وزیر خارجه آمریکا-ائتلاف عظیم برای فشار مضاعف علیه رژیم و اقدامات آینده

وزیر خارجه آمریکا-ائتلاف عظیم برای فشار مضاعف علیه رژیم و اقدامات آینده

اظهارات وزیر خارجه آمریکا

در باره لغو معافیت‌های خرید نفت از رژیم آخوندی

۲ اردیبهشت ۹۸

تا ۴۰ درصد درآمد رژیم از فروش نفت حاصل می شود. این منبع پولی شماره یک رژیم است. پیش از اعمال تحریم ها، ایران تا میزان ۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی تولید می کرد. به طور کلی، تا به امروز، تخمین می زنیم که تحریم های ما رژیم را به خوبی از ۱۰ میلیارد دلار محروم کرده است. رژیم از این پول برای حمایت از گروه های تروریستی مانند حماس و حزب الله استفاده می کرد و همچنان در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به تولید موشکی اش ادامه می داد و این بحران انسانی در یمن را دامن می زد.  

امروز اعلام میکنم که دیگر هیچگونه معافیتی را اعطا نخواهیم کرد. ما به صفر ـ در تمامیتش خواهیم رفت. ما همچنان به اعمال تحریم ها و نظارت بر پیروی از آن ادامه خواهیم داد. هر کشور یا نهادی که با ایران ارتباط برقرار می کند، باید حساب کار خود را بکند و جانب احتیاط را بگیرد. ریسک آن قطعا ارزشش را ندارد.  

وزیر خارجه آمریکا دعاوی رژیم آخوندی در باره پشتیبانی آمریکا از مجاهدین را تکذیب کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار آسوشیتدپرس گفت :

ما از هیچ گروهی در خارج حمایت نکرده ایم ما در حال حمایت از مردم ایران هستیم. من اغلب با سئوالاتی روبرو میشوم که در مورد گروه‌های ایرانی در خارج است از جمله مجاهدین خلق. من هر بار که با کسی صحبت میکنم، و این بار هم (در تکزاس) با کسانی که اغلب در ایران فامیل دارند، میخواستم برای آنها روشن کنم که ما از مردم ایران حمایت می کنیم نه از هیچ گروه مشخصی و این سیاست دولت آمریکاست.

ثانیاً در رابطه با هدفهای ما، ما خوشحال می شویم که از هر طریقی به نتیجه برسیم . پرزیدنت همیشه روشن کرده است و ما برای سران رژیم ایران روشن کرده ایم اگر امریکاییان مورد حمله قرار بگیرند ما به جد پاسخ خواهیم داد. و بنابراین من فکر نمی کنم که هیچ شک و تردیدی در مورد این واقعیت وجود داشته باشد که اگر ما برای پاسخگویی به چیزی که قاسم سلیمانی یا رهبری نظام ایران و یا شبه نظامیان شیعه در جایی در جهان انجام دهند، ما هر وقت که آنها را پیدا کنیم به شیوه مناسب برای حفاظت از منافع آمریکا به آن پاسخ خواهیم داد  

در رابطه با هدفمان، ما آنها را مشخص کرده ایم. ما آنها را مشخص کرده ایم. ۱۲ مورد برای ما وجود دارد. هنگامی که ما به این موارد برسیم، خوشحال می شویم که دوباره با ایران به عنوان یک کشور عادی تعامل کنیم. اگر آنها آماده باشند تا پای میز بیایند و برای رسیدن به آن نتیجه مذاکره کنند، فوق العاده است. اگر نه، کارزاری که ما از آن زمان که دولت سر کار آمده تا کنون مشغول آن بوده ایم، آشکارا از زمان تصمیم رئیس جمهور برای خروج از برجام، این کارزار ادامه خواهد یافت. و ما این ائتلاف عظیم را برای انجام این کار درست کردیم.  

وزیر خارجه آمریکا پس از اشاره به افزایش خطرات تروریسم رژیم ایران در کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد که پس از نامگذاری سپاه پاسداران،آمریکا اقدامات دیگری را در هفته های آینده به اجرا خواهد گذاشت.

پمپئو در باره ماهیت و همگونی باندهای مختلف هیأت حاکمه در ایران در رابطه با ۱۲ ماده ای که سال گذشته مشخص کرد، گفت :

مساله این است که هر یک از سران رژیم ایران - که شامل رئیس جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف می شود، مفهوم پایه ای ماهیت این رژیم را پذیرفته است. بنابراین آنها پذیرفته اند که همین جمهوری اسلامی برای ایران روش مناسبی است که با آن تعامل کند – وقتی این را قبول کرده اند، به نظر ما، دیگر تفاوت های آنها، اغلب ناچیز است.

اگر شما فشار می آورید و از تلاش قاسم سلیمانی در عراق حمایت می کنید، اگر شما از تلاش نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله حمایت می کنید و از حماس حمایت می کنید، این مغایر با هدفهایی است که آمریکا معین کرده است.

سایت وزارت خارجه ۲۲آوریل۲۰۱۹
لطفا به اشتراک بگذارید: