برایان هوک-رئیس جمهور آمریکا یک رویکرد جدید در مقابل رژیم پیش گرفته است

برایان هوک-رئیس جمهور آمریکا یک رویکرد جدید در مقابل رژیم پیش گرفته است

برایان هوک مسئول اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا رویکردی بی سابقه در اجرای تحریم علیه رژیم ایران در پیش گرفته است. برایان هوک که روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی صحبت می کرد گفت: دولت آمریکا منابع جدیدی را برای زیرنظر گرفتن موارد فرار از تحریم‌ها، و نحوه اجرای تحریم ها اختصاص داده است و بر این اساس، اکنون کشورهای سراسر جهان رویکرد واقعا متفاوت دولت کنونی از دولت‌های پیشین در قبال تحریم و پیامدهای نقض تحریم‌ها یا فرار از آنها را به خوبی می‌بینند.

همچنین

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت:‌ یک مافیای دینی و یک رژیم دزدسالار در تهران حاکم است.

برایان هوک گفت: آنها مردم خودشان را بی‌رحمانه غارت می‌کنند تا تمام این نیروهای نیابتی را در سراسر خاورمیانه - از لبنان گرفته تا سوریه، عراق، یمن، و بحرین - تأمین مالی کنند..

وی افزود: تحریم‌های ما، رژیم ایران هدف قرار داده است تا اساساً هزینه سیاست خارجی خشونت‌آمیز و بدخواهانه‌اش را افزایش دهد. حالا این رژیم باید انتخاب کند: یا رفتار کردن مانند یک کشور عادی را آغاز کند و یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد. این هزینه‌ای است که رژیم بابت رفتار کردن مانند یک رژیم قانون‌شکن می‌پردازد.

همچنین خبرگزاری رویترز نوشت برایان هوک روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:‌ ما تخمین می‌زنیم که تحریمهای ما از ماه مه ۲۰۱۸ تاکنون رژیم ایران را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد نفتی محروم ساخته است،»... وی افزود: « قبل از تحریم‌ها... رژیم ایران به‌طور سالانه ۵۰میلیارد دلار درآمد نفتی داشت.

کاخ سفید روز دوم اردیبهشت و با صدور بیانیه‌یی از تصمیم دونالد ترامپ برای تمدید نکردن معافیت خرید نفت از رژیم ایران برای دیگر کشورها خبر داد و اعلام کرد آمریکا با عربستان و امارات متحده عربی برای تامین نیاز نفتی کشورها توافق کرده است.

از زمان خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها توسط دونالد ترامپ، آمریکا به هشت کشور اجازه‌های ۱۸۰ روزه برای خرید نفت و میعانات گازی داده بود تا در این مدت منبع دیگری به جای رژیم ایران جایگزین کنند. این معافیت روز دوم مه به پایان می‌رسد.
لطفا به اشتراک بگذارید: