وزارتخارجه آمریکا-دادن گزارشی به کنگره در مورد برنامه موشکی و اتمی رژیم

وزارتخارجه آمریکا-دادن گزارشی به کنگره در مورد برنامه موشکی و اتمی رژیم

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره درباره تبعیت و پایبندی کشورها به تعهدات کنترل و منع تکثیر تسلیحاتی و خلع سلاح در سال ۲۰۱۸ درباره فعالیت های موشکی و طرحهای رژیم برای غنی سازی اورانیوم هشدار داد:

وزارت خارجه امریکا در این گزارش با اشاره به نگهداری آرشیوهای مربوط به برنامه تسلیحات هسته ای مخفی و حفظ ساختار ارگانهایی که بر روی تسلیحات هسته ای کار می کردند، نسبت به اهداف رژیم برای گسترش دخائر اورانیوم غنی شده بعد از انقضای برجام در ۲۰۲۵ ابراز نگرانی کرده و آنرا ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانسته است. این گزارش درباره فعالیتهای موشکی رژیم می نویسد:

چالش کنونی ایجاد شده بواسطه تکثیر موشکی و گسترش قابلیت های موشکی، در هیچ جا روشن تر از رژیم ایران نیست. رژیم ایران دارای بزرگترین برنامه موشکی در خاورمیانه است و به تلاش برای افزایش کمیت، پیچیدگی، برد، دقت و قدرت کشندگی زرادخانه موشکی خود ادامه میدهد. این رژیم در حال ساخت طیفی از سامانه های موشک بالستیک کوتاه برد و میانبرد با سوخت جامد و مایع است و به پیشبرد گسترش قابلیت هایش ادامه میدهد.

گزارش وزارت خارجه امریکا در بخش تسلیحات شیمیایی نیز نسبت به اقدامات رژیم آخوندی در پیگیری و ساخت عناصر با کاربرد دارویی بعنوان جنگ افزار با سایر اهداف آسیب زننده با پوش تحقیقات دارویی ابراز نگرانی کرده است.

سایت وزارت خارجه امریکا: ۲۹ فروردین ۹۸

همچنین


جینا هاسپل، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ۹۸ طی سخنانی تصریح کرد این سازمان «پول، زمان و خلاقیت بیشتری» را صرف مقابله با رژیم ایران کرده است.


وی افزود: سرمایه‌گذاریهای ما علیه رژیم ایران، بعد از سال‌ها عقب‌ ماندن در نتیجه تأکید معقولمان روی مبارزه با تروریسم در دوران بعد از ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱، در حال نتیجه دادن هستند.




لطفا به اشتراک بگذارید: