سیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵ - سیل و خشم مردم

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « سیل و خشم مردم » ، « وضعیت مدرسه ها در مناطق سیل زده » و « گسترش بلای ملخ محصول تبهکاری در محیط زیست »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


خسارات شدید کشاورزان کلات بر اثر سیلسیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵


مجید مهدوی کلاته‌نو (کارگزار اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی) پیرامون سیل‌ اخیر در مناطقی از این استان، گفت: در روستای قلعه نو کلات آسیب‌های متعددی در زمینه زراعت، باغات و تخریب منازل مسکونی دیده می‌شود.

وی پیرامون محصولاتی که دچار بیشترین میزان خسارت شدند، گفت: در کلات عده‌ای از کشاورزان به کشت برنج می‌پردازند. سرعت و حجم بالای سیلاب اخیر موجب از دست رفتن کشت برنج کشاورزان شد. همچنین درختان بادام و گردو آسیب بسیاری دیدند. در موارد قابل توجهی، جو و یونجه‌هایی‌ هم که در باغات و بین درختان کشت شده بود، از بین رفته است.

نابودی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر و احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌ب


عزیز الله مهدیان کارگزار رژیم در بنیاد موسوم به مسکن گفت: طبق آخرین برآوردها در جریان وقوع سیل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که از بین آنها چیزی حدود ۵۷ هزار واحد تخریبی هستند و باید نوسازی شوند. معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته باید منتظر ماند تا در برخی از مناطق آب فروکش کند؛ چراکه احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌ب وجود دارد بنابراین آ‌ن واحدها هم باید تخریب و مجددا احداث شوند.

وضعیت خراب دانشگاهها به دلیل بدهی و تاخیر در پرداخت بودجهسیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵


رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به این سوال که آیا اعتبارات بودجه‌ای دانشگاه تربیت مدرس به طور مرتب داده می‌شود، گفت: وعده‌های خوبی مطرح می شود که این اعتبارات می‌رسد، اما همه دانشگاه‌ها از این بابت به زانو درآمده اند، زیرا ده‌ها میلیارد بدهی ایجاد شده و مدت‌هاست راجع به هزینه‌های غذا و اجاره‌های خوابگاه‌ها بدهکاریم. دولت هم قول داد و بعضا با مکاتباتش تایید کرد که بودجه ما را می‌دهد و ما هم تعهدات دریافت صد درصدی بودجه را ایجاد کردیم، ولی هنوز خبری نشده است.

خسارت سنگین به شهر اقلید دراستان فارس براثر سیل


عضو مجلس ارتجاع از اقلید فاش ساخت که ، در بارندگی های اخیر ۶۰۰ تا ۷۰۰ خانه در اقلید دچار آسیب دیدگی شدند و تعداد زیادی پل و زمین های کشاورزی تخریب شدند و طبق برآوردها حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان خسارت به این بخش ها وارد شده است.

هجوم ملخ به ایران و تهدید تخم ریزی آنانسیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵


عضو مجلس ارتجاع از رفسنجان گفت : ۷ استان کشور درگیر هجوم ملخها هستند. وی ادامه داد تخم‌ریزی‌ملخهایی که به ایران هجوم آورده اند مهم است به نحوی که این نگرانی وجود دارد که اگر در ایران تخم‌ریزی کنند قطعا سال آینده به جای اینکه عربستان کانون حضور ملخ‌ها باشد، ایران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حجم خسارات می‌تواند بسیار بالا باشد و اگر آن را کنترل نکنیم خسارت حضور ملخ‌ها به حدی است که زراعت و باغات را از بین می‌برند. حتی اگر در منطقه‌ای زراعت وجود نداشته باشد، چوب تیرهای برق یا خانه‌های چوبی را می‌خورند. در همین حال خبرگزاری حکومتی تسنیم گزارش داد که اراضی کشاورزی «زرین‌آباد» دهلران مورد هجوم دسته بسیار پرشماری از ملخ‌های صحرایی قرار گرفته است.

۹۵ میلیارد تومان خسارات پلدختر


کارگزار رژیم در شورای شهر پلدختر گفت: تاکنون میزان تخریب و خسارات پلدختر ۹۵ میلیارد برآورد شده است . وی افزود : به دلیل وجود حجم گل و لای در سطح خیابان‌ها، مغازه داران این شهر نمی‌توانند مغازه‌های خود را باز کرده و مشغول به کار شوند؛ به همین دلیل پاکسازی مغازه‌ها و فضاهای کسب و کار، یک ضرورت اساسی است.

وی در ادامه افزود: در سیل اخیر زیرساخت‌های میادین شهری و خیابان‌ها آسیب جدی دیده‌اند؛ هفت پارک که به طور کامل ناپدید شدند و مابقی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و همچنین پنج میدان از جمله میدان موسوم به بهشتی، رهبری، جهاد و شهدا، تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند. یکی از مشکلات مهم پلدختر بازسازی فوری سه کیلومتر دیوار ساحلی است که بر اثر این سیل تخریب شده و آب وارد ضلع غربی این شهرستان شده است.

گزارش اول « سیل وخشم مردم »سیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵


خشم و اعتراض مردم در مناطق سیل زده علیه بالاترین مقامات رژیم که صرفا برای تهیه «عکس» و سناریوهای خبری به مناطق سیل‌زده میروند یکی از ویژگیهای برجسته این دور از فضای اجتماعی است که گاه مثل مردم اهواز به شعار های کوبنده خود علیه نظام تبهکار آخوندی هم انجامیده، اینها تنها گوشه ای از آمادگی اجتماعی برای خیزش علیه مسببین این همه فجایع را به خوبی نشان می دهد . همکارانم در این زمینه گزارشی تهیه کردن که به دیدن آن می ریم

گزارش دوم « وضعیت مدر سه ها درمناطق سیل زده »


امروز گزارشی داریم از مدارس و وضعیت تحصیلی دانش آموزان در مناطق سیل زده . طبق اعتراف سرکرده آموزش وپرورش در خبرگزاری حکومتی ایسنا:‌« ۱۵۰۰ مدرسه در جریان سیل بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده واز این تعداد ۸۰ مدرسه کامل تخریب شده است» ووعده داد که امسال خیز بلندی برای استاندارد ومناسب سازی فضاهای آموزشی آسیب دیده برداشته می شود .

رژیمی که در حاکمیت ۴۰ساله به دلیل غارت سرمایه های مردم حداقل های محیط آموزشی هم برای دانش آموزان فراهم نکرده و دانش آموزان بسیاری از مناطق درزیر کپرها درس می خونن چطور می خواهد در عرض ۵ ماه این خیز بلند را آنهم به گفته خودش به کمک خیرین ودست کردن در جیب مردم انجام بده. به گزارشی در این زمینه توجه کنید .

گزارش سوم « هجوم ملخ ها »سیل و خشم مردم - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵


درحالیکه ۲۷ استان کشور درگیرمشکلات ناشی از سیل ویرانگر می‌باشند و ۱۲ میلیون از هموطنانمون در معرض خطر قرارگرفته‌اند، هجوم ۹۰ میلیارد ملخ صحرایی و همچنین ریزگردهای مرگبار به مناطق جنوب و غربی کشور وضعیت بحرانی را دراین مناطق تشدید کرده است .

در این رابطه رئیس بخش حفاظت از نباتات اعتراف میکند: «ملخ‌های صحرایی که به ۶ استان جنوبی یعنی بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان و کرمان حمله کرده اگر کنترل نشوند امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد». براین اساس گزارشی از این فاجعه زیست محیطی که معیشت مردم را در خطر جدی قرار داده است تهیه شده که توجهتون را به آن جلب می کنم

مطالب مرتبط

سیل و اعترافات حکومت و اعتراضات مردم – مجله اجتماعی

اعتراض سیل‌زدگان به بی‌احترامی کارگزاران رژیم در توزیع مواد در شوش و بی‌عملی آنها در زابل+ فیلم
لطفا به اشتراک بگذارید: