هجوم ملخ های صحرایی به استان ایلام و عدم اقدام رژیم

هجوم ملخ های صحرایی به استان ایلام و عدم اقدام رژیم

علاوه بر ۶ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان که مورد تهاجم ملخ های صحرایی قرار گرفته اند، استان ایلام مورد تهاجم قرار گرفت و دسته های میلیونی ملخ وارد این استان شدند.

رسانه های رژیم با اشاره به ۸۴ بار هجوم ملخ های صحرایی به ۶ استان جنوبی کشور می نویسند از بهمن ماه گذشته تاکنون تنها عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به این آفت در کشور انجام شده در صورتیکه می باید حداقل ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع و باغها سم پاشی شوند.

تابناک ۹۸۰۲۰۶

این روزها استانهای جنوبی ایران با مصیبت تازه‌یی مواجه شده‌اند: هجوم ملخ‌ها به ایران و سیلی پشت سیلی دیگر. آیا این هجوم جدید است؟ سابقه امر چیست؟ اقدامات رژیم در برابر این سیل جدید چه بوده و چرا شاهد چنین گسترشی از ملخ هستیم؟

تا این ساعت رسانه‌های حکومتی گزارش کرده‌اند که ۶استان ایران درگیر تهاجم ملخ‌ها شده‌اند. سؤال این است آیا این پدیده ناگهانی بوده یا سوابقی داشته است؟

واقعیت این است که این پدیده سوابق طولانی طی سال‌های اخیر داشته و به‌دلیل بی‌عملی حاکمیت، امکان رشد و گسترش پیدا کرده است. در مورد هجوم اخیر ملخ‌ها باید یادآور شد که از اواخر دی ۱۳۹۷سازمان خواربار و کشاورزی ملل ‌متحد (فائو) بعد از اولین هجوم ملخ‌ها از سواحل جنوبی ایران در ژانویه گذشته، لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی در ایران را مورد تأکید قرار داد و خطر آتی را گوشزد کرده بود.

سایت عصر ایران هم ضمن اعتراف به این‌که در ۶۰سال گذشته چنین فاجعه زیست محیطی نداشتیم، می‌نویسد: «در سال ۱۳۴۰یک‌بار ملخ‌ها به زمینهای کشاورزی حمله کردند که بالغ بر ۲میلیون و ۵۰۰هزار هکتار زمین آسیب دید».
لطفا به اشتراک بگذارید: