گرانی پیاز-افزایش۱۰برابری پیاز توسط واسطه ها با مدیریت غلط بازار

گرانی پیاز-افزایش۱۰برابری پیاز توسط واسطه ها با مدیریت غلط بازار

به اعتراف کارگزاران حکومتی، پیاز خریداری‌شده از کشاورزان که تحت کنترل نهادهای حکومتی صورت می‌گیرد، با 10 برابر قیمت به بازار عرضه می‌شود.

یک کارگزار رژیم در وزارت کشاوری گفت: پیازی که اکنون در سطح شهر تا هرکیلوگرم ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد از کشاورزان حدود هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است و برخی از واسطه‌ها با مدیریت بازار قیمت این محصول را افزایش دادند.

روحانی اخیراٌ علت کمبود کالا و محصولات مورد نیاز مردم را صادرات، و صادرات را بدلیل ارزانی ذکر کرده بود.

همچنین

ایجاد سازمانی بنام "سازمان خصوصی‌سازی" یکی دیگر از پهنه‌های غارت سرمایه‌های مردم ایران است.


اعترافهای ناگزیر منابع حکومتی نشان می‌دهد که از ۶۲۰شرکت خصوصی‌سازی شده طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰، حداقل ۴۸۵شرکت برای«رد دیون»، به باندهای پاسدار و غارتگری تحت عنوان طلبکاران دولت و نهادهای سرکوبگر و منابع مالی جنگ‌افروزی و ترویسم صادراتی رژیم واگذار شده است.


این روند خیانت بار و چپاولگرانه، نتیجه‌یی جز تباه شدن صنایع و مراکز تولید و صنعت کشور نداشته و اکثر این کارخانه‌ها برای همیشه تعطیل شدند و زمین‌هایشان به مجتمع تجاری یا واحد مسکونی تبدیل شده و کارگران هم برای همیشه اخراج و بیکار شدند. یا این‌که در شرف بیکار شدن هستند. کارخانجات هپکو اراک و نیشکر هفت‌تپه دو نمونه از این کارخانجات و شرکتها هستند. ولی حالا می‌خواهیم از کارخانه م ماشین‌سازی تبریز به‌عنوان یکی از این نمونه‌ها صحبت کنیم.


گروه ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز است. قرارداد ساخت، و توسعه کارخانه ماشین‌سازی تبریز در سال ۱۳۴۶بین ایران و چکسلواکی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت..رژیم خمینی پس از شروع جنگ ضدمیهنی خط تولید ماشین‌سازی تبریز را عوض کرده و انواع مهمات جنگی از جمله خمپاره‌های ۶۰، ۸۱ و ۱۲۰ را در این گروه صنعتی تولید کرده است. تعداد کارکنان ماشین تبریز در اردیبهشت ۹۷ به ۹۰۰نفر تقلیل یافته بود.


این کارخانه که زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اداره می‌شد در اردیبهشت سال ۹۷ به قیمت ۶۸۷میلیارد تومان به فردی به‌نام قربانعلی فرخزاد فروخته شد.


بر اساس اسناد منتشر شده فروش این کارخانه با موافقت حسن روحانی و دستور او به علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم صورت گرفت.

لطفا به اشتراک بگذارید: