وزیرخارجه آمریکا-منتفی بودن معافیت نفت و فروش نفت رژیم باید به صفر برسد

وزیرخارجه آمریکا-منتفی بودن معافیت نفت و فروش نفت رژیم باید به صفر برسد

وزیر خارجه آمریکا : از هفته آینده هرگونه معافیت خرید نفت از رژیم ایران منتفی است.

هیچ یک از ۸ کشوری که معاف بودند دیگر مجاز به خرید نفت از این رژیم نیستند.

فروش نفت رژیم باید به صفر برسد

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز دوشنبه اعلام کرد: تقریباً یکسال پیش، بدنبال خروج از توافق اتمی ایران، پرزیدنت ترامپ سخت‌ترین کارزار فشار در تاریخ را علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار کر د. هدف کماکان روشن است. محروم ساختن رژیم یاغی حاکم بر ایران از پولی که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه ۴ دهه است، استفاده میکند.

وی افزود : نزدیک به ۴۰% درآمد رژیم از فروش نفت حاصل می‌شود و این منبع شماره یک پول نقد برای رژیم است. قبل از شروع تحریم‌های ما، ایران تا ۵۰ میلیارد دلار در سال درآمد نفتی داشت. تخمین ما این است که رویهم رفته تا امروز، تحریم‌های ما رژیم را کاملاً از بیش از ۱۰ میلیارد دلار محروم کرده است.

مایک پومپئو افزود : رژیم از این پول برای حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله، و ادامه دادن به توسعه موشکی خود در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد استفاده میکرد و بحران انسانی در یمن را تداوم میداد.

هدف ما این است که کشورها بطور کامل از خرید نفت از حکومت ایران خودداری کنند.

وی اضافه کرد : مابرای رژیم ایران روشن ساخته‌ایم: به دنبال کردن تسلیحات اتمی پایان دهید، به آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک پایان دهید، به حمایت از تروریسم و دست زدن به تروریسم پایان دهید، به بازداشت خودسرانه اتباع آمریکا پایان دهید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در باره حمایت آمریکا از مجاهدین تصریح کرد : ما از هیچ گروهی در خارج از ایران از جمله مجاهدین خلق پشتیبانی نکرده ایم.

سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۲آوریل ۲۰۱۹

 
لطفا به اشتراک بگذارید: