استقبال سناتورهای برجسته از تصمیم رئیس جمهور آمریکا از لغو معافیت خرید نفت

استقبال سناتورهای برجسته از تصمیم رئیس جمهور آمریکا از لغو معافیت خرید نفت

تصمیم آمریکا مبنی بر لغو معافیتهای هشت کشور در خرید نفت از رژیم آخوندی با استقبال سناتورهای برجسته این کشور مواجه شده است.

سناتور جان کورنین از اعضای ارشد مجلس سنای آمریکا نوشت: هدف قرار دادن صادرات نفت رژیم ایران اقدامی حیاتی است چرا که به طور تاریخی نفت به تنهایی بزرگترین منبع درآمد این رژیم بوده است. رژیمی که از درآمدهای حاصل از فروش نفت برای حمایت از تروریستهای مزدورش و توسعه موشکی‌ و هم‌چنین برای رفتار بی‌ثبات کننده در منطقه استفاده می‌کند.

سناتور تد کروز از اقدام دولت آمریکا برای پایان دادن به معافیتها برای خرید نفت از رژیم استقبال کرد و گفت

این تصمیم، آخوندها را از میلیاردها دلار که برای تضعیف امنیت آمریکا و منطقه استفاده می کنند و برنامه های موشکی را تقویت کرده و برای تأمین مالی تروریسم در جهان به کار می‌برند، محروم می‌کند.

سناتور ارشد مارکو روبیو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا باید اکنون به معافیتهای کشورهای خارجی که در همکاری اتمی غیرنظامی با رژیم ایران هستند نیز خاتمه دهد، خصوصا اینکه این رژیم با حفظ مخفیانه اطلاعات مربوط به ساختن تسلیحاتی اتمی اقدام به تقلب کرده است.

سناتور تام کاتن گفت: دنیا بهای گزافی برای نفت ایران پرداخته که منبع تأمین مالی شبه‌نظامیان و تروریست‌های نیابتی رژیم ایران است.

سناتور جوزف لیبرمن رئیس گروه یوآنی(اتحاد علیه ایران اتمی) و مدیر اجرایی آن سفیر مارک والاس بیانیه مشترکی را در رابطه با تصمیم آمریکا مبنی بر پایان دادن به معافیتهای نفتی رژیم ایران صادر کردند.


آنها در بیانیه خود تصمیم مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را مورد تحسین قرار دادند که اعلام کرد معافیتهای نفتی از دوم ماه مه به‌طور کامل منقضی می‌شوند و با شروع ماه آینده هیچ کشوری از ایران نفت خریداری نمی‌کند مگر این‌که با تحریم‌های آمریکا مواجه شود.


جوزف لیبرمن گفت: «این گامی ضروری در کمپین فشار حداکثری علیه رفتار بدخواهانه رژیم ایران است. تهران به‌زودی درخواهد یافت که دیگر برایش نمی‌صرفد به نقش خود به‌عنوان یک عامل نامطلوب در پهنه جهانی ادامه بدهد».

لطفا به اشتراک بگذارید: