روز معلم-تجمعات اعتراضی معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور

روز معلم-تجمعات اعتراضی معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور 

تجمعات اعتراضی معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور

با شعار آزادی معلمان و کارگران زندانی و علیه استبداد سیاه حاکم به مناسبت روز معلم

روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم، معلمان و فرهنگیان شریف و آزاده در سراسر کشور، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات آموزش و پرورش رژیم کردند. این تجمعات از صبح پنجشنبه در ۳۶ شهر از ۱۷ استان برگزار شد و طی آن معلمان و فرهنگیان، با سردادن شعار سیاستهای سرکوبگرانه و ضدمردمی رژیم آخوندی را محکوم و خواستار آزادی معلمان و کارگران و دانشجویان زندانی شدند.

تظاهرات اعتراضی معلمان از جمله در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، اهواز، رشت، همدان، یزد، کرج و همچنین در دهها شهر دیگر در استانهای مختلف برگزار شد. و طی آن معلمان خواستار احقاق حقوق خود شدند.

در تهران معلمان و فرهنگیان آزاده در مقابل ادامه آموزش و پرورش رژیم دست به تجمع زدند. همزمان رژیم آخوندی در وحشت از گسترش اعتراضات ماموران ضدشورش و لباس شخصیتهای خود را برای کنترل معلمان معترض، به مقابل اداره کل آموزش و پرورش رژیم واقع در خیابان طالقانی گسیل کرد. اما معلمان بی اعتنا به این بسیج سرکوبگرانه رژیم با سردادن شعار به تجمع خود ادامه دادند و خواستار آزادی معلمان و کارگران و دانشجویان زندانی شدند.

نیروهای سرکوبگر رژیم در وحشت از گسترش اعتراضات معلمان به جان آمده، به این تجمع یورش برده و جمعی از معترضان را بازداشت و با خود به محل نامعلومی بردند.

در مشهد معلمان و فرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در این شهر تجمع کردند و علیه استبداد حاکم بر میهن شعار دادند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

در جریان تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان در مشهد یکی از فرهنگیان پیشکسوت طی سخنانی در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم گفت:

در کرمانشاه به مناسبت روز معلم، جمع بزرگی از معلمان و فرهنگیان در مقابل اداره آموزش وپرورش رژیم در کرمانشاه تجمع کردند و علیه سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی شعار سردادند.

در کرج معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم تجمع کردند. و با سردادن شعار سوریه رو رها کن فکری بحال ما کن، سیاستهای جنگ افروزانه رژیم در منطقه را محکوم کردند.

در رشت معلمان و فرهنگیان بمناسبت روز معلم در مقابل اداره کل آموزش و پرورش رژیم در این شهر تجمع کردند. و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

همزمان با سایر شهرها، جمعی از معلمین و فرهنگیان در اهواز نیز در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم دست به تجمع و اعتراض زدند.

یکی از معلمین معترض در این تجمع گفت:

معلمین زندانی بدلیل اینکه از ماها حمایت کردند و دارند به جای ما هزینه می دهند همکاران عزیز با سابقه و پیشکسوت جا داره که همه مون شعار بدیم جای معلم زندان نیست معلم زندانی آزاد باید گردد معلم زندانی آزاد باید گردد

در سایر شهرهای میهن از جمله در شیراز، تبریز، سنندج، ارومیه، یزد، قزوین،تربت حیدریه، دیواندره، اردبیل، همدان، جوانرود، مریوان، الیگودرز، ساری، اصفهان، سقز، دهگلان، کوهدشت، همایونشهر، نجف‌آباد، دورود، اراک، خرم آباد، ممسنی، بوکان، اسلام‌آباد غرب، ایلام، کامیاران، مهاباد، و ملارد در (استان تهران) معلمان و فرهنگیان تجمعات اعتراضی برپا کردند.

در تجمع معلمان و فرهنگیان همدان یکی از پیشکسوتان فرهنگی طی سخنرانی گفت:

از این حجم بی تفاوتی و بی توجهی به آموزش و پرورش زخم های جبران ناپذیر خورده و خسارتهای عظیم دیده است ما اینجاییم تا اعلام کنیم هیچ احضار، تهدید بازداشت پرونده سازی حبس و تبعید.نمیتواند یک مجموعه تحت ستم و مظلوم را وادار به سکوت کند. تا تبعیض و بی عدالتی هست ما در برابر آن خواهیم ایستاد و سکوت نخواهیم کرد افتخاری برای نهادهای پیدا و پنهان قدرت نیست که با تهدید ستمدیدگان را وادار به سکوت کنند درحالیکه دزد ها رانت خواران و نجومی بگیران با آزادی تمام اقتصاد کشور را زیر و رو کرده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: