سالگرد حماسه درخشان و درس ماندگار در ۱۲ و ۱۹ اردیبهشت۶۱

سالگرد حماسه درخشان و درس ماندگار در ۱۲ و ۱۹ اردیبهشت۶۱

۱۲ و ۱۹اردیبهشت سالگرد حماسة درخشان و درس ماندگار

بیش از ۶۰ تن ازفرماندهان و مسئولان و کادرهای مجاهدین خلق ایران

و این صدای آنها و همة شهیدان است که که در هر زمان و هر مکان در خیزشها و قیامها خلق قهرمان ایران شعله می کشد و ایران زمین را از حس حضور آن خاموشان پرخروش سرشار می کند.

قهرمانانی که در روزهای ۱۲ و ۱۹اردیبهشت در سال ۱۳۶۱، با نبرد قهرمانانه در برابر گله های تا دندان مسلح پاسداران خمینی جلاد که پایگاههای آنها را محاصره کردند تا آخرین گلوله جنگیدند و حماسه های درخشانی از رزم و پاکبازی را رقم زدند. در آن روزها بیش از ۶۰ تن از فرماندهان، مسئولان و کادرهای مجاهدین و در رأس آنها فرمانده والا مقام، مجاهد شهید محمد ضابطی سرفرازانه به شهادت رسیدند. نبرد چنان سترک بود که دشمن وحشی به رغم بسیج انبوه پاسداران در رویارویی با آن مجاهدان قهرمان کم آورد و از هوا و با هلی کوپتر هم پایگاهها را زیر آتش سنگین قرار داد، اما کوهمردان و شیرزنان مجاهد خلق، با قهرمانی و آتش توفنده و رزم انقلابی، ساعتها و تا آخرین نفس جنگیدند و درسهای ماندگاری در مسیر مقاومت سازش ناپذیر برای سرنگونی دیکتاتوری هار دینی را بر جای گذاشتند.

و بدین سان، در آن ایام که شب تاریک خمینی تازه آغاز شده بود در بحبوحه تنوره کشیدن خمینی جلاد و در اوج سرکوب وحشیانه دهه ۶۰ با تیربارانها و قتل عامهای روزمره طنین گلوله ها و پاکبازی حماسی قهرمانان مجاهد خلق فضای ارعاب و خفقان و نغمه های شوم خیانت و تسلیم را درهم می شکست. به ویژه رشادت شیر زنان مجاهد خلق در مناطق مختلف تهران، ؛ در مقابله با ارتجاع و تروریسم تحت نام اسلام، درسهای ماندگاری در تار و پود تاریخ معاصر ایران ثبت کرد و به مثابه خون جاری دوران، جریان یافت و در صفوف ارتش آزادیبخش ملی ایران و نبردهای صلح و آزادی علیه جنگ و سرکوب خمینی به گل نشست، در پایداری و مقاومتهای حماسی مجاهدان آزادی دراشرف و لیبرتی بالا و بالاترگرفت و با هجرت بزرگ مجاهدین به استراتژی هزار اشرف و کانونهای شورشی ارتقا یافت تا رو در روی فاشیسم مذهبی و جنایت علیه بشریت ازسوی دیکتاتوری خون آشام ولایت فقیه، و در برابر کانون صدور ارتجاع و تروریسم، چه در میهنمان ایران و چه دراین منطقه از جهان، جاری و جاودانه شود و درسهای جدیدی از فدا و پاکبازی، به مثابه مشعلهای فروزان و راهنما، برافروزد. 

از سخنرانی مسعود رجوی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۳

زمین و دامن اجتماعی و مجاهد پروری که به ما امکان می دهد در دامنش ستارگان شبکوب, راهگشا و پیشتازی از قبیل ۶۰ شهید امروزمان را پرورش بدهیم و خونهایی که به بالا می روند و به آسمان می روند و بعد باز می گردند, آسمانی که دارای بازگشت هست, باران داره, عقیم نیست, نازا نیست. یعنی خونهایی که به صورت شبنم آگاهی, بصورت امواج آزادی, بصورت توفان مقاومت, دو مرتبه باز می گردد و در این مسیر در این رفت و بازگشت, از آنجاییکه یک سیکل بسته نیست, دور نیست, ارتقاست و تکامله, قول فصل را محقق می کند, تمیز را جدایی خبیث از طیب را, تکامل مرز بندیها را, ارتقاء انقلاب را از حالت قاطی, از حالت درهم و مخدوش شده, مرزها را جدا می کند. چرا که باید نشان بدهد که در هر کجا چی هست. کما اینکه در این رفت و بازگشت فصول معلوم می شود که هر دانه ای که در زمین کشته شده, ماهیتش چی بوده, چه میوه ای دارد و راه به کجا خواهد برد. هیچکدام از اینها هزل نیست, ابتذال نیست, واقعیت سرسخته. به سر سختی مقاومتی که شما پیش بردید و باز هم پیش خواهید برد و انشاءالله به نتیجه هم خواهید رساند در داخل خاک وطنتان.
لطفا به اشتراک بگذارید: