عزل جعفری شکست خط و استراتژی نظام ولایت فقیه

اذعان به شکست خط و استراتژی نظام با عزل جعفری

گفتگو با مجید حریری

روز اول اردیبهشت در میان بهت ناظران خامنه‌ای با اعلام دو ابلاغیه پاسدار جعفری را عزل و پاسدار سلامی را با ارتقاء درجه به سرلشکری، به سرکردگی سپاه پاسداران گماشت. چرا درست در هنگامة لیست گذاری سپاه دست به این جابجایی زد؟ و چرا بر عکس سایر سرکردگان قبلی سپاه که موقع جابجایی آنها را در پستهای مهم ازجمله مشاورنظامی خود ولی فقیه ابقاء می کرد ولی پاسدار جعفری را در پستی گماشت که با ماموریتهای اصلی سپاه سرکوبگرش هیچ سنخیتی نداره. آیا قصد خامنه‌ای از این جابجایی تغییر مشی سپاهه؟ این ها از جمله سوالاتی است که در گفتگوی امروز با مجید حریری در میان می گذاریم.

س: چرا خامنه ای دست به تعویض فرمانده سپاه زده و چه ارتباطی بین این موضوع و لیست گذاری تروریستی سپاه وجود دارد ؟عزل جعفری شکست خط و استراتژی نظام ولایت فقیه


ج: وضعیت بحرانی درونی سپاه در مقابل لیست گذاری تروریستی- ماده شدن کلان ضربه. رفتن دنبال کار فرهنگی در وسط جنگ نشانه شکست رژیم است. تعویض در شرایط بحرانی و تمام نشدن سه ساله دوره او با توجه به وزن جعفری در درون سپاه و تاثیر منفی تغییر وی را نشان می دهد.

س: نقش و جایگاه محمد علی جعفری در سپاه چه بوده و تعویض او نشاندهنده چیست؟


تعویض فرماندهی نشانه شکست یک خط و راهبرده است. سابقه جعفری در مرکز راهبردی سپاه و تعیین خطوط جدید و فاکتهایی از رسانه های رژیم درمورد خط جدید سپاه علت انتصاب جعفری به فرماندهی سپاه بود. خطوطی که جعفری در ۱۲ سال گذشته سپاه بر مبنای سیاست مماشات دنبال کرده که همان خط جنگ متقارن ، خط سپاههای استانی در داخل مقابله با قیام ۸۸ و ۹۶ ، در خارج جنگ در سوریه و یمن و لبنان است. این بیانگر شکست خط سپاه در داخل کشور(استمرار قیام) و شکست خط سپاه در خارج (بادکنک مداخلات) می باشد.

س: جایگزین کردن سلامی نشانه چیست؟عزل جعفری شکست خط و استراتژی نظام ولایت فقیه


ج: جایگزینی سلامی آوردن یک سگ هار وحشی در ضعف مضاعف برای جلوگیری از ریزش در درون سپاه و تعویضی مثل آخوند ابراهیم رئیسی است. نقش سلامی علیه قیام ۸۸ و نیز در حمله به اشرف و نیز نقش او در امر موشکی نظام گواه این امر است.

س: چه انعکاسی این موضوع در درون رژیم داشته است؟


ج: انعکاس کیهان، خبرگزاری فارس، وطن امروز و سایر رسانه های سپاه یک موضعگیری کلیشه ای که نشانه بحرانی بودن وضعیت سپاه است و هیچکدام بر خلاف تعویض زمان جعفری یا رحیم صفوی قادر به اظهار نظر و اظهار نظر نیستند.

س: ارتباط این موضوع با فاجعه سیل، آوردن نیروهای حشد الشعبی چیست؟


ج: علت فاجعه سیل دزدی و غارت سپاه برای پیشبرد خط جنگ افروزی و تروریزم و همچنین سرکوب داخلی بوده است. آوردن نیروهای حشد الشعبی همین وضعیت بحرانی را در درون خود نیروهای سرکوبگر و سپاه هم نشان میدهد. اقدامی در راستای تعویض فرمانده سپاه و تعویض رئیسی است

س: چه پیامی تعویض فرمانده سپاه، برای مردم ایران و هواداران مقاومت دارد؟عزل جعفری شکست خط و استراتژی نظام ولایت فقیه


یکم. در نتیجه پایداری کانونهای شورشی در داخل کشور خط سرکوب سپاه در داخل ایران شکست خورده و در نتیجه فعالیتهای بین المللی سازمان در افشای سپاه، سیاست جنگ افروزی و موشک پرانی و قایق سواری سپاه هم شکست خورده است.
دوم. با تضعیف هرچه بیشتر سپاه همانطور که برادر مسعود در پیام ۱۲ گفتند ، آژیرهای سرنگونی رژیم به صدا در آمده و مسئولیت هرچه بیشتری بر دوش کادرها و کانونهای شورشی برای محقق کردن سرنگونی است.

مطالب مرتبط

برکناری پاسدار جعفری سرکرده کل سپاه و جایگزینی او با پاسدار سلامی توسط خامنه‌ای

عزل جعفری، شکست یک خط و یک استراتژی
لطفا به اشتراک بگذارید: