طرحهای حکومت جهت سر و سامان دادن به زندگی مردم سیلزده

حسین میرداماد:فروکش کردن سیل و طرحهای حکومت برای سر و سامان دادن به زندگی مردم سیلزده

آیا حکومت طرحی برای سر و سامان دادن به زندگی مردم سیلزده دارد؟

این روزها سیل درحال فروکش کردنه و بحرانهای پس از سیل سرباز کرده میخواهیم ببینیم که آیا رژیم طرح و برنامه ‌ای برای بازگرداندن مردم به حالت عادی وقبل از سیل داره یانه. همراه هستیم با حسین میرداماد تا به این موضوع بپردازیم
اگر روز اول سیل رو ۲۶ اسفند گذشته بگیریم تا امروز تقریبا ۴۰ روز از شروع سیل در استانهای گلستان و مازندران که اولین ها بودند میگذره.

هر چند که امروز هم معاون وزیر کشور رژیم گفت هنوز از بحران خارج نشدیم و ۲۸ جاده کشور رو هم به دلیل وضعیت بارشهای سیل آسا مسدود کردن اما در بیشتر مناطق سیل به میزانی فروکش کرده.

س: در برخی استانها وضعیت بحرانهای پس از سیل مواجهیم میخواهیم ببنیم رژیم چه طرح و برنامه ای برای اینکار داره؟


ج: ابعاد خسارتهایی که این سیل زده واقعا شایان این هست که یک کشور نه تنها خودش بلکه از بسیاری دولتها و سازمان ملل درخواست کمک کنه تا به داد مردمش برسن. اما از آنجایی که رژیم آخوندی ضد مردم ایرانه و هرچه مردم در مشکلات و مصائب دست و پنجه نرم کنن فکر میکنه بیشتر میتونه به حکومتش ادامه بده از این رو طرح و برنامه ای هم نداره.

به این مطلب امروز روزنامه حکومتی جهان صنعت هم اشاره کرده و می نویسه: « نگرانی‌ها حالا درباره چند ماه آینده است‌. در حال حاضر به نظر نمی‌آید در مناطق سیل‌زده برنامه‌ای برای سه ماه، شش ماه یا حتی یک سال آینده وجود داشته باشد و همه مسوولان در فکر عملیات هستند و در صحنه میدان حضور دارند و فقط جلسات را برگزار می‌کنند‌».

س: شما میگید رژیم هیچ طرح و برنامه ای برای رسیدگی به مردم در مناطق سیلزده نداره پس بالاخره برای امنیت خودش هم که شده باید کاری بکنه. این رو چی میگید؟


ج: البته یکسری وعده وعید میده اما در عمل کاری نمیکنه. اساسا دستگاه این رژیم برای بدبخت نگه داشتن مردمه. کدام قشر اجتماعی از دست این رژیم به امانه؟ یک سال و نیم پیش زلزله کرمانشاه رو داشتیم هنوز مردم در وضعیت ناهنجاری هستند.
گزارش داریم از سرپل ذهاب که دیروز بر روی اینترنت گذاشته شده و وضعیت اونجا رو نشون میده. با هم ببنیم

بله. مگه یادتون نیست چه وعده هایی میدادند برای رسیدگی به سرپل ذهاب الان بعد از یکسال و نیم اینه. در حالی که شما یک نگاه کنید به سونامی در اندونزی و ۱۴کشور اقیانوس هند ۶ ماه بعد این کشورها تمام خرابیهای این سیل عظیم و دریالرزه رو صفرصفر کردند و بهتر از قبلش کردند.

در همین خوزستان و مازندران و گیلان و گلستان سال ۹۵ سیل آمد یک ریال از خسارتهاش رو نپرداختن. بیشتر از یکماهه که از سیل گلستان میگذره هنوز بسیاری از جاده ها و روستاها زیر آبه چرا؟ مگر اینهمه امکانات و ماشین آلات شهرسازی و جاده سازی که در چنگ سپاه پاسداران هست نمیتونه این تضادها رو حل کنه؟ چرا ولی نمیخوان.

گزارشی روتلویزیون رژیم نشون داد یکماه بعد از سیل گلستان که هنوز هیچ چیزی به قاعده نیست. این رو هم با هم ببنیم. بحث جاده آق قلا اینچه برون و اینکه اگر سپاه خامنه‌ای اهل کار کردن بود میتونست همانطور که جاده ای زد که مردم رو بدبخت کرد کاری میکرد که آبها رو تخلیه میکرد. پمپهای بزرگ

س: شما میگید که رژیم نمیخواد مسئله مردم رو حل کنه. چرا؟ چه دلیل مشخصی دارین که این موضوع رو اثبات کنه؟


ج: دلایل متعددی هست. یکیش اینه که همه شون دزدن. شما ببینید روز دوم اردیبهشت ابوالفضل حسن بیگی، مجلس رژیم اعتراف کرد :« در سال ۱۳۹۷ شاهدیم بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار پول به خزانه برنگشته و اگر این اعتبارات به خزانه بر می‌گشت، چه کسی می‌توانست بگوید دلار بیش از هزار تومان بود.» غارت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی عمدتا توسط سپاه پاسداران.

خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت: از ۴۴ میلیارد دلار ارز صادراتی تنها حدود ۱۴ میلیارد دلار آن به سامانه نیما بازگشته است و تکلیف دو سوم ارزهای حاصل از صادرات کشور مشخص نیست. این خبرگزاری حکومتی افزود : اقلام عمده صادراتی کشور در سال ۹۷ عبارتند از: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و سایر کالاها. یادآوری می‌شود پالایشگاههای این محصولات اساسا در چنگ سپاه پاسداران است.

س: آیا این فساد و دزدی راه به کمک به مردم سیلزده هم برده؟


ج: اتفاقا هر موقع حادثه ای پیش میاد دزدهای حاکم بر میهنمون بیشتر خوشحال میشن چون راهشون برای دزدی بیشتر و بودجه تصویب کردن به اسم کمک به مردم و بالاکشیدن اون بیشتر میشه. قاضی‌پور نماینده مجلس: نمایندگان محترم در حین رسیدگی به این لایحه دولت با این سیلابها مواجه شدند ...

تمام دستگاههای اجرایی کشور از تمام بخشهای شبه دولتی خصوصی هزینههای هنگفتی را برای مبارزه با سیل و اسکان موقت انجام دادند اینها از کجا بیاورند؟ ارتش پول دفاع خود را سپاه پاسداران پول دفاع خود را برای ستاد حوادث الآن هزینه کرده پس ما باید به دولت اجازه بدهیم نسبت به پرداخت هزینه نیروهای مسلح مقتدرمان مرزبانیمان نیروی انتظامیمان اقدام نمایند ما قانون بنویسیم بودجه برایش ترتیب ندهیم عملیاتی نخواهد شد...

الان در استان خوزستان تمام نیروها آمادهباش هستند هر نیروی آمادهباش کلی هزینه دارد صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیشترین وقت و هزینه را برای این سیلابها گذاشته باید یک پولی به صدا و سیما بدهیم کارهای تبلیغاتی را صدا و سیما تعطیل کرده است ما باید جبران کنیم... حمله ملخ ها خب استاندار عزیز هرمزگان جهاد هرمزگان اگر پول ندهیم چطور با ملخ ها مبارزه کنند؟ ما باید برای هر مبارزه با حوادث پول مکفی در اختیار مدیران عزیز زحمتکش مان قرار بدهیم...

حمیده زرآبادی، مجلس رژیم: « امروز مردم به فساد و اختلاس و عدم شفافیت اعتراض دارند. مردم نسبت به بی‌عدالتی و تبعیض آشکارا شکایت دارند». صباغیان، مجلس رژیم: « مردم ناراضی اند، مشکل دارند، ما خودمان چند میلیون پول می گیریم مشکل داریم، واقعا مردم مشکل دارند هر جا ما میرویم دارند بد میگن فحش میدهند»!

یک تصویری هم داریم از خشم و اعتراض مردم به پاسدار قاسم سلیمانی در منطقه منصوریه خوزستان که با هم ببنیم.


وقتی با قاسم سلیمانی با اینهمه پاسدار این طور صحبت میکنند بقیه معلومند. مسعود رضایی،مجلس رژیم: «این مردم از تبعیض و بیعدالتی بیش از کمبود ها و تحریم ها عصبانی هستند و از دروغ گفتن بیشتر. آیا می‌دانید زندگی کارگران شبیه دوران بردگی است؟ با کمال تأسف بسیاری از مردم در تأمین نیازهای ابتدایی ناتوانند. این همه فساد اداری و مالی در دستگاههای دولتی و عمومی ناشی از چی است؟

آخوند فلاحتی نماز جمعه رشت۳۱ فروردین۹۸ نیز گفت: « چرا یک کسی یک‌باره می‌بینید یک مدت محدودی مسؤل می‌شود میلیاردها تومان پول دارد. با یک حقوق اندک می‌شود مگر میلیاردر شد؟ کاخ ها زد، رستورانها زد، دراگستورها زد و تالارها ساخت. از کجا می‌آورند؟!!»

س: خود خامنه ای در جریان این سیل بارها گفته که باید کمک کرد و باید در اولویت باشه در این مورد چی میگید؟


ج: اتفاقا سر گندیده نظام از همه در این زمینه پست تر و با ضدیت بیشتر با مردم هست. چون پول دست خودشه.صندوق توسع ملی دست خودشه. ببینید همین دیروز خامنه ‌ای در دیدار با کارگران : ملّت ما خوشبختانه ملّت یکپارچه‌ای هم هست؛ شما ملاحظه کنید، این قضیّه‌ی سیل که اتّفاق افتاد، کسی هم خیلی دعوت نکرد مردم را -ما یک وقتی در قضایای گوناگون اصرار میکنیم، دنبال میکنیم، مردم را دعوت میکنیم.

این دفعه اصلاً نیازی به این نبود- مردم خودشان مثل سیل به سراغ سیل‌زده‌ها رفتند. حادثه‌ای که امروز در کشور اتّفاق افتاده در مقابل تهاجم این بلای طبیعی -که سیل یک بلای طبیعی بود- خود این حادثه یک حادثه‌ی عظیمی است، حادثه‌ی مهمّی است، بیش از حادثه‌ی سیل اهمّیّت دارد.

جوانها از همه‌ی اطراف کشور راه افتادند رفتند، با محلّی‌ها و جوانهای محلّی همکاری کردند، کمک کردند، اموالی که اهدا کردند، کمکی که اهدا کردند، کمک جسمی‌ای که اهدا کردند، اینها خب چیزهای مهمّی است؛ این حوادث در کشور وجود دارد و همه‌ی اینها نوید‌دهنده‌ی یک آینده‌ی خوب است.

س: به سؤال آخر میرسیم و راهکار مردم در چنین شرایطی رو شما چی می بینید؟


ج: شوراهای مردمی.



مطالب مرتبط

تشکیل هیئت ویژه گزارش ملی سیلابها توسط آخوند روحانی

فروکش کردن سیلاب، برآمدن مهیب بحران
لطفا به اشتراک بگذارید: