سرخوردگی سران رژیم پس از شکست تلاشهای ظریف در سفر به آمریکا

سرخوردگی سران رژیم پس از شکست تلاشهای ظریف در سفر به آمریکا

به دنبال سفر جواد ظریف به آمریکا و منت‌کشیهای ذلیلانه وی در رابطه با ترامپ، مهره ها و رسانه های رژیم با سرخوردگی نوشتند: آمریکایی‌ها اعلام داشتند ما این پیام را شنیدیم ولی استقبالی از این پالس مثبت (نظام) نکردند.

کلان ضربه های لیست گذاری سپاه پاسداران و تصمیم آمریکا برای لغو معافیتهای خرید نفت از رژیم ، تنزل موقعیت رژیم و تضعیف کیفی آن را به دنبال داشت و استغاثه های جواد ظریف درسفرش به ‌آمریکا یک نمود بارز آن است.

یک رسانه حکومتی با عنوان «رمزگشایی از سفر غیرمعمول ظریف به آمریکا» می نویسد:

تصمیم‌گیران (نظام) به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مشخصا جان بولتون و مایک پومپئو را دور بزنند و مستقیما باب گفتگو با دونالد ترامپ را بگشایند. ظریف بخوانید(نظام) برای انجام این کار، تاکتیک حساسی را در پیش گرفته است که ریسک‌های قابل‌توجهی دارد.سفر فعلی ظریف با سفر‌های قبلی او به این کشور تفاوت معناداری دارد. ظریف در دوره حضورش در نیویورک سیگنال‌های آشکاری برای مذاکره با آمریکا ارسال کرده و مکررا از «میز مذاکره» و «داشتن اختیار» صحبت کرده است.

اما شرایط فعلی در واشنگتن به گونه‌ای است که زمینه‌سازی برای مذاکرات، حتی از خود مذاکرات هم دشوارتر است. حتی اگر ظریف موفق شود با ترامپ دیدار کند، این دیدار به معنی مذاکره نخواهد بود، بلکه مذاکرات واقعی برعهده پمپئو و بولتون خواهد بود.

درحالیکه پیشنهاد ظریف برای مبادله زندانیان با آمریکا و انگستان ،از سوی آمریکا بلافاصله رد شد و وزیر خارجه انگلستان نیز آن را به عنوان یک دسیسه کثیف دیپلوماتیک محکوم کرد،تاجیک، سفیر سابق رژیم در اردن گفت: اینکه آمریکایی‌ها اعلام داشتند ما این پیام را شنیدیم ولی استقبالی از این پالس مثبت از سوی (نظام) نکردند، به‌خوبی نشان می‌دهد که ما در ابتدای کار قرار داریم. این سفر ظریف با یک هماهنگی داخلی صورت گرفته است. علت مصاحبه او با فاکس نیوز نشان دهنده این است که ظریف می‌خواهد با ترامپ مستقیما صحبت کند.

یک رسانه حکومتی نیز نوشت: اینکه ظریف برچه اساسی می گوید ترامپ دنبال جنگ با جمهوری اسلامی نیست راهنوز روشن نکرده است و بیشتر به وعده های ترامپ درزمان مبارزات انتخاباتی استناد میکند. آیابرخی تحلیلها را باید باورکرد که حضور ظریف درنیویورک برای نشان دادن چراغ سبز به رهبری آمریکاست؟ می دانیم جمهوری اسلامی در مقاطع خاص واجد شرط انعطاف پذیری است.

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: راهبردی برای مذاکره بین ایران و آمریکا وجود ندارد اگر راهبردی هم وجود داشته باشد، دولتی نیست

سایت پاسدار محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام آخوندی با ناامیدی از نتیجه ندادن تشبثات نوشت:

با این حال، به نظر می رسد پاسخ وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد ظریف، نشان دهنده رویکرد غیرتعاملی و یکجانبه محور آمریکا باشد. جایی که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جمهوری اسلامی ابتدا باید بخشی از زندانیان آمریکایی که از نظر آن ها بی گناه هستند بدون هیچ مبادله یا مذاکره ای آزاد شوند.

درهمین حال، حسین شیخ الاسلام، سفیر سابق رژیم در سوریه برای توجیه این دست و پازدنها، گفت: این اقدام جمهوری اسلامی در راستای گرفتن بهانه از دست ترامپ و مشاوران جنگ افروزش است.

اما آشنا مشاور آخوند روحانی، با دم زدن از اقتدار نظام آنهم درحضیض ذلت، سخافت را به اوج رساند و گفت:«ظریف و قاسم سلیمانی دو روی سکه اقتدار نظام هستند».!!

 
لطفا به اشتراک بگذارید: