طغیان رودخانه های استان گلستان به ویژه گرگان رود و آق قلا در محاصره سیل

طغیان رودخانه های استان گلستان به ویژه گرگان رود و آق قلا در محاصره سیل

با طغیان رودخانه های استان گلستان بویژه گرگان رود؛ بخش هایی از شهرستان آق قلا مجددا در محاصره سیل قرار گرفت

عصر جمعه ششم اردیبهشت ماه، با رسیدن سیلابهای گرگان رود، سد شمال یلمه خندان در آق قلا شکسته و آب به سمت شهر پیشروی کرد و مردم ناگزیر از تخلیه بخشهای بیشتری از شهر شده اند.

شماری از روستاهای این منطقه نیز در محاصره کامل سیل قرار گرفته است.

گزارشی از پیامدهای سیلاب و آبگرفتگی

با گذشت یک ماه از جاری شدن سیلابهای ویرانگر در استان خوزستان همچنان چندین روستا در شمال سوسنگرد ‌ در محاصره سیل قرار دارند . در این روستاها تنها با قایق می توان رفت و آمد کرد و مزارع کاملا زیر آب هستند.

۱۳ روستا در اطراف سوسنگرد در محاصره سیل قرار دارند .

با رسیدن سیلابهای ناشی از طفیان گرگان رود به آقا قلا، بامداد جمعه خانه های مردم در خیابان موحدین پرآب شد و مردم ناچار خانه های خود را تخلیه کردند. سیل در استان گلستان « محصول ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان را از بین برده است»

برخی از منابع حکومتی اعتراف می کنند که درشادگان ‌بیش از ۲۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خسارات جدی دیده و علاوه بر مزارع گندم و جو بیش از ۱۳۰۰ هکتار نخلستانها و۲۰ هکتار باغهای میوه خسارت های جبران ناپذیر دیده اند.

در موج اول سیل مردم گلستان با همبستگی بی‌نظیری کیلومترها سیل بند ایجاد کردند کاری که برای این نظام بی‌عرضه و خائن با تمامی ماشین‌آلاتش هیچ کاری نداشت اما نکرد

در موج دوم سیل آق قلا هم کاری نکرد

حتی اگر ده بار دیگر هم سیل بیاید آخوندها هیچ کاری نخواهند کرد زیرا آخوندها و پاسداران جنایتکارشان از عمق وجود پلیدشان می‌خواهند مردم در سیل و غم و ناامیدی دست و پا بزنند تا شاید این‌گونه دیکتاتوری کثیف آنها از دم تیغ انقلاب مردم در امان بماند!

روز ۶اردیبهشت ۹۸خبر شکستگی سدهای کیسه‌ای در شمال آق قلا در منطقه یلمه خندان منتشر شد. سؤالی که در خارج از این منطقه برای مردم ایجاد شد این بود که این بار چرا اینها که این همه از رسیدگیها و مرمت ها داد سخن می‌دادند وضعیت به‌حالت اول برگشت، اما خود مردم همان شهر و اطراف آن که از بی‌عملی و وعده‌های تو خالی سردمداران رژیم به‌خصوص روحانی خبر داشتند هیچ تعجبی نکردند و برایشان قابل پیش‌بینی هم بود کما این‌که در یک کلیپ پر معنی جوانی دلاور از همان خطه خطاب به مقامات رژیم به کنایه گفت بیایید آب همه جا را گرفته عکس بگیرید تا آلبوم‌های عکستان تکمیل شود.

روز جمعه ۶اردیبهشت ۹۸هم یکی از شهروندان از آق قلا اطلاع داد که مردم برای جلوگیری از سیل و بستن سیلبند خودشان را به محل سد کیسه‌ای شمال یلمه خندان رسانده‌اند. اما ارگانهای حکومتی حضور ندارند. حتی یک بیل مکانیکی که در محل هست، گازوییل ندارد و قابل استفاده نیست و تا ساعتهایی دیگر احتمال غرق شدن بیل مکانیکی بسیار زیاد است. این شهروند افزود که ارگانهای حکومتی فقط آمدند و عکس و فیلمهایشان را گرفتند و رفتند.
لطفا به اشتراک بگذارید: