازداشت این افراد تنها به‌خاطر بیان مسالمت‌جویانه نظرات‌شان بوده است.


هیومن رایتس واچ در بیانیه خود که روز چهارشنبه ۱۴شهریور ۹۷منتشر شد، با اشاره به بازداشت دست‌کم پنج وکیل و فعال حقوق‌بشر در ایران از "تشدید" سرکوب مدافعان حقوق‌بشر و مدافعان حقوق زنان طی روزهای گذشته خبر داده است. این سازمان رژیم ایران را به "خاموش کردن صداهای مسالمت‌آمیز مخالف" متهم کرد.


یادآوری می‌شود که، دو تن از وکلای پرونده‌های مدافعان حقوق‌بشر در تاریخ نهم شهریور در کرج بازداشت شدند. دو وکیل دادگستری دیگر نیز در تاریخ ۲۷مرداد مقابل مجلس رژیم بازداشت شده بودند. به‌اصطلاح دادستانی رژیم آخوندی وکلای بازداشت‌ شده را به جرم خمینی ساخته "تجمع و تبانی علیه امنیت ملی" متهم کرد.


پیشتر نیز نسرین ستوده، روز ۲۳خردادماه بازداشت شد. وی از سوم شهریورماه گذشته در اعتراض به فشارهای وارده بر خود و خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.


از دیگر جلوه‌های تشدید سرکوب فعالان مدنی در ایران بازداشت دو وکیل و فعال حقوق زنان در تاریخ دهم شهریورماه جاری است، این دو از فعالانی بودند که کارگاههایی آموزشی را در رابطه با حقوق زنان و حق برابر در ازدواج برگزار می‌کردند.


هیومن رایتس واچ همچنین به بازداشت رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در روز ۱۳شهریور به‌عنوان یکی دیگر از نشانه‌های تشدید سرکوب فعالان مدنی در ایران اشاره می‌کند.


محمد مقیمی، وکیل رضا خندان، گفته است که موکل‌اش را پس از دستگیری به دادسرای اوین برده و پس از تفهیم اتهام‌های "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "اشاعه و ترویج بی‌حجابی در جامعه" علیه او، در نهایت پس از قرار وثیقه ۷۰۰میلیون تومانی، وی را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

لطفا به اشتراک بگذارید: