سقوط واردات اروپا از رژیم ایران به یک شانزدهم در ۲ماه اول سال جاری میلادی

سقوط واردات اروپا از رژیم ایران به یک شانزدهم در ۲ماه اول سال جاری میلادی

واردات اروپا از رژیم ایران به یک شانزدهم رسید

بنا به گزارش جدید مرکز اطلاعات اقتصادی اروپا موسوم به "یورو استات"، روشن شده است که روند نزولی مبادلات اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران در دوماهه نخست سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ٢٠۱٨ با سرعت بیشتری ادامه یافته است. در این مدت، اتحادیه اروپا خرید نفت از رژیم ایران را به طول کامل قطع کرده است و میزان واردات خود از این کشور را نسبت به سال قبل ١۶ برابر کاهش داده است.

سایت رادیو فرانسه ۱/۲/۹۸

سناتور جمهوریخواه تد کروز از تگزاس پایان معافیتها برای خرید نفت ایران را تحسین کرد.


وی گفت این تصمیم آیت‌الله‌ها را از میلیاردها دلار که برای تضعیف امنیت آمریکا و متحدان ما استفاده می‌کرده و برنامه‌های موشک بالستیک را تقویت می‌کرده و تروریزم جهانی را تأمین مالی می‌کرده محروم می‌کند...


بعد از نوامبر، سه کشور از ۸کشور یعنی ایتالیا و یونان و تایوان پیشاپیش واردات نفت از ایران را متوقف کرده بودند اما سایر ۵کشور که معافیت داشتند متوقف نکرده و برای تمدید این معافیتها تلاش کرده‌اند.


عربستان سعودی: عدم تمدید معافیتهای نفتی ایران، برای ثبات بازار جهانی تلاش می‌کنیم
خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی دقایقی پس از انتشار رسمی خبر عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت از ایران اعلام کرد که کشورش برای تضمین رسیدن نفت به مصرف‌کنندگان و برهم نخوردن توازن بازار جهانی، تلاش خواهد کرد.
عربستان همچنین اعلام کرد که با دیگر تولید کنندگان همآهنگی‌های لازم را به‌عمل خواهد آورد تا این اطمینان حاصل شود که نفت کافی به بازار عرضه خواهد شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: