سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم - مجله اجتماعی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۴ - سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم » ، « وضعیت وخیم بهداشتی سیلزدگان در خوزستان » و « با کودکان سیل زده »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


خسارات ناشی از سیل در شادگان


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، هوشنگ مقامسی کارگزار رژیم در زمینه کشاورزی و منابع طیبعی در شادگان گفت: سیلاب‌های فروردین ماه در خوزستان که علاوه بر شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان و اهواز اخیرا به شادگان نیز رسیده، سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم - مجله اجتماعیمدیریت نشد و برای آن ورودی و مسیر هدایت مناسبی تعبیه نگشت. در نتیجه، موجب زیر آب رفتن مزارع، باغات و منازل مسکونی بسیاری شد.

۸۰ درصد زراعت، نخیلات، مزارع پرورش ماهی، دامداری و دامپروری روستاهای بخش دارخوین به زیر آب رفته‌، و این اتفاق در زمانی رخ داد که تمام هزینه‌ها انجام شده بود و تنها برداشت محصول باقی مانده بود. وی یادآور شد: در طول اسفند ماه رودخانه‌های کارون و مارون ظرفیت بسیار بالایی برای رهاسازی داشتند اما مسئولان اداره آب و برق، آب را به موقع رهاسازی نکردند.

با توجه به بارش‌های سنگینی که در حال وقوع بود به لحاظ علمی قابل پیش‌بینی بود که ظرفیت سدها به اتمام خواهد رسید و برای آنها امکان حفظ این ذخیره عظیم آب وجود نخواهد داشت. بنابراین، مقامات می‌بایستی زودتر اقدام به تخلیه سدها می‌کردند اما این کار در اسفندماه از سوی سازمان آب و برق صورت نگرفت.

افزایش ۷۰۰درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی


عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج در مورد اخاذی ۷ برابری حق بیمه از کارگران فصلی گفت: چند سال پیش حق بیمه‌ی کارگران ساختمانی با رقم ۲۱۵۰۰ تومان آغاز شد.امسال حق بیمه را با افزایش ۵۰درصدی به حدود ۱۵۳۰۰۰ تومان افزایش داده و شرایط به مراتب سخت‌تر و سنگین‌تری را به گُرده‌ی کارگران فصلی تحمیل نموده‌اند و عملاً امکان ادامه‌ی بیمه را با وجود عدم تمکین مالی از آنان سلب نموده‌اند.

افزایش ریزگردها بعد از سیل


سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم - مجله اجتماعی

علی محمد طهماسبی بیرگانی (کارگزار رژیم در ستاد مقابله با گرد و غبار) در گفت وگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا درباره وقوع گرد و غبار و ریزگردها بعد از فروکش کردن سیل‌ها در مناطق سیل‌زده گفت: اخیرا از

گوشه و کنار شنیده می‌شود که ریزگردها به پایان رسیده و دیگر معضلی به نام ریزگرد نداریم، این در حالی است؛ که باران‌های سیل‌آسا ذرات خاک را از مناطق بالا دست به دشت‌ها می‌آورد و باعث تشدید ریزگردها در آن منطقه می‌شود.

آسیب ۴۰ درصدی شهر باستانی جرجان و خسارت۷۴ میلیارد تومانی به آثار باستانی استان گلستان در سیلاب اخیر


به گفته ابراهیم کریمی (کارگزار رژیم در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان) بر اساس برآوردهای انجام شده به حوزه گردشگری ۳۶ میلیارد تومان و حوزه میراث فرهنگی در حدود ۳۸ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. بر اثر سیل، پل آق قلا ۳۰ درصد و شهر باستانی جرجان ۴۰ درصد و همچنین برج قابوس آسیب دیدند.

۳۸ درصد جمعیت بیکار ۱۰ ساله که اکثرا از فارغ التحصیلان بیکار هستندسیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم - مجله اجتماعی


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، ۳۸ درصد جمعیت بیکار ۱۰ سال به بالا اکثر از فارغ التحصیلان بیکار آموزش عالی تشکیل شده اند. بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیلان از کل بیکاران به تفکیک نقاط شهری و روستایی به ۴۱.۴ درصد می‌رسد.

نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر، فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرها حدود ۱۷.۷ درصد و تعداد آنها ۱ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۱۹ نفر و در روستاها نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدود ۲۲.۳ درصد و تعداد آنها ۱۳۲ هزار و ۳۳۰ نفر است.

گزارش اول «سیل اعترافات رژیم واعتراضات مردمی »


درجریان سیل شاهد بسیاری از حرکتهای اعتراضی مردم سیل زده علیه ناکارآمدی دستگاههای حکومتی هستیم . بطوریکه خود کارگزاران حکومتی هم به ناگزیر به این خشم و اعتراض مردم اعتراف میکنند.
اتحاد وهمبستگی مردم ایران در جریان سیل صفحه زرینی از تاریخ ایران زمین درمقابل ایلغار خامنه ای را به نمایش گذاشت ونشان داد که مردم ایران هرگز مسبین این همه فجایع را نه فراموش می کنند ونه می بخشن . به گزارشی در این باره توجه کنید .

گزارش دوم « وضعیت وخیم بهداشتی سیلزدگان در خوزستان »سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم - مجله اجتماعی


وضعیت بهداشتی سیل زدگان در مناطق سیل زده بسیار اسفبار است.وهموطنان عزیزمون دردام شیوع انواع بیماریهای خطرناک پس ازسیل هستند . بدلیل استفاده از آب آلوده سیل برای مصارف مختلف مانند استحمام و شستن ظروف و .... موجب بیماری های پوستی و سایر بیماریها در بین ساکنین سیل زده شده است.

یکی از هموطنانمون در مناطق سیل زده درگزارشی می گوید فاجعه بدتری در راهه. کمک کنید تا بتونیم این گلِ رو از خونه‌ها بیرون ببریم ، نگران شیوع انواع بیماری هستیم. با گرم شدن هوا تمام این کثافت داره تبدیل به ریزگرد میشه. آب کل پلدختر قطعه. جلوی سازمان آب ده دوازده تا شیرآب گذاشتن که کل شهر مجبورن آب مصرفیشون رو از اونجا ببرن،جایی که من امروز لباس گلی میشستم زنی ظرف می‌شست و مردی سروپای گل آلودش را! به گزارشی دراین زمینه توجه کنید.

گزارش سوم « با کودکان سیل زده »


وقتی اسم کودک بگوشمون میخوره؛ بازی وشیطنت وهیاهو به ذهن می‌آد ! ولی درجریان سیل وستمی‌که از جانب رژیم ضد بشری به مردممون رفته رفتاری از کودکان شاهد بودیم که تمام آن پیش فرضهای ذهن را، بهم میریزه ودیگه نبایدبه اونها گفت کودک! بلکه بایدگفت زنان ومردان بزرگ ولی‌کم سن، چرا که حرفها وکردارشون مثل یک آدم بالغ ومسئوله!؟ میگید چطور یا چرا؟ با هم ببینیم، بعد قضاوت‌کنید!

مطالب مرتبط

نقش کمکهای مردمی به سیلزدگان – مجله اجتماعی، اقتصادی

سیل در ایران - سیلاب، آبادان را محاصره کرد
لطفا به اشتراک بگذارید: