مقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۶ - مقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « مقاومت سیلزدگان در برابر دستورات بی پایه رژیم » ، « سرقت هدایای سیلزدگان توسط ارگانهای حکومتی » و « فریاد مردم سیلزده از نبودن رسیدگی »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


افزایش ۹ درصدی مصدومین ناشی از حادثه کار در مازندرانمقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی


علی عباسی مدیر کل پزشک قانونی استان مازندارن گفت :در سال گذشته تعداد ۸۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که همگی مرد بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت. وی همچنین افزود: عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است . همچنین تعداد ۹۱۳ نفر مصدوم (۸۶۹ مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار در مازندران به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

هزینه خانوار در فروردین ۵۱ درصد بیشتر از پارسال شد


امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار رژیم اظهار داشت: خانوار‌ها، ٥١,٤ درصد بیشتر از فروردین پارسال برای خرید یک "مجموعه کالا و خدمات یکسان" پرداخت کرده‌اند، اما نرخ تورم در ۱۲ ماه اخیر حدود ۳۱ درصد است که البته رقم بالایی است.
وی با اشاره به ارقام اعلام شده برای برخی از کالا‌ها اذعان کرد که قیمت پیاز ۴۵۰ درصد و رب گوجه فرنگی ۲۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

کاهش واردات و صادرات در سال ۹۷


بر اساس آمارهای تجارت خارجی صادرات ۴۴ میلیارد دلاری ایران در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۲.۵ میلیارد دلاری و واردات نیز با کاهش ۱۲ میلیارد دلاری مواجه شده است.

غارت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی عمدتا توسط سپاه پاسداران


خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت: از ۴۴ میلیارد دلار ارز صادراتی تنها حدود ۱۴ میلیارد دلار آن به سامانه نیما بازگشته است و تکلیف دو سوم ارزهای حاصل از صادرات کشور مشخص نیست. این خبرگزاری حکومتی افزود : اقلام عمده صادراتی کشور در سال ۹۷ عبارتند از: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و سایر کالاها. یادآوری می‌شود پالایشگاههای این محصولات اساسا در چنگ سپاه پاسداران است.

نرخ بیکاری دراستان کردستان بیش از ۴۵ درصد استمقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی


نماینده رژیم درمجلس ارتجاع گفت: علیرغم اینکه چند روز پیش یکی از مسئولان نرخ بیکاری را در کردستان حدود ۱۳.۶ درصد اعلام کرده بود باید گفت که چنین چیزی صحت ندارد و نرخ بیکاری کردستان بیش از ۴۵ درصد است. در کردستان، شهرها بیشتر از روستاها و زنان بیشتر از مردان بیکارند؛ در تابستان ۹۶، مرکز آمار، نرخ بیکاری زنان شهری ۱۵ تا ۲۴ ساله در استان کردستان را ۷۸.۶ درصد اعلام کرد.

افزایش قیمت گوشت گوسفند و مرغ درماه رمضان


فعالان بازار معتقدند حداقل در هفته منتهی به ماه رمضان و ۳ روز ابتدای این ماه افزایش قیمت رخ خواهد داد. علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی،قیمت هر کیلوگرم لاشه داخلی را ۸۸هزار تا ۹۰هزار تومان و لاشه وارداتی با ارز نیمایی را ۸۱هزار و ۵۰۰تومان عنوان کرد. مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، گفت: قیمت مرغ در روزهای آینده و ماه رمضان را افزایشی پیش بینی کرد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در دوازده ماهه سال ۹۷ میزان افزایش قیمت گوشت قرمز و ماکیان ۴۸.۲ درصد بوده است.

نابودی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر و احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌بمقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی


عزیز الله مهدیان کارگزار رژیم در بنیاد موسوم به مسکن گفت: طبق آخرین برآوردها در جریان وقوع سیل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که از بین آنها چیزی حدود ۵۷ هزار واحد تخریبی هستند و باید نوسازی شوند.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته باید منتظر ماند تا در برخی از مناطق آب فروکش کند؛ چراکه احتمال نشست برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن آ‌ب وجود دارد بنابراین آ‌ن واحدها هم باید تخریب و مجددا احداث شوند.

گزارش اول « مقاومت سیلزدگان در برابر دستورات بی پایه رژیم »


با فروکش کردن آب درمناطق سیل زده تازه آغاز بحرانی دیگر برای مردم بلا دیده است از این رو مردم سیل زده را به شدت نگران آینده نامعلوم خود کرده ، یکی از زیرساخت‌های اقتصادی که بیشترین آسیب‌ها را از سیل اخیر دیده است، بخش کشاورزی است. با توجه به این‌که فصل بهار در بسیاری از استانهای سیل‌زده کشور، فصل برداشت محصول بود در نتیجه ابعاد خسارت سیل به بخش کشاورزی فاجعه‌بار شد
. مقامات رژیم با کوچک‌نمایی زیانهای سیل، خسارت سیلاب‌های اخیر بر زمین های کشاورزی را حدود یک‌میلیون هکتار گزارش می‌دهند. به گوشه ای ازحرفهای مردم در رابطه با انهدام زمین های کشاورزی توجه کنید .

گزارش دوم «سرقت هدایای مردم توسط سپاه پاسداران »مقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی


در مقابل رژیم تبهکار آخوندی که قسی و غارتگر است، مردم ایران با همه فقر و ناداری، هنگام بروز فاجعه سیل به یاری هموطنانشان می‌شتابند، این کار بسیارانسان دوستانه را در هنگام بروز همه بلایای طبیعی ازسوی مردم درهمه سالیان دیده‌ایم .
اما ازسوی دیگر نیروهای سرکوبگر رژیم نه تنها مانع از کمک رساندن مستقل مردمی به مردم سیل زده میشود بلکه دست به سرقت وغارت اجناس هدایای می زنندکه با هزار زحمت ورنج برای مردم سیل زده فرستاده شده . بنابرگزارشاتی که از سوی خود مردم از دزدی وغارت سپاه پاسداران منتشر شده گزارشی تهیه کردیم که توجهتون را به آن جلب می کنم.

گزارش سوم « فریاد مردم سیلزده از نبودن رسیدگی »


به اعتراف مدیر کل روابط عمومی سازمان مدیریت بحران،‌ در جریان سیل ۲۵ استان از ۳۱ استان کشور دچار سیل شدند و ۲۳۵ شهر و ۴۳۰۴روستا تحت تاثیر خسارات سیل قرار گرفتند. حدود ۱۰ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و غیرمسستقیم این سیلمقاومت سیلزدگان و دستورات حکومتی - مجله اجتماعی قرار گرفتند

۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیاز به بازسازی کامل دارند و ۴۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیازمند تعمیر هستند. وحدود ۴۰۰ هزار نفر تخلیه اضطراری شدند. با این همه هیچ کمک جدی برای رسیدگی به مردم سیل زده انجام نشده و مردم این مناطق فریادشان از ظلم وبیداد بلند است . با هم به دیدن گوشه ای از درد ورنج مردم سیل زده میریم . با ما در این گزارش همراه باشید.

مطالب مرتبط

سیل و خشم مردم – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۵

سرریز ناگزیر خشم(۱) / گزارش تصویری از شهرهای سیل‌زده پلدختر، معمولان و آق قلا
لطفا به اشتراک بگذارید: