نیتان سیلز-برای لیستگذاری تروریستی کاندیدایی بهتراز پاسداران نمی شناسیم

نیتان سیلز-برای لیستگذاری تروریستی کاندیدایی بهتراز پاسداران نمی شناسیم

نیتان سیلز، هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا که درباره لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران صحبت می کرد، گفت: یکی از توطئه‌ها در پاریس یک گردهمایی سیاسی را در هدف خود قرار داده بود.

هماهنگ‌کننده ضدتروریسم در وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با سایت مؤسسه بروکینگز، درباره تهدیدهای تروریستی در جهان گفت: سال پیش شاهد بودیم که ماموران رژیم ایران ۲ توطئه برای حمله در قلب اروپای غربی انجام دادند یکی در پاریس علیه یک گردهمایی سیاسی بود و دیگری در دانمارک بود. برای همین است که دولت ترامپ به لحاظ تاریخی در رابطه با اعمال تحریم ها علیه رژیم ایران بخاطر این که از تروریسم حمایت می‌کند، قاطع بوده است.

نیتان سیلز افزود: رژیم ایران اصلی ترین کشور حامی تروریسم است. سالانه با یک میلیارد دلار نیروهای نیابتی مختلف تروریست خود را تامین می کند و عوامل حکومت ایران خود به طور مستقیم در تروریسم شرکت دارند. آنها از مرز صرفاً حمایت از تروریسم عبورکرده و عملاً در تروریسم شرکت دارند و برای همین است که چند هفته پیش وزیر خارجه آمریکا سپاه پاسداران انقلاب را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کرده است.

هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: این اولین باریست که آمریکا از اختیارات لیست گذاری تروریستی خود علیه یک دولت استفاده می کند. برای لیست گذاری تروریستی، کاندیدایی بهتر از سپاه پاسداران نمی‌شناسیم.

رژیم ایران برخلاف هرکشوری درجهان از تروریسم بعنوان ابزاری برای بقای حاکمیت خود استفاده می کند و درست به همین دلیل ابراز اعمال تروریسم این رژیم لیست‌گذاری شده است.

همچنین

ژنرال الکساندر افزایش تروریسم سایبری رژیم آخوندی را یکی از نگرانی‌های اصلی خود توصیف کرد و در تشریح علت این نگرانی گفت:‌ «خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، تنش بین دو کشور را افزایش داده است. این تنش در آینده بیشتر خواهد شد چرا که آمریکا درصدد است کشورهای بیشتری را به تحریم نفتی رژیم ایران بکشاند».


ژنرال الکساندر ضمن یادآوری تروریسم سایبری رژیم پس از اعمال اولین دور از تحریم‌ها علیه رژیم در دوران اوباما در هنگامی که او رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا بود گفت: در آن زمان رژیم ایران دست به یک سری از حملات به سایتهای عمومی مؤسسات مالی آمریکا زد. این بار رژیم ایران می‌تواند نقشه‌های مخرب‌تری را داشته باشد».

لطفا به اشتراک بگذارید: