واشینگتن پست-آمریکا می گوید رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است

واشینگتن پست-آمریکا می گوید رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است

واشینگتن پست در آستانه اعلام پایان معافیتهای تحریمی توسط دولت آمریکا نوشت: آمریکا می گوید رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است . در سال ۹۷ چند نقشه رژیم ایران برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای اروپایی شد:

درآستانه اعلام لغو معافیتهای نفتی آمریکا، روزنامه واشنگتن پست ضمن نقل اظهارات از دو مقام آمریکایی در باره لغو این معافیتها، نوشت: آمریکا می‌گوید که رژیم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است، برنامه موشک بالستیک خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد، و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است. سپاه پاسداران متولی برنامه موشکی رژیم ایران است. کشورهای غربی بارها از رژیم ایران خواسته بودند تولید و آزمایش این موشک‌ها را متوقف کند.

در سال ۱۳۹۷ همچنین چند نقشه افراد وابسته به رژیم ایران برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا نیز کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای فرانسه،‌ آلمان، دانمارک، و هلند علیه رژیم ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا در اول خرداد سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲ شرط برای توافق با رزیم ایران را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌ها یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت رژیم از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

واشینگتن‌پست ـ ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ـ ۱/۲/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: