براساس یک تحقیق مؤسسه گالوپ ایران جزو ۱۰کشور غمگین جهان است

براساس یک تحقیق مؤسسه گالوپ ایران جزو ۱۰کشور غمگین جهان است

بر اساس نتایج یک تحقیق که از سوی موسسه آمریکایی گالوپ، ایرانِ تحت حاکمیت آخوندها در لیست ۱۰ کشور غمگین جهان قرار دارد. این کشورها به ترتیب عبارتند از چاد، نیجر، سیرالئون، عراق، ایران، بنین، لیبریا، گینه و کنگو، ۱۰ کشوری که مردمشان بدترین وضعیت را در سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اند .بر اساس این تحقیق به ‌طور متوسط از هر ۱۰ نفر چهار نفر اعلام کرده‌اند که زندگی روزمره‌شان با نگرانی ‌های بسیاری همراه است و از هر ۱۰ نفر سه نفر نیز گفته‌اند همواره دچار استرس هستند.

سایت مؤسسه گالوپ ۶/۲/۹۸

مؤسسه گالوپ نوشت: اگر چه کشورهای اسکاندیناوی مانند فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند معمولاً جزو خوشبخت‌ترین کشورهای جهان هستند و امسال نیز در فهرست شادترین کشورهای سازمان ملل قرار داشتند اما مصاحبه‌هایی که توسط مؤسسه گالوپ انجام شد، نشان داد احساس خوشبختی در میان مردم آمریکای لاتین بیش از مردم اسکاندیناوی است.

مردم ایران به‌دلیل سرکوب و فشارهای اقتصادی و اجتماعی که از رژیم آخوندی متحمل می‌شوند، به‌طور مداوم در معرض استرس و فشارهای مختلف از جمله نگرانی نسبت به وضعیت معیشت زندگی هستند.


در چنین شرایطی است که برای اکثریت مردم محروم و فقر زده، موضوعاتی نظیر شادی یا رضایت از زندگی معنا و مفهومی ندارد. زیرا شادی و نشاط اجتماعی در جامعه درگام نخست متأثر از رفاه و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه‌ است.


این دو موضوع یعنی آزادی و بهروزی در ایران تحت سرکوب و چپاول آخوندی موضوعیت ندارند؛ از این رو، شادی و نشاط نیز از جامعه رخت می‌بندد. در این نظام پلید آنچه که برای اکثریت مردم باقی می‌ماند غم و غصه نان آجر شده و آزادی از دست رفته‌شان است.


به‌دلیل این شرایط است که در سالهای اخیر ایران در زمره کشورهایی است که شادی و نشاط اجتماعی در آن در پایین‌ترین حد ممکن است.

لطفا به اشتراک بگذارید: