نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی

نگاهی به نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان در سیل اخیر در برنامه مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۱۳

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « شهر پلدختر و انزجار مردم از حاکمیت آخوندی » ، « نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان » و « غارت اموال مردم سیل زده توسط نیروهای دولتی »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


خسارت ۲۳۰ میلیون تومانی ناشی از طغیان ۴۴ رودخانه به میراث سیستان و بلوچستاننقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


به گزارش خبرنگار حکومتی ایلنا، بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان سبب طغیان ۴۴ رودخانه در مناطق جنوبی و یک رودخانه در شمال سیستان و بلوچستان شده است. در این میان آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان نیز آسیب دیدند.

علیرضا جلال زایی (کارگزار رژیم در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان) درخصوص آخرین وضعیت میراث فرهنگی استان بعد از بارندگی‌های اخیر، گفت: بر اثر این بارندگی‌ها ساختمان فرمانداری قدیم چابهار(موزه محلی چابهار) آسیب دید که خسارت وارده حدود یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین گفت: قلعه اسپکه، مسجد سرجو سراوان و قلعه بمپور نیز طی این بارندگی‌ها آسیب دیدند که برآورد اولیه خسارت‌های وارده به قلعه اسپکه حدود هشتصد میلیون ریال و مسجد سرجو سراوان حدود پانصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

غارت کارگران ایران با مزد کم


یک کارگزار رژیم اعتراف کرد: افزایش ۳۶.۵ درصدی حقوق کارگران به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. چراکه سال گذشته به قدری کاهش ارزش پول ملی و تورم داشته‌ایم که افزایش دستمزدها را در سال جاری بی‌اثر کرده و موجب کاهش قدرت خرید مردم شده‌است.

اقرار کارگزار رژیم در شورای شهر تهران به امکان وقوع فاجعه ای مانند دروازه قرآن در تهران


کارگزار رژیم در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت : تونل‌های زیر اتوبان‌های تهران‌ پاسخگوی دبی سیلاب‌های شدید نیستند به عنوان مثال در اتوبان امام علی (ع)، اتوبان پایین‌تر از ارتفاع مناطق مجاور گودبرداری شده و با حفاری و خاک‌برداری در لایه‌های پایینی خاک ایجاد شده است. اگر یک سیلاب بسیار شدید اتفاق بیفتد، این احتمال وجود دارد که مثل دروازه قرآن شیراز فاجعه به بار آورد. و همان اتفاق در اتوبان امام علی هم می‌تواند رخ دهد.

خطر شیوع بیماری های عفونی و انگلی باگرم شده هوا در مناطق سیلزدهنقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


کارگزار رژیم در دفتر سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با رسانه حکومتی ایلنا گفت: بروز مخاطرات تنفسی در مناطق سیل‌زده با خشک شدن گِل‌ها / خطر شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی در پی گرم شدن هوا همه ساکنان را درمناطق سیلزده تهدید می کند.

وی گفت هنوز در برخی مناطق در مراحل بحران و حاد هستیم.. به طور مشخص نگرانی ما بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا است. در استان لرستان با توجه به اینکه خاک‌ها به شکل گل انباشته شده خشک می‌شوند و با اندک بادی پراکنده می‌شوند؛ مخاطرات تنفسی ایجاد خواهد کرد.

آسیب ۳۰۰ محور ارتباط جاده ای و آسیب ۱۹ هزارخانه در ا ستان ایلام در سیل اخیر


استاندار رژیم در ایلام گفت ۳۰۰ محور ارتباط جاده‌ای استان در سیل اخیر آسیب دیده است. وی در پاسخ به رئیس سازمان مدیریت بحران گفت هیچ گونه کمکی به ما نشده است وهمچنین بیش از ۱۹ هزار خانه آسیب‌دیده است و نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارند و حدود ۲ هزار خانه نیاز به بازسازی کامل دارند.

وضعیت ناهنجار بیماران هموفیلی در استانهای سیل زده و تمامی کشور


احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، گفت: در سه استان سیل زده برنامه نداریم و در چند روز گذشته برنامه پیش بینی شده در چابهار به علت خطر سیل لغو گردید. وی افزود: بیماران هموفیلی و دیگر بیماران صعب العلاج عملاً توسط ساختارهای دولتی حمایت نمی‌شوند.

افزایش رشد بیکاران در سال گذشتهنقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


به تازگی مرکز حکومتی آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۷، نرخ بیکاری با رشدی ۰.۱ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد رسیده است. با این رشد جمعیت بیکاران، نرخ بیکاری نیز از ۱۱.۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری در ۱۵ استان شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد افزایش یافته است بیشترین افزایش نرخ بیکاری در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ در استان سیستان و بلوچستان بوده است. نرخ بیکاری در این استان ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

اقرار کارگزار رژیم در باره وضعیت خطرناک آبادن و خرمشهر


یکی از کارگزار رژیم در امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با اقتصاد۲۴ گفت: آب یک متر دیگر بالا بیاید قادر به کنترل آب‌های پشت سیل‌بند در غرب رود کارون نیستیم. وی اضافه کرد که :بسیاری از روستاها در وضعیت بحرانی و ترک خوردگی سیل بند ها قرار دارند.


نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی
گزارش اول « پلدختر و انزجار مردم از حاکمیت آخوندی »


سیلِ تبهکاری های رژیم در چشم بهم زدنی حاصل تلاش وزحمت یک عمر مردم را به کام تباهی کشاند؛ واکنون مردم این مناطق با چشمانی اشکبار به ویرانه های خانه وکاشانه خود می نگرند . اما آنچه که دردورنج وخشم وکین مردم را در این شرایط بحرانی بیش از هر چیز افزایش داده نمایشات مضحک ومنزجر کننده ارگانهای سرکوب حکومتی است که در خیابانهای شهر به عکس وفیلم مشغولندو دلهای مردم را می آزارند براین اساس گزارشی از وضعیت بحرانی شهر سیل زده پلدختر تهیه کردیم که به دیدن اون می ریم

گزارش دوم « نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان و اخاذیهای رژیم »


این روزها در مقابل بی تفاوتی وبی عملی رژیم آخوندی درکمک رسانی به مردم سیل زده موج درخشانی از همیاری ملی و کمک رسانی توسط مردم عزیزمون براه افتاده که با دل وجان و با هر وسیله ممکن به کمک مردم سیل زده می شتابند وصحنه های غرور آفرینی را از همبستگی ملی را ایجاد کردن. در همین رابطه گزارشی تهیه شده که توجهتون را به دیدن آن جلب میکنم

گزارش سوم « غارت اموال سیلزدگان توسط نیروهای دولتی »نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان - مجله اجتماعی، اقتصادی


بازار «سودجویان حکومتی »این روزها رونقی تازه گرفته است و از فاجعه سیل که هست ونیست مردم را به نابودی کشانده برای خود کسب وکار تازه ای دست وپا کرده اندودست به فروش وانبار اموالی زده اند که می بایست به طور رایگان در اختیار مردم مصیبت زده قراربگیرد . این هم حکایتی تازه از چپاول ودزدی نهادهای حکومتی در کمک رسانی به مردم سیل زده . به گزارشی در همین رابطه توجه کنید .

مطالب مرتبط

سیل و گرسنگی در پلدختر و سیل در شوشتر – مجله اجتماعی

ولخرجی برای حفظ نظام، دست‌تنگی برای سیلزدگان
لطفا به اشتراک بگذارید: