دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۸ - دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان

مطالب این شماره مجله اجتماعی اقتصادی:

مهمترین اخبار اجتماعی اقتصادی و گزارشات: « آق‌قلا دوباره زیر آب رفت » ، « دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان » و « ویرانگری سیل در سیستان و بلوچستان »

اخبار مجله اقتصادی اجتماعی


عبور سکه از مرز پنج میلیون و افزایش نرخ دلاردروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی


یکی از کارگزاران رژیم به نام کشتی آرای گفت: نرخ هر دلار آمریکا به ۱۴ هزار ۳۰۰ تومان رسیده بود. و نرخ سکه تمام طرح جدید به بالای ۵ میلیون افزایش یافته است پس می‌توان گفت نرخ هر سکه در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۱۰۰ هزار تومان و در هشت روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان یعنی ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی مسکن در شیراز و مهاجرت به حاشیه شهرها


تابنده‌ماه رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز می‌گوید: قیمت منزل در شــیراز ۱۰۰ درصد افزایش داشــته اســت بنابراین تسهیلات بانکی به هیچ دردی نمی خورد و وام مســکن هم خیلــی نتوانسته تاثیری بر روی خانــه‌دار شــدن مردم داشــته باشــد. در حال حاضر شــاهدیم افرادی که زمانی در مراکز شهر مستاجر بودند به دلیل نداشتن قدرت پرداخت، برای سکونت به حاشیه شهر روی آورده‌اند.

بازماندن ۷۳۰ هزار دانش‌آموز سیل‌زده از تحصیل طی دو هفته


تقی‌زاده کارگزار رژیم در آموزش پرورش استان خوزستان گفت: ۱۴ منطقه در استان خوزستان درگیر سیل شدند و طی دو هفته ۷۳۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، اما مناطقی که به طور مستقیم دچار سیل و آبگرفتگی شدند، حدود ۵۲ هزار دانش‌آموز از تحصیل محرومند.

مرگ کارگران عسلویه بخاطر نبودن هیچ گونه رسیدگی بهداشتی محیط کاردروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی


کارگران عسلویه همیشه نسبت به کار درمحیط گازهای سمی اعتراض داشتند. بالاخره محمدرضا یوسفی‌پور (مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز) با تاکید بر اینکه صنعت گاز، خطرناک‌ترین صنعت بعد از صنعت هسته‌ای است، گفته‌های کارگران را تایید کرد.

میزان بیماری و رنج کارگران آن اندازه است که برخی از آنها بعد از ده سال کار با تحمل بیماری‌های مختلف با دنیا وداع می‌کنند. این درحالی است که پول و ثروت ناشی از فروش گاز به جیب سرکردگان سپاه و کارگزاران بالای دولتی ریخته می شود و هیچ اقدامی جهت بهبود وضع کارگران انجام نمی شود.

خسارت بیش از ۱۰۰۰ واحد بهداشت درمناطق سیلزده


محمد شریعتی (کارگزار رژیم در وزارت بهداشت ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیش از ۱۰۰۰ واحد ما در طی این سیل تاکنون آسیب دیده است . شریعتی تصریح کرد: در لرستان به خصوص روستاها، گلستان و خوزستان و دیگر استان‌ها خساراتی را داشتیم . همچنین مشکلاتی نظیر فاضلاب، زباله، اجساد دام‌های رها شده هنوز برطرف نشده است.

از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تنها ۱۰ میلیارد به کشور بازگشته


سرکرده رژیم در وزارت اقتصاد اظهار داشت: از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است. به این ترتیب ۳۰ میلیارد دلار پولهای مردم ایران در خارج کشور غارت شده است. یادآوری می‌شود که اساسا صادرات غیر نفتی شامل محصولات پتروشیمی و میعانات گازی می‌شود که تماما در چنگ سپاه پاسداران می‌باشد

تحویلدهی ۹۰۰ بنگاه دولتی به بخش خصوصیدروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی


رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت : از مجموع ۲۰۰۰ بنگاه و شرکت قابل واگذاری تا به امروز حدود ۹۰۰ بنگاه که دولت در آنها سهام داشته به بخش خصوصی واگذار شده اند. لازم به ذکر است که فروش این بنگاها با نازل ترین قیمت به سرکردگان ، آقازاده ها و سرکردگان سپاه به اسم بخش خصوصی انجام می شود و تمامی سرمایه های ملی کشورمان به کیسه این غارتگران می ریزد.

...........................................

گزارش اول « آق‌قلا دوباره زیر آب رفت »


آق قلا باردیگر زیر آب رفت و شهر آینه ای تمام قد از چهره حاکمیتی شد که هیچ حس درد وعاطفه انسانی در تمامیت ساختار ننگینش نیست . بیش از چهل روز است مردم آق قلا درگیر نبرد مرگ و زندگی با سیلی ویرانگر هستند که از قبل هم پیش‌بینی شده بود!دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی

اما رژیم نه تنها هیچگونه اقدامی نکرد بلکه سیل بندهایی هم که اهالی شهر با جانبازی و فداکاری باگونی درست کرده بودند را هم در طی این مدت تقویت نکرد؛ تا بار دیگر با شروع باران، سیل بند شکست و خانه های مردم به زیرآب رفت و فاجعه ای دیگررا در این شهر بوجود آورد .از درد ورنج مردم بی پناه این منطقه گزارشی تهیه شده که با هم می بینیم .

گزارش دوم « دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان »


روزانه دهها ویدئو و کلیپ در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با بی‌عملی رژیم در جریان سیل ویرانگر منتشر می‌شود. کودکان مدرسه، پیرمردان و پیرزنان، جوانانی که بیشتر از همه در جریان کار هستند و شب و روز در حال کمک‌رسانی می‌باشند.

می‌گویند رژیم از رسیدگی به سیلزدگان دریغ کرده و آنها را به‌حال خود گذاشته است و جز وعده های پوشالی ودروغ درمانی های رسانه ای هیچ چیز دیگری نصیب مردم سیلزده نمی شود. از این بلاتکلیفی مردم و وعده های پوشالی رژیم گزارشی تهیه شده که توجهتون را به اون جلب می کنم .

گزارش سوم « ویرانگری سیل در سیستان وبلوچستان »دروغها و وعده‌های پوشالی برای سیلزدگان - مجله اجتماعی


باردیگر سیل بلای جان مردم محروم سیستان وبلوچستان شد استانی که خود از فقیرترین استانهای میهنمون بشمار میآید این بار قربانی سیل تبهکاریهای آخوندی شدند و بخشهای وسیعی ازروستاهای این مناطق را به کام خود گرفت وخسارات غیر قابل جبرانی را به مردم محروم وارد کرد.

دیدن تصاویردردناک سیل و نشستن پای صحبتهای مردم این دیار بازگوکننده ۴۰ سال غارت وتبهکاری در این استان محروم میباشد . تا لحظاتی بعد به دیدن گزارشی از استان سیستان وبلوچستان می ریم .

مطالب مرتبط

حقوق کارگر کجاست – مجله اجتماعی، اقتصادی شماره ۱۱۷

فاجعهٔ ملی سیل و مردمانی که نشکستند و نگسستند
لطفا به اشتراک بگذارید: