سخنگوی کاخ سفید-لغو معافیت نشاندهنده تعهد آمریکا به برهم زدن شبکه تروریستی این رژیم است

سخنگوی کاخ سفید-لغو معافیت نشاندهنده تعهد آمریکا به برهم زدن شبکه تروریستی این رژیم است

سخنگوی کاخ سفید: تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حذف تمامی معافیتها بدنبال لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران صورت می‌گیرد و نشاندهندة تعهد آمریکا به برهم زدن شبکة تروریسم این رژیم است

به دنبال اعلام لغو معافیت هشت کشور از خرید نفت از رژیم ایران توسط وزیر خارجه آمریکا، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه یی اعلام کرد: تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حذف تمامی معافیتها بدنبال لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران صورت می‌گیرد و نشاندهندة تعهد آمریکا به برهم زدن شبکة تروریسم این رژیم است.

در بیانیه سخنگوی کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که از صدور مجدد “معافیت برای هشت کشوری که دارای شرایط معافیت بودند، خودداری کند. این تصمیم بمنظور رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است. که رژیم را از منبع اصلی درآمدش محروم خواهد ساخت. آمریکا، عربستان و امارات ، ۳ تولیدکنندة بزرگ انرژی جهان، بهمراه دوستان و متحدانمان، متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که بازار نفت جهانی به میزان کافی تأمین شود. ما موافقت کردیم که دست به اقدامات به موقع بزنیم تا در حالیکه تمامی نفت رژیم ایران از بازار حذف می‌شود، نفت مورد نیاز جهان تأمین شود.

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: دولت ترامپ و متحدان ایالات متحده مصمم هستند تا کارزار فشار ماکزیمم اقتصادی علیه رژیم ایران را تداوم و گسترش دهند تا به فعالیت بی‌ثبات‌کنندة این رژیم که آمریکا و امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند، پایان دهند. تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حذف تمامی معافیتها بدنبال نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریست خارجی صورت می‌گیرد و نشاندهندة تعهد آمریکا به بر هم زدن شبکة تروریسم رژیم و تغییر رفتار بدخیم رژیم است. ما از حمایت متحدانمان در این تلاش استقبال می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید:




  • ایالات متحده یک پیام واضح برای رژیم ایران می‌فرستد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و کارزار تروریسم جهانی آن با عواقب جدی مواجه می‌شود.

  • رژیم ایران مدت مدیدی از درآمدهای نفتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریست خود در سراسر دنیا استفاده کرده است.

  • ایران کشور سردمدار حامی تروریسم است که تلاش می‌کند از سازمانهای تروریستی شامل القاعده، حزب‌الله، حماس، طالبان و غیرو تأمین مالی و حمایت کند.

  • درآمدهای نفتی به تأمین مالی برنامه‌های تسلیحات هسته‌یی و موشک بالستیک آنها که منطقه و ایالات متحده را تهدید می‌کند، کمک کرده است.

  • رهبران رژیم ایران مرتکب نقضهای وحشتناک حقوق‌بشر شده‌اند در عین این‌که از درآمدهای نفتی استفاده می‌کنند که جیبهای خودشان را پر کنند به جای این‌که از مردم خودشان حمایت کنند.

  • ایران کماکان ثبات منطقه را متزلزل می‌کند از جمله از طریق ستیزه‌جویی در قبال اسراییل و تهدید آزادی کشتیرانی در خلیج حیاتی فارس.


سایت کاخ سفید ۲/۲/۹۸

 
لطفا به اشتراک بگذارید: