رویترز-اقدام شرکتهای نفتی برای تامین خرید نفت از دیگر کشورها غیر از رژیم ایران

رویترز-اقدام شرکتهای نفتی برای تامین خرید نفت از دیگر کشورها غیر از رژیم ایران

به گزارش رویترز، شرکتهای نفتی کره جنوبی که بزرگترین خریدار نفت تصفیه شده از رژیم ایران هستند برای خریداری نفت از دیگر کشورها وارد اقدام شده‌اند. هم چنین دولت آمریکا به به چین که بزرگترین مشتری نفت رژیم ایران است، اطلاع داده هیچ مهلتی برای معافیت از تحریم نفتی رژیم در نظر گرفته نشده است.

درهمین حال، گزارشها حاکیست که به دنبال تماسهای رئیس جمهور آمریکا با کشورهای صادر کننده نفت به منظور تامین نفت بازار جهانی پس از تحریم رژیم آخوندی، روز جمعه قیمت نفت حدود سه درصد کاهش یافته است.

رویترز ۷/۲/۹۸

خبرگزاری رویترز گزارش داد: همزمان با تأکید مجدد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر گفتگو با کشورهای عضو اوپک برای افزایش تولید، بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک و نفت خام سبک برنت دریای شمال، در معاملات روز جمعه در بازار نیویورک حدود دو دلار کاهش یافت.

قیمت نفت خام سبک وست تکزاس اینترمدیت یک دلار و ۹۱ سنت کاهش یافت و به ۶۳دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت را با ۲ دلار و ۲۰ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

رویترز ۷/۲/۹۸

دونالد ترامپ روز جمعه گفت: قیمتهای بنزین پایان آمده است. من با اوپک تماس گرفتم و خواستم که قیمتها را پایین بیاورند. وی افزود: با عربستان و سایرین درباره افزایش جریان نفت صحبت کرده‌ام.

توئیتر ترامپ ۷/۲/۹۸

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد، شرکتهای نفتی کره جنوبی بزرگترین خریدار نفت تصفیه شده از رژیم ایراننند برای خریداری نفت از دیگر کشورها وارد اقدام شده‌اند.

رویترز۶/۲/۹۸

رویترز هم‌چنین خبر داد: جمعه شب دو مقام دولت ترامپ اعلام کردند دولت آمریکا به صورت بسیار شفاف به چین که بزرگترین مشتری نفت رژیم ایران است، اطلاع داده هیچ مهلتی به چین برای معافیت از تحریم نفتی رژیم ایران در نظر گرفته نشده است.

خبرگزاری رویتر۷/۲/۹۸

هند نیز پیش از این اعلام کرده بود کشورش آماده تأمین نیازهای نفتی‌اش از دیگر کشورهاست.

این در حالیست که کارشناسان رژیم با هراس از پیامدهای قطع خرید نفت چین و هند نوشتند: کشورهایی مثل هند و چین نقش اساسی دارند. مناسبات نظام با این دو کشور در این شرایط بسیار مهم است و باید آنها را مجاب کنیم که به خرید نفت ادامه بدهند در غیر این صورت سایر کشورها ریسک خرید نفت ما نخواهند پذیرفت و فشار زیادی به نظام وارد می‌شود.

سایت جماران ۶/۲/۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: