امارات متحده عربی-تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولیعهد در مورد منطقه و مقابله با رژیم

امارات متحده عربی-تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولیعهد در مورد منطقه و مقابله با رژیم

روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دریک تماس تلفنی با ولیعهد امارات متحده عربی گفتگو کرد.

در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد آمده است که طرفین درباره ائتلاف منطقه ای و تحریم های آمریکا علیه حکومت آخوندی گفتگو کرده اند.

درهمین روز مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با وزیر خارجه امارات در واشینگتن دیدار کردند

مورگان اورتگاس سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: مایک پمپئو در دیدار با همتای اماراتی خود درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با رفتارهای بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه از جمله در لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

توییتر مورگان اورتگاس ـ رویتر ـ ۱۹ آوریل ۲۰۱۹

همچنین

بدنبال وتوی لایحه مصوبه کنگره آمریکا توسط دونالد ترامپ که حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربی در جنگ علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را خاتمه می‌داد، سناتور مارکو روبیو گفت: بحث یمن تنها حمایت از عربستان نیست؛ موضوع مقابله با خطر اتحاد رژیم ایران-حوثی‌ است.



سناتور«مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا روز جمعه ۳۰ فروردین دلیل عمده حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن را مقابله با خطر همپیمانی رژیم ایران و شورشیان حوثی دانست.


وی در توئیتی، خاطر نشان کرد اتحاد ایران و حوثی‌ها خطری علیه نظامیان آمریکا در منطقه و کشتیرانی بین‌المللی است.
دونالد ترامپ روز ۲۸فروردین لایحه مصوبه کنگره که حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربی در جنگ علیه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را خاتمه می‌داد وتو کرد و آن را «غیرضروری» خواند.

دونالد ترامپ در بیانیه خود گفت درگیری یمن، نمایان‌گر یک شیوه پست و کم هزینه رژیم ایران جهت ایجاد مشکل برای آمریکا و متحدان ما است.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد این لایحه منجر به تقویت فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در یمن می‌شود و زندگی شهروندان و نظامیان آمریکا را «امروز و در آینده» به خطر می‌اندازد.


 
لطفا به اشتراک بگذارید: