سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی

سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر و روستاهای آن

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « سیل و گرسنگی در پلدختر » ، « سیل در شوشتر و ۵۸ روستا زیر آب » و « در چپاول و تروریسم صد در امدادرسانی صفر »

اخبار مجله اجتماعی، اقتصادی


فرماندار پلدختر توسط مردم گوشمالی شدسیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی


به گزارش خبرنگار حکومتی ایلنا، فرماندار پلدختر امروز برای بازدید از برخی نقاط این شهرستان حاضر شد که با واکنش تند مردم عصبانی و خشمگین پلدختر مواجه شد. گفته می‌شود در این بازدید مردم ناراضی از وضعیت زندگی‌شان حتی با فرماندار برخورد فیزیکی داشتند که با دخالت همراهان و نیروهای حاضر در محل این درگیری فیصله یافته است. براساس آمارهای حکومتی، سیل اخیر در استان لرستان تااکنون حدود ۲۰ کشته و ۲۰ هزار نفر آواره به دنبال داشته و بسیاری خانه و زندگی شان را به طور کامل از دست داده اند.

تخریب برخی از بناهای تاریخی در یزد بر اثر سیل


خبرگزاری حکومتی ایلنا: در پی بارش‌های اخیر در یزد شاهد تخریب بناهای تاریخی و ریزیش دیوارهای خانه‌های تاریخی بودیم چنانکه تاکنون ۹ و نیم میلیارد تومان به میراث فرهنگی این استان خسارت وارد شده است.
این خسارت‌ها متوجه ریزش سقف ۱۰ تا ۱۲ سقف و تخریب کامل ۳ خانه می‌شود.

۱۴میلیون معتاد ارمغان حاکمیت آخوندی


رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم اعلام کرد «تنها یک پنجم آمار واقعی معتادان ارائه می‌شود». اگر آمار‌های مختلف را در نظر بگیریم با توجه به این مطلب ۱۴ میلیون معتاد در کشور خواهیم داشت.

ایران رکورد دار فرسایش خاک و نشست زمین درجهانسیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی


سایت حکومتی فرارو به نقل از یکی از کارگزاران رژیم در حوزه محیط زیست گفت: هم در حوزه فرسایش خاک رکورددار جهان هستیم هم در حوزه نشست زمین. اصلا متوجه نیستیم داریم آینده را حراج می‌کنیم و این بسیار غم انگیز است. تقریبا بالاترین میزان فرسایش خاک در جهان (به نسبت سهم ایران از خشکی‌های کره زمین) را داریم. بر اساس گزارش ۲۰۱۸ سازمان ملل کل فرسایش خاک در جهان ۲۴ میلیارد تن است و یک دوازهم این رقم یعنی ۲ میلیارد تن در ایران است؛ در حالی که ایران یک صدم خاک جهان را دارد.

فرونشست زمین در ایران بیش از استاندارد جهانی است


یک کارشناس رژیم اعتراف کرد: سطح سفره‌های زیرزمینی ما به طور متوسط ۲ متر در سال کاهش پیدا می‌کند. این مساله موجب شده با پدیده فرونشست زمین مواجه شویم. در این پدیده در قرن ۲۱ دو بار رکورد جهان را جابه جا کردیم. یک بار ۲۰۱۰ در جنوب تهران سازمان زمین شناسی رقم فرونشست را ۳۶ سانتی متر اعلام کرد که ۴ سانتی متر بیش از مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک بود. ۳۶ سانتی متر ۹۰ برابر میزانی است که در اتحادیه اروپا حد بحرانی حساب می‌شود. (۴ میلی متر).

کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال مالی گذشته


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از رویترز، کل صادرات محصولات پتروشیمی ایران در طول سال مالی گذشته ۲۰ میلیون تن بوده است، این در حالی است که این رقم در مقایسه با ۲۲.۴ میلیون تن سال پیش با کاهش رو به رو بوده‌ است.

...........................................
گزارش اول « سیل و گرسنگی در پلدختر »سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی


گزارشی داریم از شهر سیل زده پلدختر ، شهری که دوسوم آن به ویرانه ای تبدیل شده و به صورت کامل زیر ساخت های شهری اش تخریب شده است. این وضعیت شهرپلدختر را با ۸۰ هزار جمعیت وبالاترین نرخ بیکاری دروضعیت فاجعه باری قرارداده است . فاجعه ای که در حاکمیت آخوندی هیچ چشم اندازی برای بهبود آن وجود ندارد .زیرا که این رژیم نه می خواهد و نه می تواند به دردهای مردم رسیدگی کند. به این گزارشی از این شهرتوجه کنید.

گزارش دوم « سیل در شوشتر و ۵۸ روستا زیر آب »سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی


شهر تاریخی شوشتر که به شهر سازه های آبی جهان مشهور است بی نصیب از سیل ویرانگر نماند و خسارات سنگینی به این شهر و دهها روستای این شهرستان وارد کرد. نبود امداد رسانی و بی عملی دستگاههای حکومتی آنچنان غوغا کرده که خشم و اعتراض مردم به جان آمده این مناطق را برانگیخته و هر روز شاهد گسترش اعتراضات مردم سیل زده این منطقه هستیم. بر این اساس گزارشی از این منطقه سیل زده تهیه شد ه که توجهتون را به اون جلب میکنم

گزارش سوم « در چپاول وتروریسم صد در امدادرسانی صفر »سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر - مجله اجتماعی


نظامی که بنیان آن بر چپاول و سرکوب مردم استوار است، هرگز نمی‌تواند از قبل به فکر جلوگیری از وقوع بحرانهای طبیعی باشد و یا در زمان وقوع بحران مدیریت و اقدامات صحیحی داشته باشد. آن‌چنان که در شرایط کنونی هم دیده می‌شود، حاکمیت ولایت فقیه به جای رسیدگی به دردهای مردم و امداد رسانی به آنها به فکر حفظ سلطه منحوس خودش بر مردم سیل‌زده است، و به‌طور مرتب سرکردگان نیروهای سرکوب در مناطق سیل‌زده حضورمی‌یابندتا از بروز اعتراضات به حق مردم جلوگیری کنند . در همین رابطه به این گزارش توجه کنید .

مطالب مرتبط

آسیب شناسی سیل به روش آخوندی – مجله اجتماعی،اقتصادی

گزارش تصویری از وضعیت شهر پلدختر بعد از بارندگیهای اخیر و وقوع سیل در این شهر
لطفا به اشتراک بگذارید: